Miksi raksamiehet eivät käytä maskia?
Ihan oikeasti, tämä ammattiryhmä on käytännössä maaliton. Kun näkee raksamiehiä ruokakaupassa, kaduilla, busseissa, junissa tai missä tahansa on lähes varmaa että maskia ei ole. Ja raksoilla tartuntoja erittäin paljon. Miksi eivät maskia käytä? Ymmärrän että itse työmaalla se voi työskentelyä vaikeuttaa, mutta nyt en puhu siitä mitä tapahtuu työmaalla vaan juuri työmaan ulkopuolella.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa keino on sulkea kaikki mahdollinen kolmeksi viikoksi jouluna ja sitten rajat kiinni niin pitkäksi aikaa, kun on tarvetta. Ainoastaan karanteenin kautta Suomeen.
Täällä tarvitaan radikaaleja toimenpiteitä, eikä mitään löysässä hirressä roikkumista maski naamalla.
Näin kirjoitin marraskuussa ja sain paskaryöpyn päälle.
Täällä oltaisiin nyt täysin erilaisessa tilanteessa jos näin olisi toimittu, mutta mitäpä sitä puuttumaan itse ongelmaan, kun voidaan kyttäillä ihmisiä kaupassa.
Lapset ei käy koulussa, eikä harrastuksissa. Ei ole käyneet reiluun vuoteen. Tytär on alkanut oireilla.
Suljetaan vaan ruokaravintolat kolmeksi viikoksi taas, mikä onkin tosi reilua näitä yrittäjiä kohtaan, eikä taaskaan poista itse ongelmaa mihinkään.
t. Raksamies
Siinä olet oikeassa, että rajat pitää laittaa kiinni ja kunnon rajoitukset, eikä toivoa että ihmiset viitsisivat itse ottaa muita huomioon koska iso osa on tyhmiä kusipäitä jotka eivät vaivaannu tekemään niin.
Mutta niin kauan kuin niin ei tehdä, ja vaikka tehtäisiin, niin on se nyt hemmetin tärkeää jokaisen myös vaivaantua IHAN ITSE huomioimaan muita ihmisiä ja laittamaan sen maskin naamalle ja huomioimaan turvavälit kaupoissa.
Tajuat kai miten hemmetisti tämä ottaa muita päähän kun kaikki muut ovat jo vuoden eläneet poikkeusoloissa ja vaikka kaikkensa tekee, niin nämä tietyt alat vesittävät kaiken muiden tekemän vaivannäön. Joo, paras olisi laittaa täyssulku rakennustyömaille vaikka puoleksi vuodeksi ja häätää kaikki ulkomaiset raksamiehet kotimaihinsa. Ja kun rakennustyömaita ei täällä meidän muiden asuinseudulla olisi, niin saataisiin olla vihdoin turvassa koska ME huomioimme kaikki varokeinot. Te vain teette tyhjäksi kaiken mitä me teemme ja asetatte muut päivittäiseen vaaraan oman itsekkyytenne takia. Se on häpeällistä.
No miksei tehdä?
Onko jotenkin helpompi yrittää saada 5 miljoonaa ihmistä käyttämään maskia vuosi tolkulla?
No tehkää sitten jotain!!!! Me muut olemme jo noudattaneet kaikkia turvamääräyksiä vuoden ajan!!!!! Se ei ole vaikeaa!!!!!!!
Ei niistä maskeista ole muuta kuin psykologinen hyöty. Toisekseen ne ei ole mitään turvamääräyksiä.
Jos elämänpolku kuljettaa ihmisen raksalle töihin tarkoittaa se sitä ettei henkilö ole sieltä ihan terävimmästä päästä.Raksalle menee rappiolla olevat,suojatyötä hakevat ja muut ongelmaiset.Eihän näiltä kouluja käymättömiltä voi odottaa maskia kun ei ne saa edes vaatteitaan pyykätyksi. Hiukan samaa kastia santaihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämänpolku kuljettaa ihmisen raksalle töihin tarkoittaa se sitä ettei henkilö ole sieltä ihan terävimmästä päästä.Raksalle menee rappiolla olevat,suojatyötä hakevat ja muut ongelmaiset.Eihän näiltä kouluja käymättömiltä voi odottaa maskia kun ei ne saa edes vaatteitaan pyykätyksi. Hiukan samaa kastia santaihmisten kanssa.
Pelleltä kuulostat sinäkin. Missä ammatissa olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelleltä kuulostat sinäkin. Missä ammatissa olet?
Sellaisessa jossa jo koulutuksen puolesta tiedän yhteiskunnan säännöt ja pykälät. Mulle raksamihet on vain duunareita jotka laittaa mun tiluksia silloin kun tarvis. Siis palkollisia.
Kauppakeskustyömaalla Espoossa paljastui koronarypäs – tartuntoja lukuisilla muillakin rakennustyömailla
29 tartuntaa on todettu Lippulaivan rakennustyömaalla Espoonlahdessa
https://yle.fi/uutiset/3-11809066
Korona tappaa niitä joiden on aika kuolla jo muutenkin. Vanhuksia ei pitäisi rokottaa edes influenssaa vastaan vaan antaa luonnollisen kuolleisuuden tehdä tehtävänsä. Yhteiskunta tukehtuu joka nurkalla oleviin palvelutaloihin täynnä täysin muiden avun varassa olevia vanhuksia. Parempi olisi kun kuolisivat pois ennen tuota pistettä. Brasiliassa kuoli 100 000 asukkaan kaupungissa 2400 kun virus läpäisi koko väestön. Siis aivan mitätön kuolleisuus jota eivät olisi ilman suomea ja media hysteriaa huomanneet. Kuin terveydenhoidon ja Hautaustoimistojen työntekijät.
Eihän siellä työmailla käsiäkään pestä eikä noudateta mitään hygieniaa.