Mitä haluaisit syödä kahviloissa sellaista mitä niistä ei myydä??
Kun sulku loppuu ja saan taas avata kahvilan ovet niin mitä te haluaisitte että olisi tarjolla?
Kommentit (79)
Jos jossain kahvilassa olisi aina voileipäkakkua, kävisin siellä varmaan alvariinsa. Sokerittomia leivonnaisia voisi myös olla useammin tarjolla. 711
Tavallisia sämpylöitä tai leipiä huoltoasematyyliin. Siis kinkku-juusto kurkulla ja tomaatilla tms. Kaikissa on aina jotain omituisia ainesosia, vuohenjuustoa katkarapuja, oliiveja. Itseäni em. ruoat ei haittaa, mutta jostain syystä mulle on siunaantunut valikoivia ystäviä ja aina saa miettiä, että mihin kahville... Tosin viime aikoina sitä ongelmaa ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mokkapaloja, isoja!
Porin kahviloista löytyy masaliisa nimellä!
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia sämpylöitä tai leipiä huoltoasematyyliin. Siis kinkku-juusto kurkulla ja tomaatilla tms. Kaikissa on aina jotain omituisia ainesosia, vuohenjuustoa katkarapuja, oliiveja. Itseäni em. ruoat ei haittaa, mutta jostain syystä mulle on siunaantunut valikoivia ystäviä ja aina saa miettiä, että mihin kahville... Tosin viime aikoina sitä ongelmaa ei ole ollut.
Sitten kun taas pääsee kahviloihin, nirso ystävä pyytää työntekijää tekemään toiveidensa mukaisen sämpylän. Jos on vähänkään asiakaspalveluhenkinen paikka ei pitäisi olla ongelma. Perusjuustosämpylöille on niin vähän kysyntää, ettei niitä kannata erikseen esille tehdä.
Suuria tuoreita muffinseja saa useassa Aasian maissa. Niitä löytyy lukuisia eri makuja. Siisti ja täyttävä kahvin kanssa.
Kannabishörhöt voisi olla jo hiljaa.
Hyviä voileipiä. Suosin Kluuvikadun Fazeria, josta saa ihania leipiä, joissa on päällä esimerkiksi graavilohta ja uppomuna, katkarapuja tai hyviä vegaanisia vaihtoehtoja, vaikkapa avokadoa.
Mutakakku on hyvää, varsinkin vaniljajäätelön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun taas pääsee kahviloihin, nirso ystävä pyytää työntekijää tekemään toiveidensa mukaisen sämpylän. Jos on vähänkään asiakaspalveluhenkinen paikka ei pitäisi olla ongelma. Perusjuustosämpylöille on niin vähän kysyntää, ettei niitä kannata erikseen esille tehdä.
En usko, että haluavat tällä tavoin tehdä numeroa itsestään ruuhkaisessa kahvilassa. Muutama perussämpylä tiskiin, niin hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa hyvänmakuista gluteenitonta. Hyvin harvoin sellaista tarjolla.
Jep. Teen itse mantelipohjaan juustokakkua, ne käy vähähiilariselle diabeetikolle, kun makeutukseen ei käytetä sokeria. Olen tottunut sokerittomaan ja makeuttamattomaan, toki suurin osa suomalaista ei ole, jolloin pelkkä hedelmän tai marjan makeus ei heille riitä.
Uskoisin että sokerittomien tai makeuttamattomien leivonnaisten suosio tulee kasvamaan tulevaisuudessa, nyt on jo jugurttiakin, jossa ei ole muuta kuin marjan ja hedelmän oma sokeri.
Vain lapset syö sokeria, aikuiseen makuun voisi kehittää hapokkuuteen perustuvia kahvileivonnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin löytää joka kahvilasta yhden leivonnaisen, jossa ei ole maitoa, munaa ja pähkinöitä tai mantelia. Siis yleisimmät allergeenit. Kahviloiden kunnia-asia tuntuu olevan, että ruokarajoituksia ei huomioida.
Yhdessä kahvilassa oli kakku, josta puuttuivat nuo sekä muutama muu allergeeni (soija, vehnä). Miten iloiseksi tulin. Kakku oli vieläpä ihanan makuista.
Aion suunnata ystävineni tuonne kahvilaan jatkossa aina.
Aina.
Mitä siinä siis oli sitten?
Paistettuja juustopaloja. Olen oikeasti aina ihmetellyt, miksi paistettu juusto ei ole yleinen myytävä suolapala.
Ihan tavallisia pullataikinasta tehtyjä pikkupullia. Aiis vän niinkuin rähmäsilmäpullia ilman rähmää tai laskiaispullia ilman täytettä! Olen näet sokeritautinen.
Vaikea toteuttaa, mutta suolaisena haluaisin munakasta ainaisten karjalan- ja kinkkupiirakoiden sijaan. Tuskin onnistuu kun jonkun pitäisi se siinä tehdä. Matkoilla syön aina jossain kahvilassa munakkaan ja lasin viiniä (mutta menis ilman viiniäkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että haluavat tällä tavoin tehdä numeroa itsestään ruuhkaisessa kahvilassa. Muutama perussämpylä tiskiin, niin hyvä tulee.
Ei ole numerontekemistä pyytä itselleen sopivaa tuotetta. Ne sämpylät menevät roskiin niinä päivinä kun nirsot eivät tule paikalle. Turhaa työtä ja rahanhukkaa tehdä niitä vitriiniin kuivumaan. Jos ei osaa pyytää sopivaa täytettä, voi sitten vaikka juoda pelkän kahvin.
Vierailija kirjoitti:
Menette ABC:lle niin saa tylsän juustosämpylänsä. Kunnolliseen kahvilaan ei sellaisia kannata valikoimaan ottaa. Kahvilan pitää erottua edukseen ja huoltsikkakaman tarjoaminen ei ole keino siihen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin löytää joka kahvilasta yhden leivonnaisen, jossa ei ole maitoa, munaa ja pähkinöitä tai mantelia. Siis yleisimmät allergeenit. Kahviloiden kunnia-asia tuntuu olevan, että ruokarajoituksia ei huomioida.
Yhdessä kahvilassa oli kakku, josta puuttuivat nuo sekä muutama muu allergeeni (soija, vehnä). Miten iloiseksi tulin. Kakku oli vieläpä ihanan makuista.
Aion suunnata ystävineni tuonne kahvilaan jatkossa aina.
Aina.
Ehkä ne sun ystävät vaivihkaa keksii muita kavereita... jotka on vähän rennompia.
Pikkuleivonnaisia niinku ranskassa 😍
Mitä tahansa hyvänmakuista gluteenitonta. Hyvin harvoin sellaista tarjolla.