Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte vaan säästää ja sijoittaa?

Vierailija
13.03.2021 |

Ahdistaa kun en jaksa elämää tarjous juuressosekeitolla ja tarkkaan toteutetulla senttibudjetilla jotta voisi sijoittaa enemmän ja enemmän. Enkä jaksa opiskella jenkkiosakemarkkoinoiden kiemuroita ja onko se nyt REIT- osakkeita, joista saisi koko ajan osinkoja yms.
Haluan käyttää tulojani harrastuksiin, ostoksiin, arkeen. Mutta kun pitäisi säästää maailmanlopun varalta jotta selviäisi mahdollisimman pienillä kuluilla elämänsä loppuun asti.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään en halua työskennellä 70-vuotiaaksi asti (arvioitu eläkeikäni), toisinnakaan en usko että silloin saa sellaista eläkettä, jolla kukaan eläisi. Joten säästän ja sijoitan, jotta voisin jäädä pois töistä aiemmin ja vielä nauttia elämästä kun olen siihen kykeneväinen. 

Vierailija
2/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun pidä. Jos saat laskusi maksettua, ongelmaa ei ole. Jos haluat kuluttaa ja säästäminen tekee elämästäsi kurjaa, älä säästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään en halua työskennellä 70-vuotiaaksi asti (arvioitu eläkeikäni), toisinnakaan en usko että silloin saa sellaista eläkettä, jolla kukaan eläisi. Joten säästän ja sijoitan, jotta voisin jäädä pois töistä aiemmin ja vielä nauttia elämästä kun olen siihen kykeneväinen. 

Kai silloinkin vielä Kelasta saa perusturvan? Jos ei saa niin sitten suomalaisista aika iso osa kuolee nälkään.

Vierailija
4/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole lukenut yhtään lehtien sijoitusvinkkejä? Rikastuminenhan on ihan älyttömän helppoa. Perit neljännesmiljoonan ja sitten sijoitat sen ja vaikka lisäksi 20€/kk .. vuoden päästä sinulla on tilillä vähän päälle neljännesmiljoona!

Vierailija
5/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä tulosi niin kuin haluat, älä niin kuin muut suosittelevat. Minä jaksan säästää, koska olen hullu erakko ja olen "tajunnut", ettei ihminen tarvitse muuta kuin vettä, unta, asunnon ja ruokaa, enkä keksi rahalle mitään muuta käyttöä. Ruokalinjani ei kyllä ole mikään makaroni + peruna + pyhä henki, vaan ihan normiterveellisesti syön.

Vierailija
6/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai silloinkin vielä Kelasta saa perusturvan? Jos ei saa niin sitten suomalaisista aika iso osa kuolee nälkään.

Oikeastaan vaihtoehtoja on kaksi. A) eläke on niin pieni, että siinähän sitten kituuttelet kuolemaasi asti hernekeitolla tai B) on pakko käydä töissä, vaikka virallinen eläkeikä olisi ylitetty. 

Vierailija
7/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Me Eirassa olemme niin varakkaita, ettei meidän tarvitse sijoittaa. Raha kyllä riittää jopa nollakoroilla.

Vierailija
8/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön normaalia, hyvää kotiruokaa ja hieman eineksiäkin. En ole perehtynyt sen kummemmin sijoittamiseen. Säästän yhteen pankin rahastoon ja lisäksi Nordnetin indeksirahasto Suomeen. Minulla oli myös hieman parin yhtiön osakkeita, jotka myin pienellä voitolla. Olisi kannattanut pitää. Eli aika normaalia elämää elän. Harva täällä lienee ekstremisti.

Vierailija
9/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee osa tuloista heti rahan tultua tilille automaattisesti sijoituksiin. Se, mikä jää tilille sen jälkeen, on vapaata käytettäväksi ja mitoitan kulutuksen sen mukaisesti. Liian tiukille ei säästöjä kannata laittaa. Onko aloittajan ongelma liian pienet tulot vai liian suuri säästösumma?

Vierailija
10/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt vain mutta 50v on jo aika käpy, eli mielestäni on aivan turhaa satsata siihen, että silloin sitten eletään kun ensin 50 vuotta säästänyt. 

Tietysti pitää puskuria olla ja laittaa varoja syrjään koko eliniän, koska esim. työmarkkinat ovat nykyään varsin arvaamattomat. 

50v avoautolla vs. 25-35v (ikähaitaria hiukan ylöspäin, koska 99% tapauksista vaatii jo palkkatyötä jotta voi ostaa hienon auton) avoautolla kesäbulevardilla. Ei naisetkaan enää viisikymppisinä kyytiin tunge, hyvä jos huomaavat koko autoa. Jotkut asiat ovat sellaisia, että ne pitää kokea nuorena jos meinaa kokea. 

Hyvällä omallatunnolla siis autokaupoille tästä kun asfaltti alkaa taas paljastua... 6-sarjan BMW haussa, vaikka maksaakin enemmän kuin osakesalkkuni arvo :D

Vierailija
11/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppoa. Ei voi matkustaa, ja kaupoissakin myydään lähinnä tunkiolle kelpaavaa tavaraa.

Vierailija
12/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelasta saa eläkettä ne jotka ei ole käyneet töissä tai saa pientä työeläkettä. Työssäkäyvät saa työeläkettä jonka tulot tulee eläkemaksuista jotka on sijoitettu rahastoihin. Koko maailman pörssien pitäisi lopettaa toimintansa jotta työeläkkeen saanti lakkaisi.

Vierailija
13/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat kuolla huomenna, parempi siis hassata kaikki jo tänään. Sellainen se monen ideologia vaikuttaisi nykyään olevan.

Vierailija
14/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ja sijoitan, koska haluan jäädä eläkkeelle viimeistään 60-vuotiaana. Lisäksi en halua olla riipuvainen peruseläkkeistä. Ei tarvitse omistaa kristallipalloa ennustaakseen, että eläkejärjestelmä romahtaa.

Vierailija
15/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkästään säästä ja sijoita vaan käytän rahaa myös harrastuksiin sun muihin mieluisiin asioihin. Motivaatiota löytyy siitä että jos tapahtuu jotain yllättävää niin taloudellisesti pärjää jonkin aikaa ilman tulojakin ilman että tarvitsee stressata ensimmäiseksi millä maksaa seuraavan kuun laskut tai ostaa ruokaa.

Vierailija
16/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan säästää, koska koen että se tekee tulevaisuudessa elämästäni helpompaa. Minulla on tavoitteita, joiden täyttämiseen tarvitaan rahaa. Ei paljoa, mutta sitä tarvitaan.

Ja mä koen, että terveellinen tapa elää ei maksa paljoa. Pyörällä pääsee, telttailu on ilmaista, yksi maksettu harrastus riittää. Toki tällä tavalla eläessä tottuu niukkuuteen ja vanhanakaan tuskin alan tuhlailemaan. Siis vaikka eläisinkin pelkällä pienituloisen eläkkeellä niin olisin varmaan aika ok sen kanssa, että ylimääräistä ei paljoa ole.

Vierailija
17/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän ja sijoitan, mutta mulle säästäminen ei tarkoita kituuttamista. 

Vierailija
18/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Me Eirassa olemme niin varakkaita, ettei meidän tarvitse sijoittaa. Raha kyllä riittää jopa nollakoroilla.

Me täällä Ritvassa kärsimme puutteesta.

Vierailija
19/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mahdollisuus nauttia elämästä ilman oravanpyörää on säästää ja sijoittaa reilu parikymmentä vuotta ja heittäytyä viettämään 50v eläkepäiviä osingoilla. Viiden parhaan kaverin isät kaikki kuoli ennen 65v ikää ja vain yksi alkoholin takia. Lisäksi naapuri joka suunnitteli maailman ympäri purjehdusta koko elämän eläkepäivillänsä kuoli kuukausi ennen eläkkeelle jääntiä sairauskohtaukseen. Jos tämän päivän kolmikymppinen meinaa eläkettä oottaa niin siinä 70 korvilla se on mahdollista. Elämä on nyt ja tässä tai jos luotat tulevaan niin ala toimimaan siten että viimestään 55 olet eläkkeellä ja toineentulosi on turvattu.

Vierailija
20/59 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää automaattisesti niin paljon rahaa säästöön, että tuo hoituu itsestään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi