Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin lukioon helsingissä hakea 8.0 keskiarvolla?

Vierailija
14.03.2021 |

mitkä on parhaat vaihtoehdot? Lähinnä mahdollisimman vähän häiriökäyttäytymistä, väkivaltaa ja kiusaamista. Opiskelurauha ja hyvä henki ja tunnelma. Mitä suosittelet? Kovien arvosanojen lukioihin ei valitettavasti keskiarvo riitä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yleensä nuo alhaisen keskiarvon oppilaat ole itse niitä häiriköitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jäädä medialukio ainoaksi vaihtoehdoksi tuollaisella keskiarvolla. Muihin vaaditaan paljon parempi keskiarvo.

Vierailija
4/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, lapsellani keskiarvo oli 9,42.

Vierailija
5/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän mussukka ei ole häirikkö. :) Ei vaan, ei oikeasti ole, mutta teini siis itse haluaisi lukioon. Ja 8 keskiarvolla on toki mahdollista, mutta  hakusessa olisi rauhallinen oppimisympäristö, jos sellaista nyt onkaan. Koska olen itse muualta kuin Helsingistä kotoisin en niin tunne eri koulujen mainetta. -ap

Vierailija
6/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä näet netistä viime kevään keskiarvorajat lukioihin. Tuolla keskiarvolla on ainakin aiemmin päässyt etu-Töölön lukioon ja Alppilan lukioon, jotka molemmat ovat käsittääkseni ihan ok.

Vierailija
7/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna tuolla olisi päässyt Apolloon, kielilukioon, melkein luonnontiedelukioon, medialukioon, yhteislyseoon, melkein Maunulaan ja Vuosaareen.

Pistää sinne hakemuksen kärkeen läheltä/muuten mukavia keskitason lukioita (Ressut jne. kannattaa tietysti unohtaa) ja pariksi vikaksi noita lueteltuja. Esim. kielilukioon tulee porvoolaisia, ei se ole mikään häiriköiden loppusijoitusmesta.

Samaan aikaan eri lomakkeella on myös haku kymppiluokalle. Kympille pistetään nykyään vain ne, jotka haluavat lukioon, koska amiksen puolella on oma kymppinsä (Valma). Vuosi siellä nostaa keskiarvoa sen verran, että pääsee keskitason lukioon.

Pääasiassa lukioon lähtevät ne, jotka sinne haluavat, joten huonommissakaan ei ole isoja työrauhaongelmia.

Vierailija
8/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETu-Töölössä alin ka 8,33 eli 8,0 ei riitä. Steinerkoulu 7,75 mutta mitä lie sitten opetuksen taso? 

Olisko kymppiluokka vaihtoehto ja siellä korottaisi arvosanoja, että pääsisi parempaan lukioon?

Vierailija
9/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ala peukutettiin lähes ysi puolen keskiarvoa.

Kateellista porukkaa.

Ei haittaa, poika nyt yliopistossa.

Vierailija
10/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellista porukkaa.

Eihän tuollaisella keskiarvolla pääse nykyään edes Ressuun.

Ketään ei kiinnosta sun yliopistossa opiskelevan poikasi keskiarvo. Yliopistoon ei edes haeta peruskoulun keskiarvolla.

Vierailija
11/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa on kyllä noussut ka-raja ihan törkeän korkealle, ihan omaa luokkaansa muuhun Suomeen verrattuna. Viime vuoden rajat on täällä:

https://www.tutorhouse.fi/blogi/helsingin-espoon-ja-vantaan-lukioiden-k…

Kahdeksikko on ihan ok lukion ka, mutta sillä pääsee lähinnä Steiner-lukioon, Vuosaareen tai Apolloon. Tai painotuslukioihin, joissa on pääsykoe. Oma lapseni kävi kuvislukion ja tykkäsi, siellä on hyvä kielivalikoima ja suvaitseva ilmapiiri. Apollosta olen myös kuullut hyvää, siellä tuetaan heikompiakin oppilaita. Mutta se on pieni lukio, vain kaksi luokkaa per luokka-aste, joten c-kielistä ei ole yleensä saatu ryhmiä kasaan.

Vierailija
12/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Etu-Töölön lukio siis Arkadiankadulla oli ihan hyvä ja suht hyvässä maineessa, ei luusereita eikä nokka pystyssä kulkevia. Perinteikäs koulu.

Vierailija
13/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadissa on kyllä noussut ka-raja ihan törkeän korkealle, ihan omaa luokkaansa muuhun Suomeen verrattuna. Viime vuoden rajat on täällä:

Kahdeksikko on ihan ok lukion ka, mutta sillä pääsee lähinnä Steiner-lukioon, Vuosaareen tai Apolloon. Tai painotuslukioihin, joissa on pääsykoe. Oma lapseni kävi kuvislukion ja tykkäsi, siellä on hyvä kielivalikoima ja suvaitseva ilmapiiri. Apollosta olen myös kuullut hyvää, siellä tuetaan heikompiakin oppilaita. Mutta se on pieni lukio, vain kaksi luokkaa per luokka-aste, joten c-kielistä ei ole yleensä saatu ryhmiä kasaan.

Sama Espoossa. Esikoisella kohta edessä lukion valinta ja huuli pyöreänä olen vertaillut pääsyrajoja omiin aikoihini.

Mistä noin paljon tulee hakijoita ja noin korkeilla keskiarvoilla? Haetaanko pk-seudun lukioihin nykyään koko maasta? Sitten KELA elättää tai vanhemmat maksaa vuokran asunnosta pk-seudulla? Kun keskiarvorajat alkavat olla heikommissakin lukioissa kasin pintaan ja kohta 8,5 niin aika moni lukioon haluava jää rannalle.

Vierailija
14/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama Espoossa. Esikoisella kohta edessä lukion valinta ja huuli pyöreänä olen vertaillut pääsyrajoja omiin aikoihini.

Mistä noin paljon tulee hakijoita ja noin korkeilla keskiarvoilla? Haetaanko pk-seudun lukioihin nykyään koko maasta? Sitten KELA elättää tai vanhemmat maksaa vuokran asunnosta pk-seudulla? Kun keskiarvorajat alkavat olla heikommissakin lukioissa kasin pintaan ja kohta 8,5 niin aika moni lukioon haluava jää rannalle.

Ei elätä Kela. Espooseen tulevat kirkkonummelaiset ja muutama vieläkin kauempaa. Vastaavasti eteläespoolaiset lähtevät Lauttasaareen, jos ei keskiarvo riitä keskustaan.

Kaikista on aina hienompaa olla suuremman naapurikaupungin koulussa. Osalla kyllä ihan oikeasti voi olla nopeampi matka kulkea bussilla motaria pitkin naapurikaupunkiin kuin oman kunnan keskustaan jonnekin toiseen suuntaan.

Espoo jää tuossa puristuksiin, kun Helsinkiin ei mahdu kaikki hesalaiset ja keskitason espoolaiset.

Kannattaa suunnata katse Tapiolaan. Tapiolan lukio oli huippulukio silloin, kun me olimme nuoria. Viime vuonna sinne pääsi 8,15 keskiarvolla. Etelä-Tapiola oli vuosia valtakunnan paras lukio ja sinnekin pääsee jo alle ysin keskiarvolla. Sellainen vaikutus oli uudella Otaniemen lukiolla.

Vierailija
15/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin nuori, niin lukioon pääsi seiskan keskiarvolla. Nyt pitäisi olla mielellään reilusti yli kasin ka, ihan älytöntä. 

Vierailija
16/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin nuori, niin lukioon pääsi seiskan keskiarvolla. Nyt pitäisi olla mielellään reilusti yli kasin ka, ihan älytöntä. 

Numerot eivät ole vertailukelpoisia eri vuosikymmenten kanssa. Välillä tuntui että kaikilla oli päälle kasin ka. vaikka eivät osanneet kunnolla ainekirjoitustakaan, joskus se taas oli hyvän oppilaan merkki jne. En tiedä miten nykyään on.

Vierailija
17/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oppisisällöltään varsin helpossa peruskoulussa ka on 7, on se lukiossa 5-6. Toki joku yksittäinen aine (yleensä matikka tai ruotsi) voi peruskoulussa olla 6-7 ja silti pärjää hyvin lukiossa, mutta jos äikkä ja reaalitkin ovat vain 7, lukio on aika tuskainen tie.

Myös amiksesta voi hakea suoraan papereilla AMK:hon että pääsykokeella yliopistoon, joten alle keskitason oppilaan ei kertakiakkisesti kannata mennä masentumaan lukioon.

Vierailija
18/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellista porukkaa.

Varmaankin siksi, että ko. kommentti ei ollut millään tavoin vastaus ap:n kysymykseen vaan ihan puhdasta v^ttuilua.

Vierailija
19/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä näet netistä viime kevään keskiarvorajat lukioihin. Tuolla keskiarvolla on ainakin aiemmin päässyt etu-Töölön lukioon ja Alppilan lukioon, jotka molemmat ovat käsittääkseni ihan ok.

Ei ole kasin ka:lla asiaa noihin lukioihin. Hylliä suosittelen. Siellä kunnon roti.

Vierailija
20/27 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan Etu-Töölön lukio siis Arkadiankadulla oli ihan hyvä ja suht hyvässä maineessa, ei luusereita eikä nokka pystyssä kulkevia. Perinteikäs koulu.

Täynnä snobeja. Teinini vaihtoi pois tuolta Martsariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi