Saksan dönereistä saa ihan törkeän hyvää ruokaa
Miksi täällä suomessa samoista taustoista tulleet ihmiset tekevät syömäkelvotonta moskaa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kebabravintoloiden tarjonta ei poikkea toisistaan, koska kaikki tilaavat raaka-aineensa samasta tukusta, ja näin ollen kaikilla on myynnissä suunnilleen samat tuotteet. Jos Suomessa joku ravintola alkaisi panostaa kilpailijoita korkeampaan laatuun tekemällä esim. nuo vartaat itse laadukkaammista raaka-aineista, se ei pystyisi myymään kebabia yhtä halvalla kuin muut, ja katoaisi nopeasti markkinoilta. Saksassa kun on samankokoisella alueella 15 kertaa enemmän asukkaita, riittää siellä markkinoita huomattavasti useammalle yrittäjälle.
En usko että suomalaisetkaan olisivat niin tyhmiä että valitsisivat mieluummin geneerisen makkarakebabpaikan aidon sijaan. Vaikka hintaeroa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kebabin taso oli huippua 80 luvulla kun kebab paikat tulivat Suomeen. Silloin liha oli myös ainoaa oikeaa, eli lampaanlihaa monessa paikassa. Optimointi, eli se että tehtiin tuote halvemmalla ja halvemmalla ajoi tilanteen vuosien saatossa nykyiseen tilaan. 80 luvun kebabilla ja nykyisellä on eroa kuin yöllä ja päivällä.
Joo, muistan kun ensimmäiset kebabpaikat tuli ja se liha oli ihan uskomattoman hyvää. Nykyään liha on joka paikassa sitä samaa paskaa. Kastikkeet vaan on eri makuisia ei paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä saanut turkkilaisessa ravintolassa Suomessakin hyvää ruokaa.
Miksi turkkilaisesta ravintolassa ei saa kebabin kanssa turkkilaista teetä?
Minun mielestä on absurdia ylistää ottomaaneja ja karvakäśiä mutta saksan dönerit on ok.
Om kyllä suomessa epäonnistuttu kulttuurin rikastuttamisessá totaalisesti kuin ei saa edes kebabbilasta turkkilaista Rize teetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä saanut turkkilaisessa ravintolassa Suomessakin hyvää ruokaa.
Miksi turkkilaisesta ravintolassa ei saa kebabin kanssa turkkilaista teetä?
Minun mielestä on absurdia ylistää ottomaaneja ja karvakäśiä mutta saksan dönerit on ok.Om kyllä suomessa epäonnistuttu kulttuurin rikastuttamisessá totaalisesti kuin ei saa edes kebabbilasta turkkilaista Rize teetä.
Saattaahan sitä turkkilaisesta ravintolasta saadakin, mutta se on ihan eri paikka kuin kebabbilat.
Kreikkalaisten paikoissa on vastaava annos Gyros ja se on sianlihaa, ihan järkyn hyvää. Gyros, Tsatsiki ja Krautsalat, nam!
Eipä olekaan tullut tsatsikia tehtyä aikoihin, se on kyllä hyvää, menee ihan sellaisenaan.
Jep. Meillä on tässä kilsan säteellä arviolta 25 döner-kiskaa ja Döner maksaa keskimäärin 4 euroa, Durum ehkä 4,50. Liha on joko nautaa tai broileria ja ihan bulkkina se vartaassa pyörivä pökäle on täälläkin valmistettu.
Lammasta ei ole ainakaan Berliinin dönershopit nähnytkään ehkä niitä ihan vanhimpia lukuunottamatta. Lammasta ja muita täyslihoja varten mennään turkkilaiselle grillille eli ihan ravintolaan.