Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä mammat syötte raskaanaollessanne kahden edestä?

Vierailija
10.08.2006 |

Kysyin aikoinani neuvolassa, miten paljon enemmän raskauden aikana syödään jotta saa riittävästi ravintoa lapselle ja itselle. Vain kahden voileivän verran tarvitsi syödä. Ei tullut huimia painonnousuja eikä siten liikaa raskauskiloja joista eroonpääsy on vaikeaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja tuli ja tulee silti. Tosin nyt viikkoja jo 30+ ja nyt ruokaa meneekin jo enemmän. Kiloja taas ei enää samaa tahtia.

Vierailija
2/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän vajaa 7 kiloo toin kotiin laitokselta mukanani, nekin turvakaukaloissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisastelija. Mulla ainakin on niin hillitön pahoinvointi että joudun syömään tunnin välein jotain. Paras apu on suolainen leipä. En todellakaan jaksa laskea kaloreita leksa suussa...

Vierailija
4/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nykyaikana luule, että PITÄISI syödä kahden edestä. Raskaana ollessa monen vain tekee mieli enemmän ruokaa kuin yleensä, ja helposti myös antaa luvan itselleen syödä mielin määrin.

Vierailija
5/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäpaitsi se määrä on YKSI voileipä.

Vierailija
6/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä omituisinta - jos söin omenaa, viinirypäleitä, salaattia tai muuta kevyttä, paha olo ei mennyt. Mutta jos söin voileipiä, lihaa, perunaa ja kaikkea tosi tuhtia, olo parani moneksi tunniksi.

Mutta näin siis tuli painoa todella paljon lisää, koska söin yhden lämpimän aterian sijaan kaksi ja parin kevyen välipalan sijaan pari-kolme tuhtia välipalaa.

Vierailija
7/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse lihon raskauksien aikan tosi vähän ja olen alipainolla imetyksen jälkeen joten eipä huolta kiloista ole ollutkaan. Mutta kun kaljalle ei pääse eikä röökiäkään voi vetää niin pitäähän ihmisellä jotain paheita olla, olkoon se sitten syöminen;)

Vierailija
8/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten jälkeenpäin ruikuttavat läskejään. Ihan kun eivät " tajuaisi" tekonsa seurauksia. Tietenkin tulee mielitekoja ja voi vähän herkutella, mutta syödä nyt kerralla kaappi tyhjäksi.

ap

Vierailija
9/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sitä mitä milloinkin mieli teki. Kerran sitä vaan raskaana ollaan ;). Onnekkaimmat vähän useammin. -3-

Vierailija
10/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin en tunne yhtäkään ja oon aina ihmetellyt että mistä niitä löytyy, kun urbaanilegendoissa esiintyvät...

2

Vierailija
11/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä täällä kerrytettiin reilusti yli kaikkien odotusten ja neuvolan kauhuksi 30kg:a vaikka terveellisesti söinkin ja liikuin päivittäin usean kilometrin lenkkejä. Kaikki kyllä lähtikin sitten

Vierailija
12/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepizza meni helposti + lisäksi kaikkea muutakin.

Nyt rv 35 ja 10kg tullut lisää painoa.

Esikoisesta tuli yhteensä 13kg ja söin todella paljon, mutta pääsinpäs helposti niistä kiloista eroon ja enemmästäkin. Esikoisen jälkeen olin meinaa ihan huippukunnossa, kroppa oli niin timmi, ettei se koskaan niin timmi ole olutkaan! :) Nyt sama tavoitteena :)

Vierailija
13/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osa niistä, jotka ovat mässäilleet tosissaan raskausaikana, ovat muuten bulimikkoja/syömishäiriöisiä. Ja raskaana eivät vain esim käy yrjöämässä ruokasession jälkeen.

Vierailija
14/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voin siltikin vastata...

Syön sen verran kun huvittaa, koska

Olen lähtökohdiltani alipainoinen, normaalisti minun ei ole nälkä eikä suuri intohimoja suuntaan tai toiseen ole. Lisäksi normaalisti voin myös syödä mitä huvíttaa ilman seuraamuksia: raskaana kaikki näköjään jämähtää kroppaan kiinni. En ylipäätään pidä syömisiäni tai 17 kilon painonnousua itselleni suurena, sinun kaltaiselle ihmettelijälle (joita myös suvussa on) se toki on suurta. Neuvola ei kommentoi painonnousuani mitenkään: toteaa vain, että normaalisti tai riittävästi nousee.

Pidän lapsen hyvinvoinnin kannalta parempana sitä, että minulla on kiloja vähän enemmän kuin vähän vähemmän: suhtaudun hieman nuivasti (en pyri sitä kyllä näyttämään) sellaisiin, joilla paino ei nouse juurikaan etenkään jos lähtöpainokaan ei ole suuri: mielestäni se kertoo vain oman kropan suojelemisesta ja ulkonäkökeskeisyydestä

Vierailija
15/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin vain tällaista aloitusta ja katsoin osuisiko muurahaispesään. Anteeksi, jos joku loukkaantui. Ihan terveiltä ja järkeviltä nämä mammat tuntuvat.

ap

Vierailija
16/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan nykypäivänä?

2

Vierailija
17/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vittumaista puuhaa olla raskaana. koko ajan piti vain syödä tai ajatella ruokaa.

Laihduin 3 kk:ssa 18 kiloa, kun olin synnyttänyt.

Oli vain pakko syödä. Nyt ymmärrän lihavia, jos jollain tosiaan tulee pakottava tarve syödä.

Painan nyt 53 kiloa eikä todellakaan käy mielessä syödä mielin määrin. Ihanaa olla ei-raskaana!!!!!!!!!!!!

Vierailija
18/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkääni söin ja nälkä oli koko ajan. Silti painoa tuli 20kg. En herkutellut, vaan söin ihan perusruokaa. Painoa kyllä lähtikin sitten synnytyksen jälkeen 25 kg, eli olen omillani ja vähän enemmänkin;)

Vierailija
19/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun on pakko syödä hänenkin osuutensa. Ruokia ei roskiin heitetä.

Vierailija
20/22 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakiloisen ihrakasan ei siis välttämättä tarvitse syödä päivittäin kahta ylimääräistä voileipää big mac-aterian, perhepizzan, kolmen suklaapatukan, kääretortun ja sämpyläpussin lisäksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi