Aiotko matkustaa ulkomaille kun korona on kurissa?
Aiotko reissun päälle jälleen, kun korona on ”saatu hallintaan?” Onko sinulla matkakuume kovimmillaan vai aiotko odotella, että joka paikassa on takuulla turvallista vai kenties jättää matkailun kokonaan unholaan?
Kommentit (26)
Puolet suvusta asuu muualla Euroopassa, eikä olla osaa nähty yli vuoteen. Matkustetaan heti, kun se on turvallista, sillä osa sukulaisista on sen verran vanhoja (70-95-v), että ei välttämättä ole paljon vuosia jäljellä.
Itse matkustin juuri Mallorcalle, jossa tilanne on hyvä tällähetkellä . En näe ongelmaa matkustamisessa jos hoitaa vastuullisesti ja turvallisesti niin why not?
Matkustan kyllä, mutta vasta, kun kohdemaa ei vaadi karanteenia ja maskia.
Matkustan heti kun pakettimatkat tulevat myyntiin ja olen saanut rokotteen. Ilman rokotetta en mene koska testit näyttävät mitä sattuu ja loma voi kulua karanteenissa jos saa positiivisen testituloksen.
Oliko Mallorcalla jotain karanteenia ja pitääkö mennä testeihin myös kun matkustaa sinne ?
Juu, kyllä piti olla negatiivinen testitulos kun matkusti Espanjaan. Palman lentokentällä mitattiin kuume ja sitten takaisin tullessa Helsinkiin piti mennä testiin. Ei tarvinnut olla karanteenissa, paitsi ilmeisesti Saksalaisten ja Iso-Britannialaisten 2 viikkoa, joten eipä niitä sitten paljon näkynyt edes katukuvassa. Rauhallista oli ja todellakin turvallista, ei ollut ongelmia.
En.
Ei vaan kiinnosta reissata.
T. Kotikissa❤️
Vierailija kirjoitti:
Ei korona mihinkään häviä.
Se häviääkin vaan uutisista..
Ihmisten vimma matkustella huvikseen saattaa vielä koitua koko ihmiskunnan kuolemaksi. Saadaan tappavammat ja rokotteet väistävän muunnokset leviteltyä tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Puolet suvusta asuu muualla Euroopassa, eikä olla osaa nähty yli vuoteen. Matkustetaan heti, kun se on turvallista, sillä osa sukulaisista on sen verran vanhoja (70-95-v), että ei välttämättä ole paljon vuosia jäljellä.
Sama täällä. Oletusarvoisesti menemme heti kun kummassakin maassa rokotukset ovat tarpeeksi pitkällä. Luultavasti loppukesästä.
Käykää nyt hakemassa ne tansanian ja brasilian muunnokset tänne reissukiimaiset! Voi v#ttu!
Itse olen kanssa miettinyt mikä ero on siihen, että olet levillä/Rukalla jonottamassa laskettelurinteessä ja ajelemassa takseilla lähimpään olevaan ravintolaan , kuin se jos matkustaa ulkomaille jossa tilanne on rauhallinen ja majoitut johonkin missä et edes suunnilleen näe ketään ihmisiä? Korona ei ehkä häviä, mutta kyllähän joskus pitää yrittää elää asian kanssa jotenkin normaalisti
Kyselyssä ei ole sopivaa vastausvaihtoehtoa. Aion kyllä matkustaa vielä joskus ja varsinkin Eurooppaa kauemmas, mutta minulla ei ole kiirettä. Odottelen kunnes elämä on suunnilleen normaalia ja matkustaminen mahdollista ilman karanteeneja, testejä ja maskeja. Tällä hetkellä en pystyisi matkustamaan, vaikka mitään epidemiaa ei olisikaan.
Ei korona mihinkään häviä.. ei ainakaan pitkään aikaan. Kukaan ei vielä tiedä, kuinka pitkän suojan rokote antaa? Kukaan ei myöskään tiedä kuinka pitkän suojan sairastettu korona antaa?
Ajatusleikki: lapsiperhe varaa nyt 2 viikon talvilomamatkan ensi vuoden helmikuulle Thaimaaseen. Vanhemmat saavat rokotteen nyt kesällä, onko rokotussuoja voimassa vielä ensi helmikuussa? Lapset ovat alle 16 v, eivät tule tod.näk.saamaan rokotetta. Vaaditaanko kaikilta neg.testi juuri ennen lähtöä? About 200 € /kpl. Tulee vähän lisähintaan matkaan. Ja mitkä on Thaimaan omat rajoitukset helmikuussa? Kukaan ei tiedä! Jää matka varaamatta..
Ennen koronavirusta ehdin tehdä yli 100 ulkomaanmatkaa (reittilentoa). Päätin kuitenkin lopettaa lentämisen keväällä 2020 ja odottaa, että koronavirus laantuu.
Huvittavaa nähdä, miten moni kateellinen (köyhä) luuseri jankuttaa täällä "matkakiimasta". Ei matkustamisen syynä ole mikään "kiima" vaan täysin tavalliset arkipäivän realiteetit. Minulla on sukulaisia ja ystäviä eri puolilla maailmaa. Matkustan myös huvikseni, koska nautin siitä. Lentomatkustaminen on minulle rutiinia. En edes hätkähdä, jos saman vuoden aikana lennän 24 ulkomaanreittilentoa.
Minulta riittää ymmärrystä jos matkustaa johonkin maahan, jossa korona on vähentynyt. Luin joku päivä Hesarista, että esim Espanjassa ilmaantuvuusluku on about samaa kuin nyt Suomessa.
Kyllä, olen jo katsonut lentoja Eurooppaan. Huomaa Finnairin sivuilta miten Espanjan lennot hinnat on vain noussut viime päivinä. Veikkaan, että suomalaiset on jo uskaltanut matkustaa, mutta ehkä ei viitsi tehdä asiasta mitään numeroa..
Turhaan täällä haukkua ihmisiä jotka matkustavat jonnekkin ja on sen jälkeen karanteenissa yms. Eli mikä on siis ongelma? Mitä se on teiltä pois ketkä haukkuvat , että nyt ne tuo kaikenmaailman taudit tänne, jos noudattaa sääntöjä? Korona voi jatkua ja ties miten muuttaa muotoaan, mutta ei ihmiset voi lopettaa elämistä. Saatika, että kaikki palvelut suljetaan ja yritykset kaatuu
On matkustettu koko ajan.