Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarat jotka aina häviää kuten ponnarit, sukat ja kynät. Minne ne katoaa?

Vierailija
13.03.2021 |

Taas on sukka, jolle ei ole paria koko talossa. Ponnareita ostan useamman kerran vuodessa lisää, mutta silti ne aina katoaa. Sama juttu kynien kanssa. Ehkä kerran vuodessa käytän kynän loppuun asti ja silti niitä ei ole.
Olen penkonut käsilaukut läpi ja treenikassit, autossa ei ole irtonaista sälää, kylppärin korista löysin yhden ponnarin.
Minne ne kaikki siis aina katoaa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin omilleen muutettuani jonkun savonia asterinsetin. Kaikkia aterimia alun perin 6 kpl. Ihan kaikki muut tallella, mutta ei enää yhtään kahvilusikkaa. Minne kahvilusikat häviää? Muistan niitä käyttäneeni (tietysti kun ei muitakaan kahvilusikoita ollut). Pikkuhiljaa niitä vain oli yhä vähemmän ja vähemmän, kunnes kikkailin parin lusikan kanssa. Huomasi niiden vähäisen määrän, kun se ainokainen oli likaisena ja käytössä ja uutta ei ollut ottaa tilalle. Tällä hetkellä se viimeinenkin on haihtunut ilmaan. Joku tähän vastaa: "syöt jotain jogurttia ja jogurttipurkin mukana vahingossa ajatuksissasi heität roskiin myös lusikan". Täysin mahdollinen yksittäistapaus, mutta tuntuu uskomattomalta, että näin saisin katoamaan kuusi lusikkaa. Asun yksin, joten hankala syyttää muitakaan.

Oletko katsonut lieden takaa? Myös lusikkalaatikoiden takana lattialla voi olla kaikenlaista kadonnutta. Juustohöylät mielellään pudottautuvat sinne aivan itse.

Olen katsonut. Vetänyt noita laatikoitakin kokonaan irti ja pois paikoiltaan ja läpikäynyt siten kaappien takaosat lattiaa myöten. Liedenkin olen siirtänyt pois paikoiltaan siivoamista varten ja sieltä takaa ei löytynyt kuin muruja vaan.

Vierailija
42/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin omilleen muutettuani jonkun savonia asterinsetin. Kaikkia aterimia alun perin 6 kpl. Ihan kaikki muut tallella, mutta ei enää yhtään kahvilusikkaa. Minne kahvilusikat häviää? Muistan niitä käyttäneeni (tietysti kun ei muitakaan kahvilusikoita ollut). Pikkuhiljaa niitä vain oli yhä vähemmän ja vähemmän, kunnes kikkailin parin lusikan kanssa. Huomasi niiden vähäisen määrän, kun se ainokainen oli likaisena ja käytössä ja uutta ei ollut ottaa tilalle. Tällä hetkellä se viimeinenkin on haihtunut ilmaan. Joku tähän vastaa: "syöt jotain jogurttia ja jogurttipurkin mukana vahingossa ajatuksissasi heität roskiin myös lusikan". Täysin mahdollinen yksittäistapaus, mutta tuntuu uskomattomalta, että näin saisin katoamaan kuusi lusikkaa. Asun yksin, joten hankala syyttää muitakaan.

Oletko katsonut lieden takaa? Myös lusikkalaatikoiden takana lattialla voi olla kaikenlaista kadonnutta. Juustohöylät mielellään pudottautuvat sinne aivan itse.

tämä. itselläni oli hellanvälissä kadoksissa ollut fileerausveitsi ja pikkulusikoita.

miten ne on sinne päätyneet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus löytänyt kadonneen sukan tai pikkupöksyt pussilakanan nurkasta laittaessani puhtaita petivaatteita sänkyyn. Osa on kyllä kadonnut pysyvästi. Ehkä kummallisin katoamistapaus on veitsisetin veitset, seilasivat kahden asunnon väliä ja hävisivät yksitellen. Myös aterimia vaan hävisi hiljalleen, hankin niitä kivan setin kun muutin omaan kotiin, nyt siitä on jäljellä yksi haarukka.

Vierailija
44/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kompostori ja välillä joku kuorimaveitsistä käy tekemässä kierroksen siellä. Tulee siis muutaman kuukauden päästä tyhjentäessä ulos. 😄 Ei välttämättä ole mitenkään mahdotonta, että useamman lusikan nakkelisi roskien mukana roskiin. Ne ei valitettavasti palaudu...

Vierailija
45/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin ponnareita olen nähnyt kaduilla joskus.

Tämä on kyllä ihan totta. Joskus näkee myös sukkia tienvarsilla tai kadulla. Ihmettelen aina miten ne on sinne päätyneet.

Joskus näkyy alushousuja jalkakäytävällä. Miten ihmeessä ne joutuu kadulle? Riisuuko joku kalsarinsa kesken kävelyn ja vain jättää ne siihen maahan?

Näiden ja sukkien täytyy tippua jonkun kassista tms. Eihän voi olla että on tavallinen ilmiö Suomen sääolosuhteissa riisua ilkosilleen ja ripotella sukkia ja pikkareita pitkin tienvarsia.

Jos on tarpeeksi kännissä, katoaa kummia tavaroita. Itse hukkasin kerran baarireissulla kännykän näppäimet.

Vierailija
46/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinavuoren Rotta vie ne!

Vierailija
47/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aterimet katoaa helposti, itse olen tatkaissut ongelman niin että niitä on esillä vain pari kpl kerrallaan, loput laatikossa rasiassa.

Huomioita noista mihin katoavat, on juuri tuo että ajatuksissa/huomaamatta heittää roskiin (lautasella esim. servetti minkä kippaa roskiin eikä huomaa että aterin menee mukana) Toinen se että esim. leipoo ja ottaa teelusikallisen suolaa/sokeria tmv. ja se lusikka unohtuu sinne purkkiin, löytyy kun seuraavan kerran leipoo...

Ponnarit katoavat helposti, toisaalta niitä löytyykin aika usein. Omat katoavat/löytyvät takin/housujen taskuista, käsi- tai matkalaukusta, meikkipussista ym. Käytännössä siis lähtee johonkin hiukset ponnarilla mutta avaa ne ja tunkee lenksun johonkin taskuun/laukkuun, tai lähtee johonkin (lenkille tmv.) hiukset auki mutta varmuudeksi nappaa lenskun mukaan jos vaikka tuulen tmv. takia tulee tarve laittaa hiukset kiinni, ja unohtuu taskuun.

Sukat on mysteeri, joskus jlku voi paidan hihasta tmv. löytyä pyykinpesun jälkeen, tai olla ajautunut sohvan alle piiloon tmv. mutta sukat vain katoavat..!

Olen ratkaissut ongelman niin, että ostan nykyään tismalleen samanlaisia sukkia isot pinot (toki eri käyttötarkoituksiin erilaisia, esim. lyhytvartisia kesään jne.) niin ei haittaa jos "toinen" sukka katoaa, koska tallessa olevatnovat samanlaisia keskenään.

Pikkuhiljaa kun "loppuvat" hankin uuden satsin keskenään samanlaisia, ennen turhautti kun,oli kivoja sukkia mutta "kaikki" eri paria ja säilöin turhaan odottaen että pari joskus löytyy jostain, -harvoin löytyi.

Kyniä katoaa myös, mutta toisaalta niitä löytyy myös kun etsii/siivoaa paikkoja. Kynät usein katoavat kun kirjoittaa jotain ylös (kauppalappua, syntymäpäiväkorttia, ottaa tietoja puhelimessa ylös, kirjoittaa muistiin jotain kalenteriin jne.) milloin missäkin (työ- tai keittiön pöydällä, olo- tai makuuhuoneessa, eteisessä jne.) tai pelaa esim. Yatzya ja se kynä jää nile sijoilleen, itse en ikinä "muista" palauttaa heti käytön jälkeen paikoilleen.

Vierailija
48/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhekielessä ponnarilla voidaan viitata myös hiuslenksuun. Ja aika moni näin tekee.

Vierailija
49/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taas naisilla on yksi maapalloa tuhoava turhake. eikö teitä hävetä? 

Ai mikä turhake? Pesukone vai kätkijämaahinen?

hiuslenkki 

Se on hiusrillukka, ja kyllä niitä häviää.

Hiusrillukka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme