Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa persjalkainen?
Olen kuvitellut, että se tarkoittaa vartalon mallia, jossa on lyhyet jalat. Mutta sain juuri kuulla olevani väärässä.
Kommentit (58)
Tuotahan se nimenomaan tarkoittaa. Pitkä selkä ja suhteessa siihen lyhyet jalat.
Henkilö joka on syntynyt stadissa, eikä junantuoma.
Mä oon persjalkanen. Ei näin lyhyen naisen persus voi kovin korkeella ollakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt nainen
No ei.
Vartalon eri osien (jalat, selkä) mittasuhteista tuossa on kyse.
Persjalkaisuus yhdistyy kantasuomalaisissa yleensä myös pötkylämäiseen kaulattomaan, leuattomaan ja korvattomaan ruumiinrakenteeseen, joka on myös huomattavan leveä. Eli perse on matalalla, ja sitä on yleensä paljon.
Ihmisille yritetään luoda komplekseja nimityksillä. Paljon mielummin olen persjalkainen kuin niistä kirjoitteleva perunanenä.
Lyhyt jalkainen nainen. Ex-mieheni käytti tätä sanaa persjalkainen. Minulla taas on pitkät jalat.
Lyhyet jalat. Mutta sana persjalkainen on todella ruma. Suomen rumimpia sanoja heti ä pä rän jälkeen.
En voi tajuta, että Me naiset käyttää sitä jutussaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille yritetään luoda komplekseja nimityksillä. Paljon mielummin olen persjalkainen kuin niistä kirjoitteleva perunanenä.
Myös perunanenä sopii persjalkaiselle kuin nyrkki silmään. Olkaamme ylpeästi kompakteja, tynnyrijalkaisia, maatuskoja, koska tämä ruumiinrakenne ei millään pienillä kosmeettisilla leikkauksilla muutu Elle McPhersoniksi.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt jalkainen nainen. Ex-mieheni käytti tätä sanaa persjalkainen. Minulla taas on pitkät jalat.
Lyhyt jalkainen nainen? On siis sekä lyhyt että jalkainen?
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet jalat. Mutta sana persjalkainen on todella ruma. Suomen rumimpia sanoja heti ä pä rän jälkeen.
En voi tajuta, että Me naiset käyttää sitä jutussaan.
Pieruverkkarit on vielä rumempi.
Jokaisella on sellaiset jalat kuin on, ei ole niihin itse voinut vaikuttaa. Arvostelu on kyseenalaista.
Suomalainen perskänninen mies tunnetaan siitä että, kun hän saapuu kotiin pallit kolahtaa kynnykseen!
No mä olen persjalkainen. Olen muutaman sentin pidempi kuin siskoni mutta hänen jalkojensa sisämitta on pari senttiä pidempi kuin minun. Lantionmpärys meillä oli suht sama kun mittasimme vuosia sitten, kun molemmat ompelimme itsellemme vaatteita.
Nimittelyähän tuo persjalkaisuus on ja siitä pitäisi päästä eroon kuten muistakin ulkonäköön tai etniseen alkuperään viittaavasta nimittelystä.
Ei pelkästää lyhyet jalat vaan myös paksut kuin painonnostajalla,. Evoluutio on tehnyt suomalaisesta naisesta taakankantajan.
"tämä on rakkauslaulu kaikille maailman rumille naisille
meiltä kaikilta miehistä rumimmista jotka Luoja tänne loi
Tuskin minihametta sä käyttää rohkeet
muttet muistutakaan rottaa nylettyy
ja vaikka lyhyet ja paksut on sun pohkeet
ne lähes poikkeuksetta maahan ylettyy
Kun mä katson sinun pieniin tihrusilmiin
tiedän sydämellään näkee parhaiten"
Onko persjalkaisella suomalaisella naisella jo alkuperäiskansan asema vähän kuin aboriginal Australiassa?
Lappalaiset taitaa myös olla persjalkaisia.
Sitä että perse on jaloissa