Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyaikana ei vieläkään voi varata aikaa terveydenhuollonpalveluihin netitse?!

Vierailija
13.03.2021 |

Kärsin ihan järkyttävästä puhelinkammosta ja suunnilleen kaikki ajanvaraukset pitää hoitaa soittamalla. Miten vaikeaa olisi saada toimintaan ajanvaraukset myös netitse tai jonkun chatin välityksellä?!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis lähinnä kunnallisia palveluja tarkoitan, luulisi että olisi pari muutakin syrjaytynyttä suomessa joille soittaminen on ylitsepääsemättömän hankalaa.

Vierailija
2/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein eilen netissä omaolo -kartoituksen silmätulehduksesta. Appi käski lääkärille. Lähetin haluamaani terveyskeskukseen kyselyn tulokset ja alle tunnissa soitettiin lääkäriaika samalle päivälle. Kun tärkeimmät kysymykset oli käyty jo omaolossa, ei lääkäri kuin katsonut ja kirjoitti reseptit hoito-ohjeineen. 5min ja asia kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka saa??:O Luulin että se on helppoa netin kautta..minullakin soittokammo huoh..

Vierailija
4/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että se hoidontarve pitää arvioida.

Vierailija
5/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös puhelinkammoinen pitkäaikaissairas ja samaa miettinyt. Ehkä taustalla on juuri se että hoitaja saattaa pystyä auttamaan jo aikaa varatessa ja ainakin varmistaa että tulon syy vaatii lääkärin apua. Kammo kyllä helpottaa, mitä useamman puhelun joutuu tekemään. Ärsyttävä neuvo mutta niin se menee.

Vierailija
6/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaolon kautta tuo onnistuu ainakin meidän tk:ssa. Kerran koko ajanvaraus tapahtui chatissa ja toisen kerran hoitaja soitti mulle ajanvarauksesta eikä puhelimessa tarvinnut enää selostaa mitään oireitaan. Puhelinkammoinen tykkää <3

Vierailija
7/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkäriajat menisi sitten ns turhille tapauksille ja ne oikeasti lääkäriä tarvitsevat eivät ehtisi aikaa saada.

Vierailija
8/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy karsia mahdollisimman paljon potilaita pois eikä chat ole turvallinen arkaluonteisen tiedon käsittelyyn.

Voisiko joku soittaa puolestasi?

Vierailija
9/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tk:ssa on chat. Mulla myös puhelinkammo, helpompi vastata toisen puheluun kuin soittaa itse. Laitan chattiin ensin viestiä ja sitten soittavat jos chatin kautta ei onnistu loppuun asti. Jos ei voi chattia käyttää, soitan varmasti ruuhkaisimpaan aikaan, jolloin pääsen takaisinsoitto palveluun.

Vaihdoin hammaslääkäriä sen takia, että toisella oli nettiajanvaraus ja toisella vain puhelimitse varaus.

Vierailija
10/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi näin että pitäisi saada kotinäytteen otto asap..toinen paikka on kiinni nyt joten kokeilen toista, vähän suurempaa lafkaa. Laitoin yhteydenotto-viestejä ja sähköpostia mutta mitään ei ole kuulunut ja kello tikittää, mun on PAKKO soittaa maanantaina heti aamusta sinne, ei muuta vaihtoehtoa. Inhoan soittamista mutta joskus on vaan pakko. 

Vierailija
11/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraa ajanvarausta ei ole sen takia, että aikoja on rajatusti ja hoitohenkilökunnan pitää arvioida, kuka saa minkäkin ajan ja millä aikataululla. Jos ajat voisi vaan vapaasti varata netistä kävisi niin, että varvaskipu pääsisi lääkäriin monta päivää ennen veritulppapotilasta.

Kannattaa kyllä tarkistaa onko omassa kunnassasi käytössä tuo OmaOlo, siellä voi kertoa oireistaan sähköisesti.

Vierailija
12/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis lähinnä kunnallisia palveluja tarkoitan, luulisi että olisi pari muutakin syrjaytynyttä suomessa joille soittaminen on ylitsepääsemättömän hankalaa.

Käy yksityisellä. Ei kunnalliselle noin vain mennä, sinut arvioidaan, oletko  riittävän sairas.

Vierailija
13/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös puhelinkammoinen pitkäaikaissairas ja samaa miettinyt. Ehkä taustalla on juuri se että hoitaja saattaa pystyä auttamaan jo aikaa varatessa ja ainakin varmistaa että tulon syy vaatii lääkärin apua. Kammo kyllä helpottaa, mitä useamman puhelun joutuu tekemään. Ärsyttävä neuvo mutta niin se menee.

Ei helpota. T, 42v puhelinkammoinen, puhevikainen, joka välttelee työpuheluitakin niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
14/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy yksityisellä. Ei kunnalliselle noin vain mennä, sinut arvioidaan, oletko  riittävän sairas.

Juu, yksityisellä saa varattua netissä ajan eikä tarvitse puhua kenellekään ennen kuin on lääkärin vastaanotolla.

Vierailija
15/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään ole koskaan saanut ajanvarauksia peruutettua netissä vaikka asiointisivulla mahdollisuus siihen pitäisi olla. Joka kerta ”peru ajanvaraus”-nappi on ollut harmaa eli ei ole voinut klikata ja on ollut pakko soittaa. Minkähän takia...

Vierailija
16/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia itse käytän vaan yksityisiä. Aina voi netin kautta varata ajan.

Vierailija
17/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelinkammo loppui kerrasta, kun kokeilin chattiä. Ensin olin vartin jonossa ja sitten puoli tuntia juttelin hoitajan kanssa, hän käski mm ottaa kuvia silmätulehduksesta, kyseli kysymyksiä, joiden kirjoittamisessa kului aikaa. Paljon nopeammin olisi ajan saanut puhelimella...

Vierailija
18/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että se hoidontarve pitää arvioida.

Siksi esimerkiksi chatti toimisi hyvin

Vierailija
19/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä uusia ennen käytettyjen lääkkeiden reseptiä, kun tuntee tautinsa parhaiten, edes nyt korona-aikana t. Kerran turhalla labrakäynnillä influenssan saanut.

Vierailija
20/43 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tarkoituksella tehty hieman haastavaksi koska on olemassa suuri määrä luulotautisia ja hieman harhaisia jotka muuten varailisi jatkuvasti itsellensä aikoja ihan pienistäkin ongelmista jota ovat säikähtäneet kun netistä luettu kauhutarinoita. Varmasti jokainen tuntee tällaisen joka ramppaa lääkärissä jatkuvasti ja koko ajan epäilee kärsivänsä jostain? Ihan hyvä että on olemassa pieni kynnys ja ensin hoitajan seula ettei nämä luulotautiset kuormittaisi terveydenhoitoa liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi