Mitkä on sun ”pakko olla kaapissa kaiken varalta” ruokatarvikkeet top 3
Poislukien perustarvikkeet (margariini, maito, munat jne)
Mulla
Kookosmaito (sopii keittoihin, kastikkkeisiin, smoothieen jne)
Tonnikala (hyvä hätävara, säilyy pitkää, sopii ruokaa, salaattiin, piirakkaan)
Tumma suklaa (lapset ei syö sitä, kakkuihin ja kekseihin jos tulee leipomisvimma)
Kommentit (46)
Pasta, tomaattimurska, parmesaani tai pecorino.
Hernekeittopurkki
Spaghetti
Kannabiskeksit
Kuivahiiva, kahvi, vehnäjauhot, muusijauhe, makaroonia.
Makaroni, kanaliemi, soijarouhe ja ketsuppi. Niistä jo jonkun kerran syö jos kaikki muu on lopussa.
Makarooni
Murot
Ja suklaata
Makaroonia ruuaksi, muroja lapselle aamupalaksi ja mulle suklaata jos ykkättää suklaahimo
Vierailija kirjoitti:
Pasta, tomaattimurska, parmesaani tai pecorino.
Pastaa ja Muttia on meilläkin aina. Jos ei jaksa / ehdi kauppaan, hyvä tomaattimurska ja sipuli + valkosipuli on ihan hyvä setti hätävarana.
Ap
Minulla ei ole mitään tuollaista tuotetta. Aina kaapissa jotain on, muttei mitään tiettyä.
Tavallisia kuiva-aineita tietysti ja lisäksi pestoa, tomaattimurskaa, tonnikalaa, papuja ja kikherneitä ja huoneenlämmössä säilyviä Apetina-paloja.
Pakkasessa:
Ranskalaisia
Makkaraa
Pizza
Leipää
Jääkaapissa aina:
Juustoa
Metwursti
Voimariini
Kuiva tarvikkeet:
Kahvi
Sokeri
Pasta
Kasvisliemi, kahvi, riisi, näkkäri, soijarouhe, tomaattimurska - näistä saa jo jotakin muutamaksi päiväksi. Kaapissa on aina myös: jauhoja, kuivahiivaa (+ muut leivontatarpeet), makaronia, maitojauhetta, ohrasuurimoita, kauraryynejä, pari pakettia taateleita. Maustekaappi on täynnä, uutta haetaan etnisistä kaupoista 2 - 3 x vuodessa, pari kassillista mm. erilaisia currytahnoja, hoisin- ja mustapippurikastiketta, soijaa, osterikastiketta, kalakastiketta, perusmausteet + riisikassit tietysti myös sieltä (edullista, isot pakkaukset jaetaan kaveriperheen kanssa).
Pakkasessa on aina varalla: marjoja, valmiita falafeleja ainakin 1 pkt, jauhelihaa, kalaa, leipää, wok-vihanneksia, soppavihanneksia
Kaikkia aineksia käytetään myös jatkuvasti ja kaappeja myös täytellään samalla eli rahanmeno ei kirpaise, koska se ei ole ns. ylimääräistä. Kaikki meillä kuitenkin jossain vaiheessa syödään. ;)
Hernekeittopurkki
Tomaattimurska
Linssit
Muutaman päivän ruuat, ei niin väliä mitä.
Kikhernepastaa, tonnikalaa ja tomaattikastiketta on yleensä aina, valmis ruoka 5 minuutissa jos aikataulut kusee ja nälkäkiukku iskee, alakoululainenkin osaa tehdä tarvittaessa itse.
Jauhoja,hiutaleita,tummaa suklaata,kaakaota,uht-maitoa,kahvia,tonnikalaa,teetä,säilykkeitä,kookosmaitoa..