Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan 2v10kk pojalta pullon pois :( ?

Vierailija
10.08.2006 |

Poitsu haluaa aina iltapullon (maitoa n.1,5dl) ja usein aamullakin haluaa. Oon yritäänyt saada pullon pois mut poika laittaa kovasti vastaan. Oltiin reissussa n.viikko niin sujui ihan hyvin ilman pulloa. Ajattelin et nyt se on pullon unohtanut, mutta kotona alkoi pullon vinkuminen :( ... Antakaas vinkkejä!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman illan huutoa ja sillä selvä.

Mä laitoin suoraan kaikki pullot roskiin niin en itse sortunut niitä sitten antamaan...

Vierailija
2/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten totaalinen hävitys ei auta!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli tottunut juomaan iltavellin ja aamumaidon pullosta. Eräänä päivänä vaan päätettiin, että pulloista luovutaan nyt ja jätimme iltavellin samana iltana pois. Tosi hyvin meni eikä tyttö edes kysellyt pullon perään.

Minäkin siis suosittelen sitä, että yksinkertaisesti vain olette antamatta pulloa ja kerrotte lapselle miksi näin toimitaan, ettei iso poika juo enää tuttipullosta yms. Tsemppiä! :)

Vierailija
4/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta ettehän te voi lapselle antaa periksi siksi että hän vinkuu. Ihan varmasti vierottamisesta tulee vaikempaa mitö kauemmin odotatte.

Vierailija
5/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut poitsu vaan itkee et mä oon pieni poika!!!!

Vierailija
6/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitus on joskus tosi vaikeaa :/

Meillä on edessä vielä tutista vieroittaminen... Tutti on tytölle tosi tärkeä enkä usko hänen helpolla siitä luopuvan. Meillä on edessä suuria muutoksia, muutto ja uusi vauva ja olen siksi lykännyt tutinsyönnin lopettamista. Tiedän kyllä, että se pitäisi tehdä mahdollisimman pian.

T. nro 7

Vierailija
7/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta lapselle asiaa jonkin aikaa ja puhu siitä että hän on niin iso että pullojen aika on jäänyt taakse. puhu ja paasaa että tietää valmentautua ja sitten vaan otat sen pois. etkä anna. huuta, vinkuu ja vänisee mutta kyllä se siihen tottuu.

Vierailija
8/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 -vuotias saa maitoa silloin tällöin pullosta, tavallisesti kerran päivässä, joskus ei yhtään ja joskus 2 kertaa. Kesällä lopetettiin maidon lämminttäminen. On helpompi houkutella lapsi juomaan maitoa mukista kun saa pullosta viileää maitoa (juo tavallisesta vettä ruoan kanssa, toisinaan maitoa).

Tavoitteena on että viimeistään ensi kesänä jää pullo kokonaan pois, ehkä jo joulun aikaan.

Aamuisin kun lapsi pyysi maitopulloa, niin tarjosimme jogurttia. Nyttemmin hän syö lähes joka aamu jogurttia ja leipää. Jos lapsi haluaa juuri ennen ruokaa nälkäänsä maitopullon, niin tarjoan vettä ja sanon että ruoka on kohta valmis.

En halua ottaa pulloa pois kerrasta poikki, en ainakaan vielä. Tutti jäi pois lomareissulla. Kotona hiema itkeskeli tutin perään, mutta tottui pian siihen, että tuttia ei enää ole.

Vierailija
9/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin ehdottaa että laita sinne sekaan kalanmaksaöljyä ja mukiin ihan tavallista hyvää maitoa!

Vierailija
10/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kamalaa kiirettä kokonaan vierottamiseen koska menee vasta vuoden päästä tarhaan