Millainen mielikuva sulle tulee kun kuulet jonkun olevan kokoomusnuori?
Kommentit (62)
Psykopaatti. Empatiakyvytön elvistelijä.
Vähättelee muita, kuten esim: heikompaa ainesta.
Omasta nuoruudesta on jo aikaa, mutta silloin: Opiskelee taloustieteitä yliopistossa, pukeutuu sinisiin farkkuihin ja kauluspaitaan, hiukset siististi leikattu, kunnianhimoinen. Käy bileissä, mutta ei örvää.
Se mikä tapaamiani kokoomusnuoria on yhdistänyt on työttömien pilkkaaminen ja syöpäläisinä pitäminen. Sellainen syvempi ymmärrys ihmisyydestä puuttuu täysin.
Normiseurasta syrjäytynyt ja siksi muita halveksiva nuori joka on kopioinut kaikki ajatuksensa boonereilta.
Fiksu tyyppi, joka menestyy elämässä.
Kultalusikka suussa syntyneitä porvareita, joille on katettu koko elämä valmiiksi eteen. Siinä on helppo paasata, miten jokainen on oman onnensa seppä.
Vierailija kirjoitti:
Normiseurasta syrjäytynyt ja siksi muita halveksiva nuori joka on kopioinut kaikki ajatuksensa boonereilta.
Vaatteissa mietityt IKL:n värit mutta kieltää IKL-yhteydet. Sitten myhäilee IKL-jutuilla kokoomusnuorten discordissa.
No rehellisesti: ei herätä positiivisia mielikuvia.
Itse kokoomusta äänestävänä olen aina vierastanut poliittisia nuorisojärjestöjä. Näiden järjestöjen ulostulot ovat aina hieman omituisia, kokoomus mukaan luettuna.
Demissä osakesäästäjänä esiintyvä tukka hyvin -nuori joka kertoo jäävänsä eläkkeelle 30-vuotiaana. Vähän reppana jos ei saa sanoa valmiiksi opettelemiaan repliikkejä.
Finninaamainen silmälasit puku päällä ja vähän tyhmä.
Nuori joka ei kehtaa liittyä persutolloihin mutta tekee mieli tykitellä paskaa twitteriin.
Enempi innokas kuin älykäs, näin sanottiin heistä joskus 30 vuotta sitten yliopistolla.
Tosin sillä tavalla pääsee usein elämässä pitkälle.
Salonkikelpoista fasismia ajava hymyilijä.
Wagneria fanittava, pikkutakkiin ja kravattiin pukeutuva 16-vuotias joka puhuu kirjakieltä.
Pinnallinen, vähän ilkeä, puhuu nopeasti, halveksuu asioita joista ei itse pidä, sosiaalinen ja puhelias. Sisältäpäin voi kuitenkin olla ihan millainen vaan, esimerkiksi yksi tietämäni kokkare paljastui seurakuntanuoreksi!