Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sitten koronatartunnan ruokakaupasta, maski ei pelastanut

Vierailija
12.03.2021 |

Vaikka kuinka ruokakaupassa yritti väistellä ja varoa maskittomia raksamiehiä, niin ei sitten onnistunut.

Sieltä se tartunta sitten tuli vaikka itsellä aina maski. Raivostuttaa.

Kommentit (443)

Vierailija
181/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota olen pelännyt itsekin, omalla alueella Helsingissä on monta rakennustyömaata ja meno ihan villiä alueen kaupoissa niiden takia.

”Keikkamiehet asuvat yhteisissä kämpissä, ja jos joku on sairaana, niin sille ei tehdä mitään. Yksi sairastaa, ja muut menevät töihin. Koronatestiä pyritään välttämään, että ei jouduta karanteeniin.”

Ja nuo sitten parveilevat alueen kaupoissa. Vähänkö vit*ttaa.

Onko sinulla ongelmia samaistumisen kanssa? Varmasti eivät pyörisi, jos eivät joutusi elämisen eteen tekemään töitä.

Ja millä tavalla tämä liittyy siihen että eivät voi käyttää maskia ja pitää turvaväliä ihmisten ilmoilla liikkuessaan kuten muutkin?

Vastaus ei ollut "miksi et käytä maski" vaan "miksi et mene testiin ja karanteeniin".

Eli sanot samaa kuin nuo kaikki Hesarin haastattelemat raksamiehet? Että vaikka tiedetään että todennäköisesti tartunta on ja sitä levitetään muihin ihmisiin, niin ei kiinnosta paskan vertaa tehdä asialle mitään, joten välttelee testiä ja karanteenia.

Kertoo tooooosi paljon teidän mielenmaisemasta. Mitään muuta ei ole kuin oma intressi. Kun ne muut ihmisethän voivat sitten vapaasti sairastua teidän tartuttamina, menettää työnsä ja palkkansa, kärsiä karanteenista, joutua sairaalaan ja vaikka kuolla pois. Vain koska te haluatte olla saatanan itsekkäitä ja vastuuttomia. Kammottavaa porukkaa olette.

Elämä on. Voisitko vielä vastata, että miksi raksamiesten olisi menetettävä kaikki? 

Elämä on. Myös raksamiehille. 

Vierailija
182/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupassa olet asioinut? Anna mä arvaan, Lönnrotinkadun Lidl? Sen vieressä on raksatyömaa, jossa ei ole Hesarin mukaan ees juoksevaa vettä eli käsiä ei pestä koko päivän aikana. Kaupassa aamusta alkaen aika 10 maskitonta raksaäijää köhimässä kerrallaan, turvavälejä eivät pidä.

Asun vieressä mutten käy enää tuossa kaupassa. Kävelen mieluusti kauemmas kauppaan, jossa ei raksaäijiä käy.

Ei, tämä oli muualla kantakaupungissa. Minne kannattaisi mennä ettei noita raksaäijiä olisi? Niitä vaikuttaa olevan kaikissa kantakaupungin kaupoissa kun kaikkialla rakennetaan. 

No menepä vaikka klo 21-22 aikaan niin ehkä ei silloin niin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Kaupassa on varmaan vähemmän raksamiehiä, jos vieressä on Lidl tai S-market. 

Vierailija
184/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Keikkamiehet asuvat yhteisissä kämpissä, ja jos joku on sairaana, niin sille ei tehdä mitään. Yksi sairastaa, ja muut menevät töihin. Koronatestiä pyritään välttämään, että ei jouduta karanteeniin.”

Ja nuo sitten parveilevat alueen kaupoissa. Vähänkö vit*ttaa.

Vierailija
186/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen Lidlissä huomioliivimiehen, suttuinen tukka, likanen naama, kaulatatuoinnit (varmaan joku raksalainen tai tehdastyöläinen), ei maskia. Kulki polleana kuin maailmanomistaja keskellä käytävää, luuli kai olevansa jotenkin rohkea ja cool omasta mielestään.

Säälittävää että joku voi olla niin tyhmä.

Onneksi muita maskittomia en nähnyt, mutta veetutti kun joku  ukko kiilasi röyhkeesti vain kassajonossa eteeni, vaikka olin jonossa seuraavana, noudatin pientä turvaväliä mutta siihen se vain tunki. Teki mieli tempasta siltä takaraivo irti, ei nähnyt etuilussaan mitään outoa. Kaikenlaisia oman elämänsä trumpeja sitä maa päällään kantaa.

Ei kaupassa ole tietoakaan turvaväleistä.

Tilaan ruuat kotiin, mutta oluen takia pakko käydä kaupassakin. Saisi tulla jo se uudistus että kaljat saa kotiovelle ruokien mukana.

Vierailija
187/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-Kaupassa on varmaan vähemmän raksamiehiä, jos vieressä on Lidl tai S-market. 

Ei sielläkään niiltä säästy täällä kun rakennustyömaita on niin paljon. Niitä riittää joka kauppaan. Menevät aina siihen lähimpään. Kun monesti eihän ne muuta osta kuin kahvia ja tupakkaa ja pyörivät niiden kanssa siellä kaupassa sitten vaikka kuinka kauan. Niin ei niitä silloin siinä hinta hetkauta, ei kai joku tupakka paljon eroa hinnassa eri kaupoissa.

Vierailija
188/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetti siinä on ettei näitä raksamiehiä ja ulkomaalaistaustaisia the kansalaisia saada kuriin. Kaikki kärsii, mutta faktoista huolimatta syyttää tai närkästyä ei saa. Itsellä ainakin kaikki arvostus tiettyjä ammattilaisia, kansalaisia ja vaihto-opiskelijoita kohtaan mennyt kun jatkuvasti saa lukea miten mikään asia ei mene niissä piireissä perille. Harvinaislaatuisen tyhmiltä ja piittaamattomilta vaikuttavat. Tottakai suomalaiset tollotkin osa perseilee baareissa ja ties missä, mutta kun suhteutetaan tartuntamäärät ja väestöryhmien koko niin aikamoisen yliedustettuina vaan silti nämä tietyt porukat on.

Vierailija
189/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupassa olet asioinut? Anna mä arvaan, Lönnrotinkadun Lidl? Sen vieressä on raksatyömaa, jossa ei ole Hesarin mukaan ees juoksevaa vettä eli käsiä ei pestä koko päivän aikana. Kaupassa aamusta alkaen aika 10 maskitonta raksaäijää köhimässä kerrallaan, turvavälejä eivät pidä.

Asun vieressä mutten käy enää tuossa kaupassa. Kävelen mieluusti kauemmas kauppaan, jossa ei raksaäijiä käy.

Ei, tämä oli muualla kantakaupungissa. Minne kannattaisi mennä ettei noita raksaäijiä olisi? Niitä vaikuttaa olevan kaikissa kantakaupungin kaupoissa kun kaikkialla rakennetaan. 

Mä käyn Food Market Herkussa, sinnehän (koko Stockalle) tuli maskipakko ilman mitään tekosyy-porsaanreikiä eilen. Olen käynyt myös Graniittitalon Lidlissä, siellä on väljää, itsepalvelukassat eikä näy raksamiehiä ainakaan niihin aikoihin kun itse siellä käyn.

Kovasti tsemppiä sinulle!

Vierailija
190/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksette te itse tilaa ruokia kotiin tai lähde lähiöretkelle kauppaan?

Vierailija
191/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin eilen Lidlissä huomioliivimiehen, suttuinen tukka, likanen naama, kaulatatuoinnit (varmaan joku raksalainen tai tehdastyöläinen), ei maskia. Kulki polleana kuin maailmanomistaja keskellä käytävää, luuli kai olevansa jotenkin rohkea ja cool omasta mielestään.

Onneksi muita maskittomia en nähnyt, mutta veetutti kun joku  ukko kiilasi röyhkeesti vain kassajonossa eteeni, vaikka olin jonossa seuraavana, noudatin pientä turvaväliä mutta siihen se vain tunki. Teki mieli tempasta siltä takaraivo irti, ei nähnyt etuilussaan mitään outoa. Kaikenlaisia oman elämänsä trumpeja sitä maa päällään kantaa.

Tilaan ruuat kotiin, mutta oluen takia pakko käydä kaupassakin. Saisi tulla jo se uudistus että kaljat saa kotiovelle ruokien mukana.

Kun olisikin vain yksi! Täällä niitä pyörii laumoja ja kulkevat aina laumoissa. Aina vähintään 3-5 miestä kulkee yhdessä, eivät kunnioita ollenkaan turvavälejä muihin asiakkaisiin. Juuri tuota käytöstä mitä kuvasi, täyttävät käytävät, seisovat keskellä käytäviä ryhmissä, eivät väistä, änkevät ihan lähelle esimerkiksi kassajonossa missä ei pääse karkuun, puhuvat kovaäänisesti, ovat likaisia. Ihan karmeaa käytöstä ja tosiaan jäävät hengailemaan niihin kauppoihin juttelemaan keskenään ryhmissä ja juomaan kahvia. 

Vierailija
192/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs läksit. Kikkelis kokkelis. Ei kaupassa ole pakko käydä. Ihan omaa itsekkyyttäsi tuo tartunta. 

Tapa itsesi.

Ei se minun syy ole jos ehdoin tahdoin lähdit itseäsi tartuttamaan. Olisit tilannut ruoan kotiin tai pyytänyt tuttavaa tuomaan, mutta anna kun arvaan: tollasella vastenmielisellä kusipaeaellae ei ole a) rahaa b) läheisiä. Ja vittuako enää mietit kauppojen välttelemistä, jos kerran olet koronan jo saanut. Sitten kun pakkokaranteenisi on ohi, olet tovin immuuni. Ostat niillä sossuavustuksilla varastot täyteen ruokaa ja ongelma ratkaistu. I D I O O T T I

Vierailija
193/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin koronan,niin en kyllä täällä vauva palstalla siitä ilmottaisi.

Valetta koko juttu.

Vierailija
194/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn Food Market Herkussa, sinnehän (koko Stockalle) tuli maskipakko ilman mitään tekosyy-porsaanreikiä eilen. Olen käynyt myös Graniittitalon Lidlissä, siellä on väljää, itsepalvelukassat eikä näy raksamiehiä ainakaan niihin aikoihin kun itse siellä käyn.

Kovasti tsemppiä sinulle!

Kiitti vinkistä! Pitänee käydä Stockalla jatkossa. Hyvä tietää että siellä uskaltaa käydä. Mielellään siellä käy muutenkin niin tuo asiointiturvallisuus on vielä plussaa. 

Vierailija
195/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuottamasi teksti kertoo pahoista mielenterveysongelmista.

Vierailija
196/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs läksit. Kikkelis kokkelis. Ei kaupassa ole pakko käydä. Ihan omaa itsekkyyttäsi tuo tartunta. 

Itsekkyyttä käydä ruokakaupassa? Verrattuna itsekkyyteen raksamiehillä olla välittämättä yhtään mistään ja levittää tautia tahallaan kaikille? Just. Siellä taitaa puhua joku raksamiehen akka.

Vierailija
197/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perssuolinkaiset kiertävät kaupoissa tartuttamassa meitä normaaleja.

Vierailija
198/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyttä käydä ruokakaupassa? Verrattuna itsekkyyteen raksamiehillä olla välittämättä yhtään mistään ja levittää tautia tahallaan kaikille? Just. Siellä taitaa puhua joku raksamiehen akka.

Ihmeellisiä olkiukkoja rakentelet. Syrjäytyneiden mt-ongelmaisten kokoontumisajot näköjään meneillään. Oon väärässä seurassa. Heippa! Lähdenkin sinne kauppaan, ja lupaan olla käyttämättä maskia.

Vierailija
199/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kauppias heittää maskittomat ulos kaupasta. Iso osa vakioasiakkaista on ikäihmisiä.

Vierailija
200/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kauppias heittää maskittomat ulos kaupasta. Iso osa vakioasiakkaista on ikäihmisiä.

Missä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme