Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin kysymään perheeltä, onko heillä näyttää minulle ääkärintodistus, että eivät voi käyttää maskeja. Sain osakseni

Vierailija
12.03.2021 |

hävytöntä nimittelyä. Olimme maskipakkoalueella. Perhe näytti hyvinvoivalta, oli vaikea kuvitella, että heillä olisi ollut lääketieteellistä syytä olla pitämättä maskia. Lopulta soitin poliisit, mutta luikkivat pakoon ennen heidän tuloaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa, kun on näitä omatoimisia maskipoliiseja.

Vierailija
22/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta, kukkahattutädiltä, yksikin tulee kysymään maskittomuuttani, otan kuvan ahdistelijasta ja teen rikosilmoituksen ahdistelusta.

Vierailija
24/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti maskittomien pitäisi kantaa mukanaan sellaista asiakirjaa, että kieltäytyvät mahdollisen koronatartunnan sairaalahoidosta. Sitä näyttämällä saisi olla rauhassa ilman maskia. Sopisi mulle.

Perhe joka lähettää lapsensa kouluun menettää oikeuden terveydenhoitoon.

Ihminen joka käy kavereillaan tai sukulaisillaan menettää oikeuden terveydenhoitoon.

Ihminen joka käy ravintolassa tai missään kaupassa joka ei ole elintärkeä (eli ruokakauppa ja apteekki), pitää menettää oikeus terveydenhoitoon.

Vierailija
25/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta, kukkahattutädiltä, yksikin tulee kysymään maskittomuuttani, otan kuvan ahdistelijasta ja teen rikosilmoituksen ahdistelusta.

Asiallisesti, jos, ja kun, multa asiaa kysytään, asiallisesti myös vastaan, mutta jos jää tivaamaan, inttämään, jankkaamaan, suoltamaan suustaan ulos solvauksia, videoin poliisia varten.

Vierailija
26/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sitte pärähti semoset vihervasurin voimaantumisfantasiat

Vierailija
27/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opit tästä? Jatkossa muistat myös kuvata. Minä kuvaan JOKAISTA maskista kieltäytyjää, hyvä näin.

Vierailija
28/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opit tästä? Jatkossa muistat myös kuvata. Minä kuvaan JOKAISTA maskista kieltäytyjää, hyvä näin.

Niin kuvaan muuten minäkin .. JOKAISEN maskittomia AHDISTELEVAN, ja toimitan POLIISILLE ..

Hyvä näin.

Vierailija
29/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää maskia, on vaikea sylkeä päin.

Vierailija
30/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat runkkukansioosi hyvää materiaalia. Eihän sinne maskinaamoja kannatakaan kuvaa. Ei minua maskinaama ainkaan samalla lailla sytytä

Vierailija
31/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
32/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti maskittomien pitäisi kantaa mukanaan sellaista asiakirjaa, että kieltäytyvät mahdollisen koronatartunnan sairaalahoidosta. Sitä näyttämällä saisi olla rauhassa ilman maskia. Sopisi mulle.

Siinä vaiheessa esim ylipainoisilla pitäisi olla samanlainen🤭 saataisiin kummasti hoitopaikat riittämään. Onhan tässä ollut jo vuosi aikaa laihduttaa ja tiedossa ollut, kuinka suurinosa on ylipainoisia, jotka sairaalaan joutuu. Eli oma vika.

Juurikin näin! 48 % kuolleista ylipainoisia. Koronakuolemat vähenisivät puoleen kun lihavat laihduttaisi, samalla säästettäisiin terveydenhoitokulujakin, kun muut liitännäistaudit vähenisivät.

Vierailija
33/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten turha kitistä, jos saa koronan, kun alkaa jonkun tuntematomman maskittoman kanssa vänkäämään asiasta😂 saattaa sylkipisarat lennellä maskittomalta🤭

Vierailija
34/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5. Arvatkaa miksi?

Siksi, että suuri osa suomalaisista tuntuu olevan lievästi kehitysvammaisia somen perusteella.

90% esimerkiksi luulee, että heillä itsellään on pelkkiä oikeuksia, ja he voivat sanella, mitä toiset saavat tehdä ja ajatella.

He luulevat myös, että heillä on oikeus rankaista kaikkia, jotka eivät tottele heitä.

Sekä maskilliset että maskittomat.

Keskustelu aiheesta on siis tarpeellista.

Käytän itse maskia.

Noudatan virallisia ohjeita.

Voin omalla toiminnallani vaikuttaa omaan ja muiden turvallisuuteen.

- Jos jokin asia haittaa minua suoraan, voin huomauttaa asiallisesti ja ystävällisesti, jos toinen tekee mielestäni väärin

- Jos joku huomauttaa minulle asiallisesti ja ystävällisesti, voin sanoa kohteliaasti: Kiitos tiedosta

- En koske toisiin enkä heidän omaisuuteensa

- En nimittele ketään

- En yski tai sylje tahallani toisia päin

Autistisesti ajatellen demokraattisessakin valtiossa täytyy toki muistaa tietty kriittisyys viranomaisten tiedotuksen ja määräysten suhteen, kuten on huomattu. Päättäjätkin ovat ihmisisiä.

Toistaiseksi rajoitukset ja määräykset ovat kuitenkin kunnioittaneet itsemääräämisoikeutta ja ihmisoikeuksia enemmän kuin monessa muussa maassa. On toimittu lakien mukaan.

Tulisi myös muistaa kriittisyys mediaa kohtaan ja lähdekriittisyys. Tunnistamattomista lähteistä saatu tieto voi olla faktaa tai disinformaatiota.

Vierailija
35/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa.