Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ajatus että punatukkainen on useammin villi ja luonnonläheinen ja rohkea totta

Vierailija
12.03.2021 |

Vai rasistinen myytti?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villit naiset tykkäävät värjätä tukkansa punaiseksi, siitä se myytti varmaan on alkujaan lähtenyt. Vielä 20 vuotta sitten punainen tukka oli silleen vähän epäsovinnaista ja kapinoivaa.

Vierailija
22/25 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen punapää ja olen aika villi ja luonnonläheinen. Menoa ja meininkiä riittää, mutta mulla on myös ADHD, joten sekin saattaa vaikuttaa...

Joopa joo ja sun villeys on, että tanssit parvekkeellasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisas esimieheni sanoi aina punapään nähdessään: Jos on tulta katolla, niin on lämmintä sisällä!

Vierailija
24/25 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytti punapäiden pahuudesta on lähtöisin uuden ajan alussa noitavainojen tukena käytetystä teoksesta Malleus Maleficarum eli Noitavasara. Siellä on muitankin ohjeita siihen, miten tunnistaa sieluvihollisen kanssa sopimuksen tehneet syntiset. Toinen syy punapäiden vihaamiseen oli juutalaisissa, joiden joukossa oli paljon punapäitä. Kun punapäiden kuviteltiin liittyvän jotenkin "vääräuskoisiin jeesuksen tappajiin", niin soppa oli valmis.

Vierailija
25/25 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ilman muuta, hiusten väri määrittelee ihmisen luonteen, kiinnostuksen kohteet ja elämän arvot. Ei mikään muu. Kannattaa soittaa Hesan yliopistoon psykiatrian ja psykologian tiedekuntiin ja kertoa heille, että totuus on vihdoin paljastunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi