Rokotettu mummo tänään bussissa
Olin bussissa. Pysäkillä mummo rollaattorin kanssa ilman maskia. Bussissa ollut mies rientää nostamaan mummon rollaattoria bussiin ja joutui lähes auttamaan penkkiin. Mummo ilman maskia kälkättää kuinka eilen on saanut rokotteen ja nyt tuntuu hiukan kuumeiselta.
Näinkö nää nyt alkaa rynniä sieltä komeroistaan ulos kun luulevat piikin saatuaan olevan jotain yli ihmisiä.
Kommentit (10)
Se mummolle suotakoon. Pidetään me muut vielä hetki sitä maskia ettei me tartuteta sitä mummoa.
Tuohan on se kaikkein pontteiaalisin tarttujaryhmä🤣
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tartutti muut.
En usko. Etkö tiedä, että rokotusreaktiona voi kuume nousta, eikä sillä ole mitään tekoa koronan tai flunssan kanssa?
Yritetään me nuoremmat ymmärtää ja suojella mummoja.
Vanhenemme itse kukin ja viimeistään silloin huomaamme iän mukanaan tuomat rajoitteet.
Mummolla ei luultavasti ole ketään, joka kävisi hänen puolestaan apteekissa tai ruokakaupassa. Rollaattorin kanssa matkustaminen ei ole mitään huviretkeilyä; varmasti hän mieluummin pysyisi kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä? :D
Nojoo, sanoisin, että nuoret maskittomat bilettäjät sekä se ihmisryhmä, jota ei saa mainita, mutta jotka mielellään kokoontuvat ryhmiin, läiskivät käsiään ja "unohtavat" maskin, ovat kaikista todennäköisimpiä tartuttajia. Sitten on niitä, jotka yskivät ja pärskivät tahallaan esim. ruokakaupoissa, yleensä mt-tapauksia.
En usko, sain piikin torstaina ja tehtiin kyllä selvöksi että maskia käytetään jatkossakin. Mukaan tuli hyvät ohjeet.
Dementti naapuri taas liikkui ilman maskia ihan sujivasti. Samoin yllättävän monet ihan normaalin näköiset aikuiset ihmiset busseissa ja kauppakeskuksissa.
Nuo oireet kyllä hämmästyttivät minutkin. Sain piikin torstai-aamuna ja vaikka pystyin särkylääkkeellä olemaan töissä niin olen ihan poikki vielä lauantaina ja olonon vähän epämukava. Toinen piikki on sitten pahempi....
Sain piikin koska olen elinsiirtopotilaana riskiryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä? :D
Nojoo, sanoisin, että nuoret maskittomat bilettäjät sekä se ihmisryhmä, jota ei saa mainita, mutta jotka mielellään kokoontuvat ryhmiin, läiskivät käsiään ja "unohtavat" maskin, ovat kaikista todennäköisimpiä tartuttajia. Sitten on niitä, jotka yskivät ja pärskivät tahallaan esim. ruokakaupoissa, yleensä mt-tapauksia.
Ja sitten olemme me sarkasmin harrastajat. Mutta ei huolta, sekään ei helposti tartu.
Jep. Appivanhemmat olivat saanet samalla viikolla ensimmäisen annoksen rokotetta, kun pyysivät meidät kylään: "Ei meihin mikään tartu, meidät on rokotettu!" Eikö näitä ohjeisteta rokotuksen yhteydessä?!?! Toki me kerrottiin, kuinka asia on, mutta eipä siitä seurannut muuta kuin loukkaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Se mummolle suotakoon. Pidetään me muut vielä hetki sitä maskia ettei me tartuteta sitä mummoa.
THL sanoja lainaten pidetään maskia kosmeettisena toimenpiteenä...
Varmaan tartutti muut.