Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarat jotka aina häviää kuten ponnarit, sukat ja kynät. Minne ne katoaa?

Vierailija
13.03.2021 |

Taas on sukka, jolle ei ole paria koko talossa. Ponnareita ostan useamman kerran vuodessa lisää, mutta silti ne aina katoaa. Sama juttu kynien kanssa. Ehkä kerran vuodessa käytän kynän loppuun asti ja silti niitä ei ole.
Olen penkonut käsilaukut läpi ja treenikassit, autossa ei ole irtonaista sälää, kylppärin korista löysin yhden ponnarin.
Minne ne kaikki siis aina katoaa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas naisilla on yksi maapalloa tuhoava turhake. eikö teitä hävetä? 

Vierailija
22/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuslenkeistä en tiedä, kun en niitä käytä, mutta en kyllä tunnista tuollaista katoamisilmiötä. Varsinkaan sukkien kohdalla. Eikö likaiset sukat laiteta pyykkikoriin ja siitä pesuun, mihin ne edes voisivat kadota?

Näinhän se loogisesti ajateltuna menee. En sitten tiedä, onko kylppärissä maahisia, jotka kätkee sukat, vai mikä homma?

Tuota samaa olen itsekin pohtinut. Olen varma siitä, että sukat menevät koneeseen pareittain, mutta joskus yksi sukka puuttuu, kun tyhjennän koneen. Ja sitä sukkaa ei löydy mistään. Mihin ne katoavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä katoaa kaikki sakset: keittiösakset, kynsisakset, askartelusakset, puutarhasakset. Mitään näistä ei koskaan tarpeen tullen löydä. Ja kaikkia löytyy useammat kotoa.

Meillä asuu siis joku saksitonttu, joka lainailee niitä ja jättää palauttamatta!

Tai kleptomania on uskottua yleisempää ja nämä esineet on helppoja houkutuksia.

Vierailija
24/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa futaa ne jääkaapin alle

Vierailija
25/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä turhake? Pesukone vai kätkijämaahinen?

Vierailija
26/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hiuslenkki 

Vierailija
27/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ponnari on kiinni mun päässäni, ei voi hävitä.

Nimenomaan näin. Pampula/hiuslenkki on se millä hiukset kiinnitetään ponnarille eli poninhännälle.

Vierailija
28/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hiuslenkki 

No ei todellakaan ole mikään turhake koska hiukset pitää saada välillä kiinni. Mä en esim. voi töissä pitää pitkiä hiuksia auki. 

Vierailija
29/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaikki tarpeelliset tavarat aina talteen, silloin ei tavarat häviä. Aika usein kylläkin se talsi sitten on hukassa

Vierailija
30/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat on sängyn alla tai pyykinpesukoneen takana. Ponnarit ja kynät on käsilaukkujen pohjilla.

Vierailija
31/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hiuslenkki 

Se on hiusrillukka, ja kyllä niitä häviää.

Vierailija
32/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin omilleen muutettuani jonkun savonia asterinsetin. Kaikkia aterimia alun perin 6 kpl. Ihan kaikki muut tallella, mutta ei enää yhtään kahvilusikkaa. Minne kahvilusikat häviää? Muistan niitä käyttäneeni (tietysti kun ei muitakaan kahvilusikoita ollut). Pikkuhiljaa niitä vain oli yhä vähemmän ja vähemmän, kunnes kikkailin parin lusikan kanssa. Huomasi niiden vähäisen määrän, kun se ainokainen oli likaisena ja käytössä ja uutta ei ollut ottaa tilalle. Tällä hetkellä se viimeinenkin on haihtunut ilmaan. Joku tähän vastaa: "syöt jotain jogurttia ja jogurttipurkin mukana vahingossa ajatuksissasi heität roskiin myös lusikan". Täysin mahdollinen yksittäistapaus, mutta tuntuu uskomattomalta, että näin saisin katoamaan kuusi lusikkaa. Asun yksin, joten hankala syyttää muitakaan.

Vierailija
33/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin ponnareita olen nähnyt kaduilla joskus.

Tämä on kyllä ihan totta. Joskus näkee myös sukkia tienvarsilla tai kadulla. Ihmettelen aina miten ne on sinne päätyneet.

Joskus näkyy alushousuja jalkakäytävällä. Miten ihmeessä ne joutuu kadulle? Riisuuko joku kalsarinsa kesken kävelyn ja vain jättää ne siihen maahan?

Vierailija
34/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon löytänyt ne sohvan väleistä ja huonekalujen takaa 😂

Vierailija
35/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla kävellessä näen kadulla joka kerta vähintään yhden, yleensä useamman hiuslenkin. Ja hyvin usein niitä on bussipysäkeillä jostain syystä.

Vierailija
36/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin omilleen muutettuani jonkun savonia asterinsetin. Kaikkia aterimia alun perin 6 kpl. Ihan kaikki muut tallella, mutta ei enää yhtään kahvilusikkaa. Minne kahvilusikat häviää? Muistan niitä käyttäneeni (tietysti kun ei muitakaan kahvilusikoita ollut). Pikkuhiljaa niitä vain oli yhä vähemmän ja vähemmän, kunnes kikkailin parin lusikan kanssa. Huomasi niiden vähäisen määrän, kun se ainokainen oli likaisena ja käytössä ja uutta ei ollut ottaa tilalle. Tällä hetkellä se viimeinenkin on haihtunut ilmaan. Joku tähän vastaa: "syöt jotain jogurttia ja jogurttipurkin mukana vahingossa ajatuksissasi heität roskiin myös lusikan". Täysin mahdollinen yksittäistapaus, mutta tuntuu uskomattomalta, että näin saisin katoamaan kuusi lusikkaa. Asun yksin, joten hankala syyttää muitakaan.

Oletko katsonut lieden takaa? Myös lusikkalaatikoiden takana lattialla voi olla kaikenlaista kadonnutta. Juustohöylät mielellään pudottautuvat sinne aivan itse.

Vierailija
37/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä lusikoita häviää myös meiltä! Saksia ja sukkia jatkuvasti. Yleensä uudet juuri ostetut tavarat hukkuu mystisesti. Mies vihjailee että joku muka vie niitä. Että ei vaan koskaan kulahtaneet vaatteet tms.häviä mihinkään?!

Vierailija
38/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi ennen ponnareita ja sukkia kun mies lainasi niitä(siis tosiaan lainasi yhden sukan kerrallaan, toisessa jalassa oli proteesi), mutta en ole saanut selville mihin kynät häviävät, samoin esimerkiksi sytkäreitä on useita mutta yhtäkään ei löydy kun pitäisi sytyttää kynttilöitä tai suitsukkeita.

Luin kerran Cecelia Ahernin kirjan Ihmemaa, siinä kaikki kadonneet asiat ihmisistä matkalaukkuihin päätyivät toiseen maailmaan.

Vierailija
39/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin ponnareita olen nähnyt kaduilla joskus.

Tämä on kyllä ihan totta. Joskus näkee myös sukkia tienvarsilla tai kadulla. Ihmettelen aina miten ne on sinne päätyneet.

Joskus näkyy alushousuja jalkakäytävällä. Miten ihmeessä ne joutuu kadulle? Riisuuko joku kalsarinsa kesken kävelyn ja vain jättää ne siihen maahan?

Näiden ja sukkien täytyy tippua jonkun kassista tms. Eihän voi olla että on tavallinen ilmiö Suomen sääolosuhteissa riisua ilkosilleen ja ripotella sukkia ja pikkareita pitkin tienvarsia.

Vierailija
40/49 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hiuslenkki ja niitä todellakin katoaa. Köyhänä opiskelijana keräilin kaduilta siistimpiä hiuslenksuja ja vein kotiin, pesin ja otin käyttöön. Nykyään en enää viitsi vaan ostan uusia, kun vanhoja ei enää ole tarpeeksi. 

Olen muuten huomannut, että ne perinteiset mustat ja ohuet lenksut katoilevat kaikkein helpoimmin. Kun ostin vuosi sitten pari samettista donitsia, ongelmaa ei ole enää ollut. Nuo isommat pysyvät paremmin tallessa ja ne huomaa paremmin kotoa. Myös hiuksia katkeilee vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä