Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on epämieluisin kotityö?

Vierailija
13.03.2021 |

Kerran vuodessa kevätaurinko muistuttaa ikkunanpesusta. Järjetön urakka - onneksi ei tarvitse usein tehdä - mutta kun se on tehty, niin jotain kummallista mielihyvää se tuottaa.

Mikä on sinulle epämielyttävin kotityö?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinaan eläkkeellä asua kaksiossa, jonka siivous ei maksa niin paljon kuin esim. omakotitalon.

Vierailija
22/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sellaisen kattilan tai paistinpannun tiskaaminen, johon on pinttynyt ruoka. Vaikka eihän siinä menisi kuin 10min liottaa ja 2min itse tiskaus. mutta silti niin vaivalloista ja epämukavaa :D

Teräspintaisille osta seuraavalla kauppareissulla savisaippua, esim. Universal Stone.

Ei naarmuta niin pahasti ja ei vaadi yliraivokasta hinkkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä pitää tehdä harvoin, koska niihin on vaikein tarttua. Ilman rutiinia tulee vitkuteltua ja stressattua, että kun pitäisi ja pitäisi.

Eli mm.

- jääkaapin tai pakastimen sulatus

- uunin tauksen ja muiden hankalien paikkojen putsaus

- moppaus

- palohälyttimen pariston vaihto

- lattiakaivon tyhjennys

Tuo viimeisin on ällöydessään kyllä pahin. Välttelin hommaa vuosia ja kun viimein tartuin toimeen, nostin ihan järkyttävän määrän hiuksia yhteen kasautuneena.

Ostapa kaupasta lattiakaivon siivilä ja vaihda se tarpeeksi usein. 

24/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu on kyllä tuskaa. Alakerta yhtenä päivänä, yläkerta toisena.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin pesu. Monesta ikävästä työstä kuten ikkunanpesusta saa jonkinlaista mielihyvää, kun työ on valmis. Mutta jääkaapin pesu on pelkästään ikävää eikä työn valmistuminen ole palkitsevaa.

Vierailija
26/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden pesu on ylivoimaisesti kamalinta vaikka neliöitä onkin vain 90.

Ystäväperhe asuu 170 neliöisessä oktalossa enkä voisi kuvitella sitä siivoamisen määrää. Lapsiakin heillä on 4 ja meillä 2. Nostan hälle hattua, olen tämän ääneenkin sanonut.

Olen patalaiska ihminen joka inhoaa sotkua.. kiva yhdistelmä eikös?

Vierailija
27/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi! Hankin robotti-imurin, mutta aivan kaikkialle se ei pääse, kuten sohvien alle. Välillä joudun siis ottamaan perinteisen imurin esille ja vihaan siinä kaikkea. Se on ärsyttävää ottaa esille, ääni on hirveä, tunkkainen haju leviää siitä, kaikki huonekalut tuntuvat olevan tiellä ja niitä pitää siirrellä, imuri ei rullaa nätisti mattojen päällä vaan rullaa matot. Kamalaa. Jossain vaiheessa aion hankkia varsi-imurin, jotta voin luopua perässä vedettävästä möhkäleestä.

Vierailija
28/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntön peseminen ja lattiakaivon peseminen vähintään kerran kuukaudessa tyttöystävän hiuksista. Inhoaa sitä itse helvetisti niin totesin että parempi kun minä teen kun paremmin kerran siedän. Kai se sitten vastapalveluksena on päättänyt laittaa kaikki ruuat. Mikäs siinä.

Vierailija
29/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessanpöntön pesu, sukkien parien etsiminen pyykkäyksen jälkeen kun niitä ei siis kaikille sukille ole ja toisekseen perheenjäsenten jalat alkaa olla niin samankokoisia ettei erota mikä on kenenkin sukka, ja roskaämpäreiden pesu

Meillä tämä sukkaongelma on ratkaistu siten, että sukkia on lähes pelkästään kahdenlaisia. Miehen sukat ovat kokomustia ja minun sukissani on valkoinen reuna.

Jos olisi vielä lapsia, heillä voisi olla myös oma väri.

Kun sukat alkavat näyttää kauhtuneilta, kaikki pannaan roskiin kerralla ja ostetaan uudet. Näin vältetään tilanne, jossa olisi riskinä tehdä pari uudesta ja virttyneestä sukasta.

Eli ikinä ei tarvitse meillä miettiä, mitkä sukat kuuluvat yhteen.

Ylipäänsä aika monet ongelmat voi poistaa tai niitä voi ainakin helpottaa.

30/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaroiden paljous kun puuttuu säilytystilaa. että aina on sotku .Ärsyttää. 

Vierailija
31/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi selvästi raskain, siksi epämieluisin

Vierailija
32/35 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔼