Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen tajunnut, että mä en uskalla tehdä radikaaleja ratkaisuja itseni hyväksi ennen kuin ei ole muita vaihtoehtoja

Vierailija
10.08.2006 |

Esimerkkejä

Exä harjoitti kauan henkistä väkivaltaa ja kohteli mua tosi huonosti. Kerran sanoin, että haluan erota mutta hän sai puhuttua mut ympäri. Suhde jatkui entistä kaoottisempana, kunnes mä petin sitä kaksi kertaa ja oli " pakko" lopettaa. Eli tavallaan mies teki mun puolesta päätöksen.

Meillä oli tosi hankala koira, joka oli agressiivinen muita koiria ja monia miehiä kohtaan. Sen kanssa oli aina hermot kireellä kun johonkin kulki tai oli edes kotona, koska se ulisi ja vinkui ja oli rauhaton. Sitten syntyi vauva, jonka opittua konttaan koira alkoi sille murista. Vasta sitten pystyin antamaan koiran pois. Taas kun ei ollut muita vaihtoehtoja.

Olen ollut kotona kaksi vuotta ja usean kuukauden ajan ollut jo aika helvetillistä olla kotona. Hermot menee, itkeskelen, maailma tuntuu mustalta ja samoin tulevaisuus. Sitten kun mies viimein teki päätöksen, että lapsi hoitoon ja mä opiskelemaan jotta mä saan iloisemmasta elämästä taas kiinni.

Näiden kaikkien tapausten jälkeen olen ajatellut, että miksen ole tehnyt ratkaisua aiemmin? Miksi aina " vedän yli" . Kärsin ja kärsin ja vasta kun mielenterveys on mennä, annan periksi ylpeydelle (???).

Osaisko joku auttaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan pois? Sellainehan pitäisi lopettaa...

Vierailija
2/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ollut yhtä useampi kommentti siitä, miten suhde on epätyydyttävä ja toivotaan, että mies pettäisi, että saisi syyn lähteä.

Taustalla lienee pelko siitä, että valitsee väärin ja sitten kaduttaa.

Nyt, kun tiedostat asian, voisit ehkä päättää ottaa itse enemmän vastuuta elämästäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetaan, että ratkaisu tulee " ulkoapäin" .

Vierailija
4/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taustalla lienee pelko siitä, että valitsee väärin ja sitten kaduttaa.

ei tarvitse itseään syytellä vaan vika on muka jossain toisessa.. Raukkamaista.

Vierailija
5/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voiko kyse olla siitä että kun pakottaa jonkun muun tekemään päätöksen puolestaan ja se tuntuukin väärältä niin voi syyttää sitä toista?

tai että jos itse tekee jonkin päätöksen ja se osoittautuu vääräksi niin ei kestä sitä?

ehkäpä voisi ajatella että on ihminen itsekin. kukaan ei osaa aina tehdä täydellisiä päätöksi. mutta kun päätöksen tekee parhaansa mukaan siinä tilanteessa kaikkea mahdollista tietoa käyttäen niin se on niin hyvä päätös kuin tehdä voi.

Vierailija
6/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä varmaan se syy, alla. Ja koirasta. Mun luonto ei anna periksi tappaa tervettä, elinvoimaista koiraa. Koiran agressiivisuus ja muu huono käytös oli pitkälle meidän omistajien osaamattomuutta käsitellä ja kouluttaa koiraa. Sakemanni on fiksu koira ja juuri siksi tarvitsee hyvän peruskoulutuksen ja jatkuvaa harrastamista. Sitä me ei tehty tarpeeksi. Koira sai hyvän harrastavan kodin. Ja nyt on hyvä mieli, sillä uskon koiran nauttivan elämästään.

momentti:

tai että jos itse tekee jonkin päätöksen ja se osoittautuu vääräksi niin ei kestä sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi