Voiko nainen antaa oma-aloitteisesti numeronsa miehelle, jonka kanssa kiinnostus vaikuttaa molemminpuoliselta?
Tästä on kavereiden kanssa ollut kahdenlaista mielipidettä; a) ei missään tapauksessa (koska se on tyrkkyä, noloa ja mies saa tietää naisen olevan kiinnostunut ja sellainen nainen ei miestä kiinnosta koska on liian helppo) ja b) tottakai (koska mieskin voi olla epävarma, miestä imartelee naisen aloitteellisuus ja samahan se on kuka sen numeron ensiksi antaa tai kysyy).
Jotkut ovat sitä mieltä, että naisen kannattaa odottaa , koska kyllä mies kysyy numeroa jos sitä kiinnostaa tarpeeksi, jotkut taas sitä mieltä että naisen kannattaa antaa numeronsa , koska sitten ei tarvitse pohtia kiinnostaako sitä vai ei vaan sen tietää siitä soittaako mies vai ei.
Onko tähän jotakin yleispätevää vastausta tai deittietikettiä?
Kommentit (69)
Miehissäkin on sellaisia vässyköitä, jotka eivät saa tehtyä aloitetta vaikka naisella lukisi otsassaan, että olen kiinnostunut sinusta. Nykyään on vähän sellaista.
Kai aikuinen ihminen nyt osaa vähän "lukea" toista ja päätellä onko kiinnostusta. Jos mies on puhunut, että mehän voitaisiin mennä sinne tai käydä täällä tai tuumannut joo naisen sanoessa, että sähän voisit lähteä mun kanssa joskus sinne tai tänne, normaali ihminen tulkitsee sen kiinnostukseksi - vähintään tutustumiseen - eikä ole mitenkään omituista naisenKAAN sanoa miehelle, että tässä mun numero ja ota yhteyttä niin mennään sinne tai tänne. Jos mies puhiellaan ja käytöksellään "antaa ymmärtää" ilman että haluaa antaa ymmärtää, se on häneltä todella omituista käytöstä.
Mitä sitäpaitsi sitten, vaikka miestä ei kiinnostaisi ja hän ei soittaisi? Mitä nainen siinä hävisi vaikka antoikin numeronsa? Jos itsetunto on kiinni siitä, että on aloitteellinen ja saa pakit niin huhhuh. Miehet saa pakkeja jatkuvasti.
HALOO, kuka enää soittaa vuonna 2021 puheluita!
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei yksikään mies ole jäänyt toimettomaksi jos ovat halunneet jotain todella paljon. Riippuu pidätkö itseäsi arvossa vai et. Jos et pidä ja/tai haluat pelkkää seksiä, niin voit hyvin tehdä aloitteen. Tiedosta, että tämän jälkeen tulet tekemään kaikki aloitteet tuossa suhteessa, sillä miehet ovat heti alussa sellaisia kuin ovat jatkossa kun asiat sujuvat heille suotuisasti ilman vaivannäköä. Jos sinulla on elämä ja arvostat itseäsi ilman (tuota) miestä niin sinua ei haittaa vaikka mies ei tee aloitetta. Saat kuitenkin jonkun, joka todella haluaa sinut ja kun totta puhutaan niin sellaisen miehen sinä ansaitset ja haluat.
T. Feministi
Mutta se miehen haluaminen ei tarkoita vielä yhtään mitään. Este on siinä, että naisen pitäisi vastaanottavana osapuolena olla suostuvainen. No arvaa, kuinka usein näin käy? Ehkä kolme kertaa koko elämän aikana. Olen tänään viimeksi halunnut älyttömästi kaupan kassajonossa seissyttä naista, mutta kuten viimeisten 10 500 muunkin naisen kanssa, jatkoa tästä yksipuolisesta kohtaamisesta ei seurannut. Mies ei ole tuollainen myyttinen supermies, joka "ottaa minkä haluaa", koska naiset päättävät, mitä otetaan ja koska.
Mutta mikä on kiinnostusta ja mikä "vain" ystävällisyyttä? Näitä on usein vaikea erottaa, joten jompikumpi joutuu aina ottamaan mahdollisuuden pakkeihin tehdessään aloitteen jos onkin tulkinnut toista väärin.
Mutta jos ei kukaan koskaan tee aloitetta, koska voi saada pakit, ei kukaan koskaan "pääse" parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehissäkin on sellaisia vässyköitä, jotka eivät saa tehtyä aloitetta vaikka naisella lukisi otsassaan, että olen kiinnostunut sinusta. Nykyään on vähän sellaista.
Kai aikuinen ihminen nyt osaa vähän "lukea" toista ja päätellä onko kiinnostusta. Jos mies on puhunut, että mehän voitaisiin mennä sinne tai käydä täällä tai tuumannut joo naisen sanoessa, että sähän voisit lähteä mun kanssa joskus sinne tai tänne, normaali ihminen tulkitsee sen kiinnostukseksi - vähintään tutustumiseen - eikä ole mitenkään omituista naisenKAAN sanoa miehelle, että tässä mun numero ja ota yhteyttä niin mennään sinne tai tänne. Jos mies puhiellaan ja käytöksellään "antaa ymmärtää" ilman että haluaa antaa ymmärtää, se on häneltä todella omituista käytöstä.
Mitä sitäpaitsi sitten, vaikka miestä ei kiinnostaisi ja hän ei soittaisi? Mitä nainen siinä hävisi vaikka antoikin numeronsa? Jos itsetunto on kiinni siitä, että on aloitteellinen ja saa pakit niin huhhuh. Miehet saa pakkeja jatkuvasti.
Ei välttämättä osaa lukea, koska naiset osaavat olla myös ystävällisiä, mitkä usein hämäävät naisia itseäänkin. Mitään seksuaalista kiinnostusta tuskin on, ellet ole Brad Pitt vuonna 1998.
Tindertutuille ei tarvitse kertoa oikeaa nimeään, puhelinnumeroaan tai osoitettaan. Riittää, kun sovitaan missä hotellissa sekstataan
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä on kiinnostusta ja mikä "vain" ystävällisyyttä? Näitä on usein vaikea erottaa, joten jompikumpi joutuu aina ottamaan mahdollisuuden pakkeihin tehdessään aloitteen jos onkin tulkinnut toista väärin.
Mutta jos ei kukaan koskaan tee aloitetta, koska voi saada pakit, ei kukaan koskaan "pääse" parisuhteeseen.
Mutta Suomessa ei olekaan pariuduttu pelottomuudella, vaan alkoholilla. Nykyään senkin käyttö vähenee nuorten keskuudessa, joten livelähestymisiä on koko ajan vähemmän.
Hämmentävää tämä apn ja kavereiden pohdinta. Aina kun on ollut tuollainen numeron antamis tilanne elämässäni, on se ollut sellainen ettei sen jälkeen tavattaisi.
Ihan oma asia jos haluaa antaa kiinnostavan mennä ohi jonkun hömppäteorian takia.
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuiset ihmiset oikeasti miettii tällaisia? En jaksa ymmärtää miksi tapailusta ja suhteista pitää tehdä niin kamalan vaikeaa.
Koska nykyään deittailu on siirtynyt tinderiin, nettiin ja muihin someihin. Sain aloituksesta käsityksen, että siinä tarkoitetaan irl tavattua miestä. Vaatii paljon enemmän pokkaa tehdä aloite naamakkain kuin jossakin netissä. Tavallaan siinä ollaan enemmän "itsenään" kuin nettiprofiilina aloitteita tehdessä. Ei kiinnostanut, selvä ja eikun seuraava on kokonaan eri asia kuin olla naamakkain ja saada heti palaute tekemäänsä aloitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuiset ihmiset oikeasti miettii tällaisia? En jaksa ymmärtää miksi tapailusta ja suhteista pitää tehdä niin kamalan vaikeaa.
Koska se sattuu olemaan niin uskomattoman vaikeaa. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeammaksi muuttuu.
Missä iässä se muuttuu tuollaiseksi sekoiluksi?
Vierailija kirjoitti:
Niiltä, joiden mielestä miestä ei kiinnosta aloitteellinen nainen = tyrkky ja nolo, jonka tarvitsee itse tehdä aloite saadakseen mies, jne, voi kysyä miksi naista kiinnostaisi aloitteellinen = tyrkky mies, jonka tarvitsee itse tehdä aloite saadakseen nainen.
Ja ei, se ei ole eri asia. Kuka edes viitsii jäädä viikko- tai kuukausikaupalla odottelemaan, josko joku mies saisi kysyttyä yhteystietoja kun itsekin voi ne miehelle antaa. Ottaa yhteyttä jos ottaa ja jos ei ota niin ei ota. Tokko tuo olisi mitään edes kysynyt, jos ei ota yhteyttä.
Tässä olisi jotain järkeä, jos miehet ja naiset olisivat kiinnostuneita samoista asioista ja yhtä valmiita seksiin. Näin ei kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Hittoako mä sun numerolla? En pidä soittelemisesta. Anna kik/hangouts tms osoite.
Voin omalta osaltani kertoa, että enpä olisi kiinnostunut miehestä, joka ei halua jutella myös puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei missän nimessä. Naisen kannattaa leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa ja siveää, vaikka irtopanoja löytyisi kolminumeroinen luku. Kukaan mies ei oikeasti tahdo itsenäistä naista vaan perässä vedettävän hölmön.
Harva mies pärjää itsenäisen naisen matkassa. Suurin osa miehistä tarvii perässä vedettävän hölmön. Tai on itse se perässä vedettävä hölmö.
Vierailija kirjoitti:
HALOO, kuka enää soittaa vuonna 2021 puheluita!
Kaikki aikuiset, jotka kiinnostuvat toisesta ihmisestä. Kikit ja muut ovat 15-kesäisten ja muuten kokemattomien juttuja.
Jos mies ei ole hauskaa juttuseuraa myös puhelimessa, niin ei häntä halua tavata livenäkään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vuosi 2021. Ihan varmasti voi.
Koska vuonna 2021 kaikki on vain pelkkää seksiä.
Eikä miten hukassa nykyajan naiset on. Nainen ei saa edes katsoa miestä päin ennen kuin mies on puhutellut tätä, muuten nainen osoittaa olevansa huono nainen. Kunnon nainen ei huomaa miehiä vaikka niitä vilisisi hänen ympärillä. Nainen antaa miesten tapella hänestä, ja lopulta armollisesti valitsee Sen Oikean, kun on ensin koetellut tätä tarpeeksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiltä, joiden mielestä miestä ei kiinnosta aloitteellinen nainen = tyrkky ja nolo, jonka tarvitsee itse tehdä aloite saadakseen mies, jne, voi kysyä miksi naista kiinnostaisi aloitteellinen = tyrkky mies, jonka tarvitsee itse tehdä aloite saadakseen nainen.
Ja ei, se ei ole eri asia. Kuka edes viitsii jäädä viikko- tai kuukausikaupalla odottelemaan, josko joku mies saisi kysyttyä yhteystietoja kun itsekin voi ne miehelle antaa. Ottaa yhteyttä jos ottaa ja jos ei ota niin ei ota. Tokko tuo olisi mitään edes kysynyt, jos ei ota yhteyttä.
Tässä olisi jotain järkeä, jos miehet ja naiset olisivat kiinnostuneita samoista asioista ja yhtä valmiita seksiin. Näin ei kuitenkaan ole.
Jos olet kiinnostunut jostakusta ja tämä on vastaavasti kiinnostunut sinusta, olette kiinnostuneet samasta asiasta - toisistanne. Ottamalla jotenkin yhteyttä voidaan keskustella siitä, mikä kiinnostuksen muoto puolin ja toisin on kyseessä. Mitä väliä sillä on, kumpi antaa ensimmäisenä yhteystietonsa tai ehdottaa treffejä tai mitä nyt sitten tekeekään?
Jos naisen tekemä aloite aiheuttaa sen, että miehen kiinnostus lakkaa eikä mies ota yhteyttä, lienee mies ajatusmaailmaltaan ja asenteiltaan muutenkin sellainen, että naisen kaikenlainen aloitteellisuus ja oman tahdon osoittaminen olisi ollut ongelma suhteessa, kun siihen olisi miehen aloitteesta päädytty.
Vierailija kirjoitti:
Eikä miten hukassa nykyajan naiset on. Nainen ei saa edes katsoa miestä päin ennen kuin mies on puhutellut tätä, muuten nainen osoittaa olevansa huono nainen. Kunnon nainen ei huomaa miehiä vaikka niitä vilisisi hänen ympärillä. Nainen antaa miesten tapella hänestä, ja lopulta armollisesti valitsee Sen Oikean, kun on ensin koetellut tätä tarpeeksi. :)
Ok, hyvä tietää.
Koska se sattuu olemaan niin uskomattoman vaikeaa. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeammaksi muuttuu.