Kuinka pidätte kokolaittiamaton (portaissa) puhtaana?????
Muutettiin juuri ja uudessa asunnossa on portaissa kokolattiamatto kauhistuksekseni, pois ei saa kuulemma ottaa. Eli onko jokin puhdistusaine, tai millä sen voisi päällystää?? Kiitän!!
Kommentit (8)
löytyy monta mielenkiintoista sivua kuten juttu Avotakassa, pari firmaa (Pavimento) ja muita artikkeleita.
ensin vaahto mattoon, anna kuivua ja imuroi! Näin minä puhdistan kokolattia maton=)
Välillä (aika harvoin) kävi joku firma pesemässä sellaisella koneella kokolattiamatot.
Muuten imuroin sita, ja tahroja oon puhdistellut mattojen pesuaineilla. Taytyis kylla joku jareempi konsti keksia.
portaissa. Olin ajatellut vaihtaa sen johonkin toiseen materiaaliin (omistusasunto). Pitääkö kuitenkin kysyä taloyhtiöltä/isännöitsijältä lupa???
Meillä sama tilanne. Mitä materiaalia olet ajatellut?
No joko ajateltiin parketilla päällystää tai sitten (jos on tosi kallista) ängetään siihen vaan uusi (mutta musta tai ihan tummanruskea/harmaa) matto.
Alla tosiaan betoni. Voisiko betoniin vain laittaa jonkun pinnoitteen...? Siten, että portaat olis betonia ja askelmat olis pnnoitettu jollain, esim. puulla. Mene ja tiedä. Aloitamme varsinaisen suunnittelun maanantaina.
Ihastuin nimenomaan portaiden jämäkkyyteen ja samanaikaisesti kokolattiamaton pitävyyteen verrattuna puupinnoitteeseen. On paljon turvallisempi lastenkin kannalta. Netistä löytyy muuten hyviä linkkejä porraspäällysteitä myyviin firmoihin.