Mitä haluaisit syödä kahviloissa sellaista mitä niistä ei myydä??
Kun sulku loppuu ja saan taas avata kahvilan ovet niin mitä te haluaisitte että olisi tarjolla?
Kommentit (79)
Omenastruudelia. Ja kerro sitten täällä, missä se kahvila on, minne sellaista leivot.
Enemmän erilaisia kaakaoita. Yleensä valikoima on todella kahvipainotteinen ja koska hörpin kahvia jo kotonakin valtavia määriä niin haluaisin joskus jotain vaihtelua. Teetä on hyvällä tuurilla paria erilaista ja kaakaota on yleensä vain yhtä lajia.
Haluaisin löytää joka kahvilasta yhden leivonnaisen, jossa ei ole maitoa, munaa ja pähkinöitä tai mantelia. Siis yleisimmät allergeenit. Kahviloiden kunnia-asia tuntuu olevan, että ruokarajoituksia ei huomioida.
Yhdessä kahvilassa oli kakku, josta puuttuivat nuo sekä muutama muu allergeeni (soija, vehnä). Miten iloiseksi tulin. Kakku oli vieläpä ihanan makuista.
Aion suunnata ystävineni tuonne kahvilaan jatkossa aina.
Aina.
Laadukkaita leivonnaisia. Saa maksaa oikeastaan mitä vain, kunhan on hyvää. Huoltoasemien taso on noussut ja kahviloiden laskenut, joten tarjonta on nykyään sama.
Kevyitä leivoksia joissa on esim. raikas mansikka /hedelmä /marja +liivatetäyte ja kevytkerma, vehnäjauhokakkuosa välissä. Sen ei tarvitse olla rasvaista tai liian sokerista, eikä makeutusaineita, vaan aikuiseen makuun sopiva. Omenamarenkileivos hyvä, jossa on kastike vanilja tai kinuski. Viinerin kevyempi versio. Kahvia eivät kaikki juo, joten siihen vaihtoehtoja raikkaana, ei lämmintä vettä.
Punssileivoksen ja muutenkin retroleivoksia kuten bebe ja napoleon.
Aina on vaikea valita. Voisiko olla jonkinlainen lajitelma missä olisi erilaisia mini-leivonnaisia koottu lautaselle?
Vierailija kirjoitti:
Aina on vaikea valita. Voisiko olla jonkinlainen lajitelma missä olisi erilaisia mini-leivonnaisia koottu lautaselle?
Tai voisi vaikka itse valita haluamiaan erilaisia pieniä herkkuja, vähän kuin tapaksia, mutta leivonnaisina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voisi vaikka itse valita haluamiaan erilaisia pieniä herkkuja, vähän kuin tapaksia, mutta leivonnaisina...
Tässä olis kyllä ideaa. Ja saisi niitä olla suolapalojakin joukossa.
Mutta nuo on varmaan työläitä tehdä.
Rahkapullaa ja suolaisia meheviä pasteijoita, voileipäkakkua.
Lihapiirakalla pärjää. Mikrossa lämmitetty. Ja olutta kyytipojaksi.
Mä en koskaan halua kahvilassa mitään makeaa, vaan suolaista. Ne suolaiset on AINA karkalanpiirakka munavoilla tai graavilohi-ruisleipä. Plääh.
Haluaisin esim feta-foccacian, täytetty feta-toast, paahdettu leipä halloumjuustokiekolla, tai mozzarellapatonki. Olen lakto-ovo-pesco-vege eli se kananmuna ja lohikin olisi ok mutta ne on niin tavallisia.
Feta/pinaattipiirakoita mitä saa kreikasta.
Suklaacroissanteja. Myydään välimeren maissa, olen suomessakin nähnyt mutta olivat pahoja.
Minulle kyllä riittää kahviloiden valikoima ihan täysin.
Käyn niin harvoin kahviloissa, että mitä siellä tarjolla näyttää ja maistuukin hyvältä.