Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sitten koronatartunnan ruokakaupasta, maski ei pelastanut

Vierailija
12.03.2021 |

Vaikka kuinka ruokakaupassa yritti väistellä ja varoa maskittomia raksamiehiä, niin ei sitten onnistunut.

Sieltä se tartunta sitten tuli vaikka itsellä aina maski. Raivostuttaa.

Kommentit (443)

Vierailija
201/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kauppias heittää maskittomat ulos kaupasta. Iso osa vakioasiakkaista on ikäihmisiä.

Voi kun meidänkin kauppias tekisi niin. Tästä ongelmasta on puhuttu alueella jo useampia kuukausia. Kaupassa on kyllä kaikki vaatimukset ja käsidesit tarjolla ja kaikki, mutta maskittomuuteen ei silti puututa.

Vierailija
202/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kauppias heittää maskittomat ulos kaupasta. Iso osa vakioasiakkaista on ikäihmisiä.

Itse suosisin tuollaista kauppaa päivittäisissä ostoksissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskikö tai aivastiko kukaan lähelläsi?

Vierailija
204/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne tartunnat tuntuu tulevan aina niille jotka ovat erityisen varovaisia?

Koska ne ei voi mitään sille että muut idiootit ympärillä tartuttaa.

Miksi nämä ”idiootit” eivät sitten sairastu myös?

Jos idiootti tartuttaa, niin eikö idiootti ole silloin jo sairas?

Onhan ne monesti sairaita. Raksamiehillä on 22%:lla todettu tartunta vaikka siellä porukka välttelee testeissä käymistä ja valehtelee testien tuloksista silloinkin kun niissä on käyty sekä salailee tartuntojaan. Eli ihan hyvin siellä voi puolet porukasta levittää tuota virusta ja ne eivät vain välitä, levittävät virusta vain eteenpäin täysin piittaamattomasti.

Että ihan 22% rakennusmiehistä. Juu.

Lue enemmän, luulet vähemmän. Jos osaisit lukea niin tietäisit tuon olevan virallinen luku. Tottakai se on alakanttiin koska raksamiehet valehtelevat tartunnoistaan ja salailevat niitä.

Täysin varmasti ei ole.

Vierailija
205/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku kuvittelee, että maski suojaa itse? Yli vuosi kerrottu, että se suojaa lähinnä roiskeilta. 

Just tän takia pitäis olla joka paikassa maskipakko. Silloin jokainen suojaa muita, eli kaikki on suojattu. Ei silti 100%, mutta huomattavasti paremiin kuin nyt tässä tilanteessa kun osa ei maskia käytä.

Maski ei ole täysin sataprosenttinen suoja. Olennaisempaa olisi pitää turvavälejä. Aikaisemmin ohjeistuskin oli, että pitäkää maskeja, ellette pysty pitämään turvavälejä.

Nyt melkein kaikki pitävät maskia ja turvaväleistä välittävät harvat, ja virus sen kuin leviää. Ruokakaupassa varsinkin ihmiset käyttytyvät maskinsa kanssa ihan normaalisti. Kassajonossa pidetään sitten sitä turvaväliä, kun se ihan erikseen lattiaan on merkitty. :D

Eli olen ajatellut, että ihmiset joko a) luottavat liian sokeasti maskeihin tai b) pitävät sitä vain jonkinlaisesta tottelevaisuudesta ja vähät välittävät itse taudin leviämisestä. Joka tapauksessa mulla meinaa mennä hermot ruokakaupassa joka kerta.

Vierailija
206/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona tulee jokaiselle jossain vaiheessa. Ei sitä pysty mitenkään loputtomiin estämään. Viruksia ja bakteereita on kaikkialla, myös niissä tuotteissa mitä ostat kaupasta.

Eli turha tästä on suuttua. Olet toiminut oikein ja vastuullisesti koska tärkeintä on ettei liian moni sairastu siihen samaan aikaan. Sitä tässä yritetään välttää.

Turha suuttua? Entä jos ap on niitä jotka päätyy sairaalaan? Mistä tiedät varmasti ettei ole? Tai ettet itse joudu? Jostain syystä jokainen kuvittelee ettei itse voi kuulua siihen joukkoon. Ne riskoryhmäläiset ja riskiryhmättömät sairaalapotilaat on vain "tuolla jossain"

Sitäpaitsi ei kenestäkään ole kivaa ylipäätään joutua jäämään karanteeniin. Ja näitä karanteeniin joutuneita on Suomessa paljon. Sekin on pois yhteiskunnan toiminnasta ja taloudesta. Että kyllä kaikkien pitöisi välittää. Sen ymmärrän jos maski käy liian raskaaksi hengittää ja on pakko ottaa se pois, mutta se on erittäin harvinaista.

Vierailija
207/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likaset kädet

Ei, pesen ne ennen kauppaan menoa ja desinfioin ne siellä. Yleensä käytän myös kertakäyttökäsineitä. 

Etkö pese kotiin tullessa? Se on se olennaisin vaihe. 

No tottakai pesen. Sehän tässä raivostuttaakin, että olen tehnyt aivan kaiken mitä tehtävissä on. Ainoa virhe oli käydä siellä hemmetin ruokakaupassa joka oli täynnä raksamiehiä. 

No mikä sun sairastumisessa on ongelma? Ovatko oireet kuolettavat? Vai mikä on idea tässä nyt?

Vierailija
208/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona tulee jokaiselle jossain vaiheessa. Ei sitä pysty mitenkään loputtomiin estämään. Viruksia ja bakteereita on kaikkialla, myös niissä tuotteissa mitä ostat kaupasta.

Eli turha tästä on suuttua. Olet toiminut oikein ja vastuullisesti koska tärkeintä on ettei liian moni sairastu siihen samaan aikaan. Sitä tässä yritetään välttää.

Turha suuttua? Entä jos ap on niitä jotka päätyy sairaalaan? Mistä tiedät varmasti ettei ole? Tai ettet itse joudu? Jostain syystä jokainen kuvittelee ettei itse voi kuulua siihen joukkoon. Ne riskoryhmäläiset ja riskiryhmättömät sairaalapotilaat on vain "tuolla jossain"

Sitäpaitsi ei kenestäkään ole kivaa ylipäätään joutua jäämään karanteeniin. Ja näitä karanteeniin joutuneita on Suomessa paljon. Sekin on pois yhteiskunnan toiminnasta ja taloudesta. Että kyllä kaikkien pitöisi välittää. Sen ymmärrän jos maski käy liian raskaaksi hengittää ja on pakko ottaa se pois, mutta se on erittäin harvinaista.

Vierailija
209/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tuli viesti kahdesti. Eka ei mennyt läpi ja nyt tuplasti. Ok....

Vierailija
210/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos ne Saat*nan raksamiehet ja ulkomaalaiset tajuais suojata myös muita käyttämällä maskia, olisit todennäköisesti säästynyt. Vihaan noita välinpitämättömiä, itsekkäitä ja ennenkaikkea saapastakin tyhmempiä urpoja jotka ei käytä maskia koska ”ei voi pakottaa”. Pakko tai ei, vois sitä ihan itsekin omilla aivoillaan ajatella, ja huomioida muutkin (jos siis olis aivot millä ajatella).

Mitä takaajatuksia olikaan , kun piti ängetä sinne kauppan samaan aikaan , kun ne raksamiehet?Ei ne siellä kokopäivää lorvi , eikö älysi viestittänyt sulle mitään ?

On ihan totta, että tietyt kellonajat ovat todennäköisempiä törmäillä raksamiesten laumoihin kaupoissa. Aamu ysiltä ja iltapäivällä kahden maissa heillä on kahvitauko ja klo 11-12 ruokatunti.

Tuolloin riski todennäköisin.

Vierailija
211/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likaset kädet

Ei, pesen ne ennen kauppaan menoa ja desinfioin ne siellä. Yleensä käytän myös kertakäyttökäsineitä. 

No tottakai pesen. Sehän tässä raivostuttaakin, että olen tehnyt aivan kaiken mitä tehtävissä on. Ainoa virhe oli käydä siellä hemmetin ruokakaupassa joka oli täynnä raksamiehiä. 

No mikä sun sairastumisessa on ongelma? Ovatko oireet kuolettavat? Vai mikä on idea tässä nyt?

Ja tiedoksi, alapeukuttaminen on heitä varten, jotka eivät osaa argumentoida sanoja käyttäen. Tämä tauti ei ole ongelma heille, joilla oireet ovat lieviä. Tämä nyt vain on fakta, mitä ei alapeukuilla pous saa. On eri asia, jos ihminen joutuu sairaalaan yms. Muyta en usko, että siitä on kyse jos ehtii palstailla täällä.

Vierailija
212/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin eilen Lidlissä huomioliivimiehen, suttuinen tukka, likanen naama, kaulatatuoinnit (varmaan joku raksalainen tai tehdastyöläinen), ei maskia. Kulki polleana kuin maailmanomistaja keskellä käytävää, luuli kai olevansa jotenkin rohkea ja cool omasta mielestään.

Säälittävää että joku voi olla niin tyhmä.

Onneksi muita maskittomia en nähnyt, mutta veetutti kun joku  ukko kiilasi röyhkeesti vain kassajonossa eteeni, vaikka olin jonossa seuraavana, noudatin pientä turvaväliä mutta siihen se vain tunki. Teki mieli tempasta siltä takaraivo irti, ei nähnyt etuilussaan mitään outoa. Kaikenlaisia oman elämänsä trumpeja sitä maa päällään kantaa.

Ei kaupassa ole tietoakaan turvaväleistä.

Tilaan ruuat kotiin, mutta oluen takia pakko käydä kaupassakin. Saisi tulla jo se uudistus että kaljat saa kotiovelle ruokien mukana.

Tuottamasi teksti kertoo pahoista mielenterveysongelmista.

Kiitos, tohtori sykerö. Paljonko olen velkaa?

Vierailija
213/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se oli hyvä viesti niin ihan hyvä että tuli tuplana. Jollain sentään on järkeä ja empatiaa ja kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan. 

Ja kyllä, vaikka ei joutuisi sairaalaan tai kuolisi, niin jo parin viikon sairasloma on hemmetin kallis juttu, sekä minulle että työnantajalle. Kun vuosipalkka on kuusinumeroinen, niin parin viikon sairastamisella on iso hintalappu. Eikä tämä karanteenikaan kovin kiva ole - koska minä olen karanteenissa, koska omaan moraaliin ei nyt vain sovi se, että levittäisin tautia eteenpäin, aiheuttaen toisille ihmisille haittaa, rahan menetystä ja mahdollisesti jopa vakavaa sairastumista tai pahimmillaan hengenmenetystä. Toivon vain, että tämä ei tästä kovin pahaksi mene eikä pitkity. 

Jatkossa en sitten edes ruokakaupassa käy ja käytän FFAP-maskia kaikkialla. 

- ap

Vierailija
214/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku kuvittelee, että maski suojaa itse? Yli vuosi kerrottu, että se suojaa lähinnä roiskeilta. 

Just tän takia pitäis olla joka paikassa maskipakko. Silloin jokainen suojaa muita, eli kaikki on suojattu. Ei silti 100%, mutta huomattavasti paremiin kuin nyt tässä tilanteessa kun osa ei maskia käytä.

Maski ei ole täysin sataprosenttinen suoja. Olennaisempaa olisi pitää turvavälejä. Aikaisemmin ohjeistuskin oli, että pitäkää maskeja, ellette pysty pitämään turvavälejä.

Nyt melkein kaikki pitävät maskia ja turvaväleistä välittävät harvat, ja virus sen kuin leviää. Ruokakaupassa varsinkin ihmiset käyttytyvät maskinsa kanssa ihan normaalisti. Kassajonossa pidetään sitten sitä turvaväliä, kun se ihan erikseen lattiaan on merkitty. :D

Eli olen ajatellut, että ihmiset joko a) luottavat liian sokeasti maskeihin tai b) pitävät sitä vain jonkinlaisesta tottelevaisuudesta ja vähät välittävät itse taudin leviämisestä. Joka tapauksessa mulla meinaa mennä hermot ruokakaupassa joka kerta.

Turvavälit JA maski on parempi kuin pelkkä turvaväli. Kyllä aivastaessa ja yskiessä pisarat leviävät kahta metriä kauemmaksikin. Mutta on ihan totta, että ihmisiltä tuntuu turvavälit unohtuneen, mutta ei niitä muistettu ennen maskisuosituksiakaan kovin hyvin.

Vierailija
215/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likaset kädet

Ja tiedoksi, alapeukuttaminen on heitä varten, jotka eivät osaa argumentoida sanoja käyttäen. Tämä tauti ei ole ongelma heille, joilla oireet ovat lieviä. Tämä nyt vain on fakta, mitä ei alapeukuilla pous saa. On eri asia, jos ihminen joutuu sairaalaan yms. Muyta en usko, että siitä on kyse jos ehtii palstailla täällä.

Jos et kykene ymmärtämään, että sairastumisesta koituu myös muunlaisia haittoja sekä sairastuneelle että hänen työnantajalleen ja läheisille, niin et kovin hyvin osaa hahmottaa tämän maailman menoa. Sairaudesta on myös suoria haittoja silloinkin, jos ei sairaalaan joudu, esimerkiksi mahdollisuus jopa kuukausien terveyshaittoihin.

Vierailija
216/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on totta. Tämän huomaa myös opiskelijana ja moni unohtaa turvavälit, mutta myös sen maskin välillä. Itsekin olen unohtanut, vaikka olen tarkka ihminen... pahinta ehkä se että kun oli puhe etäopetuksesta niin lähiopetuksesta pidettiin kiinni ja luvattiin että opetus järkätään turvavälit huomioiden mutta silti käytettiin samoja ahtaita tiloja. Kysyinopettajalta turvaväleistä (ollaan tietokoneilla paljon), niin "onhan tässä välejä". Väli n. puoli metriä tai alle metri joka suuntaan. :)

Ehkä sitä on jotenkin vähän tää pandemia saanut jo väsymään/niin tottunut. Mut kauppiaat vois enempi ryhdistäytyä tässä ja pohtia miten pitää turvavälejä! Esim joissakin kaupoissa käsidesi aina loppu. Joissakin taas ei kassalla desiä (siellä pitäis olla myös koska rahoja käsitellään joka paikassa).

Vierailija
217/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se oli hyvä viesti niin ihan hyvä että tuli tuplana. Jollain sentään on järkeä ja empatiaa ja kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan. 

Ja kyllä, vaikka ei joutuisi sairaalaan tai kuolisi, niin jo parin viikon sairasloma on hemmetin kallis juttu, sekä minulle että työnantajalle. Kun vuosipalkka on kuusinumeroinen, niin parin viikon sairastamisella on iso hintalappu. Eikä tämä karanteenikaan kovin kiva ole - koska minä olen karanteenissa, koska omaan moraaliin ei nyt vain sovi se, että levittäisin tautia eteenpäin, aiheuttaen toisille ihmisille haittaa, rahan menetystä ja mahdollisesti jopa vakavaa sairastumista tai pahimmillaan hengenmenetystä. Toivon vain, että tämä ei tästä kovin pahaksi mene eikä pitkity. 

- ap

Etätöitä voi varmaan jatkaa, jos oireita ei ole.

Vierailija
218/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Etätöitä voi varmaan jatkaa, jos oireita ei ole.

Sitähän ei joku raksamiehen vaimo päätä vaan minä ja työnantajani. Ja meillä on vähän eri käytäntö kuin teillä raksoilla - meillä käytetään järkeä ja vastuullisuutta. Työnantajalla ei ole varaa ottaa riskiä taudin pitkittymisestä (jolloin rahalliset menetykset olisivat vielä suuremmat), siksi sairausloma on pakollinen. 

Vierailija
219/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs läksit. Kikkelis kokkelis. Ei kaupassa ole pakko käydä. Ihan omaa itsekkyyttäsi tuo tartunta. 

Itsekkyyttä käydä ruokakaupassa? Verrattuna itsekkyyteen raksamiehillä olla välittämättä yhtään mistään ja levittää tautia tahallaan kaikille? Just. Siellä taitaa puhua joku raksamiehen akka.

Ihmeellisiä olkiukkoja rakentelet. Syrjäytyneiden mt-ongelmaisten kokoontumisajot näköjään meneillään. Oon väärässä seurassa. Heippa! Lähdenkin sinne kauppaan, ja lupaan olla käyttämättä maskia.

Milloin modet tajuaa että muiden haukkuminen mt-ongelmaisiksi on oikeasti erittäin syrjivää ja pitäisi poistaa nuo viestit ihan samalla tavalla kuin rasistisetkin viestit?

Eri asia kun puhutaan oikeasti mt-ongemista tai ehdotetaan sellaista, mutta siis nämä selkeästi haukkumiseen tarkoitetut viestit pitäisi osata jo poimia keskustelujen seasta...

Ei muuten mutta kun tunnen useita mt-ongelmaisia ja on erittäin törkeää käyttää kyseistä sanaa väärin!

Vierailija
220/443 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin?

Jos et, todennäköisesti sait sen kotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän