Luotatko ystäviisi/kavereihisi sataprosenttisesti?
Kommentit (32)
Miksi ette lopeta ystävyyssuhdetta, jos ette luota 100%??
Muutamiin. Syvimmät ihmissuhteet tunnen myös niin hyvin, että tiedän heidän heikkoutensa vahvuutensa. Luottamus on myös monisyinen juttu. Lähtökohtaisesti en pidä lähelläni ihmisiä, joihin en luota, mutta kriisistä riippuen on sitten eri henkilöt joille soittaisin.
Vierailija kirjoitti:
Muutamiin. Syvimmät ihmissuhteet tunnen myös niin hyvin, että tiedän heidän heikkoutensa vahvuutensa. Luottamus on myös monisyinen juttu. Lähtökohtaisesti en pidä lähelläni ihmisiä, joihin en luota, mutta kriisistä riippuen on sitten eri henkilöt joille soittaisin.
Vastasit luottavasi täydellisesti muutamiin. Luotatko, vaikkei olisi syytä, vai ovatko myös olleet täydellisen luotettavia?
Huh. On siis muitakin, jotka eivät luota täysin kavereihinsa. Minä en luota, ja olen ajatellut että olen ehkä kuin kaltoinkohdeltu koira joka vain jatkaa kaveruussuhteessa, jossa toinen on antanut aihetta epäluottamukselle, mutta teitä muitakin.
En luota edes itseeni 100%. Ja olen palloillut täällä jo aika kauan:).
Vastasin kyllä. Mutta luotan vain kahteen heistä täysin.
Vierailija kirjoitti:
Et siis luota ystäviisi tai kavereihisi?
Minulla on hyvät ja syvät kaverisuhteet, mutta en silti luota ihan 100% keneenkään. Se tuntuisi jotenkin liialliselta. Aikuiseen lapseeni luotan, mutta edes puolisooni en luota niin että antaisin kaikki asiani ja elämäni hänen käsiinsä. Olen miettinyt että olenko jotenkin rikki kun näin koen, mutta ilmeisesti meitä on muitakin ilman mitään traumoja tms.
En kaikkiin mutta niihin läheisimpiin kyllä, Ei ole mitään syytä olla luottamatta, sen verran monissa liemissä on mun ystävyyssuhteet keitetty.
Se kerronko kenellekään kaikkea onkin sitten ihan toinen juttu.
Olen elänyt kaiken maailman kriminaalien keskuudessa ja luotan heistä täysin vain yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteista. Ja asioista. Kai sit hyviin ystäviin luottaa noin 95% .
Luotan. Olen todella kiitollinen siitä että kuinka hyvin olen ystäväni valinnut. Ovat kultaakin kalliimpia, en varmaan olisi hengissä ilman heitä. Kiitos heille 🤗
Olen ottanut kantapään kautta opikseni, että kannattaa harkita kenelle "ystävälle" juttelet ja mitä juttelet.
Eli en, tai jos luotankin niin ystävyyden on täytynyt jatkua monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta pakko kysyä. Oletko tyhmä vai mikä oli hankalaa ymmärtää hänen viestissään?
En, kaikki ihmiset jotka tunnen syvällisesti ja hyvin, kaikilla vippaa jotenkin päässä. Ystävissä ja läheisissä sukulaisissa on esim. tällaisia tapauksia:
- mytomaanikko, valehtelee, mutta ei minulle tärkeistä asioista
- kiinnostuu aina vain varatuista miehistä, ehkä jopa minun, mutta en ole kovin mustasukkainen
- kertoo kaikki asiat miehelleen, myös minun yksityisasiat
- alkoholisti, täysin arvaamaton kännissä
- kateellinen, tiedän että nauttii kun minulla on vaikeuksia (koska niitä on aika vähän ja harvoin)
Nämä kaikki ihmiset ovat kuiten omalla tavallaan mielenkiintoisia ja hauskaa seuraa. Ei pidä vaatia täydellisyyttä.
En luota keneenkään täysin.