Miksi kotiäiteinä olevia äitejä pidetään aina kouluttamattomina, työttöminä ja laiskoina?
Todella ärsyttävä ja raivostuttava stereotypia mielestäni. Miksi suurin osa ihmisistä olettaa automaattisesti, että nainen, joka haluaa lastensa parasta eli kotihoitoa, kunnes lapset ovat esikouluiässä, on kouluttamaton ja vailla töitä?
Eikö korkeasti koulutettu ihminen saa arvostaa 1.sijalla lapsiaan työn sijaan? Vakituinen työpaikka on minullakin ja olen korkeasti koulutettu, mutta silti aion olla kotona lasteni kanssa vielä pari vuotta. Työpaikkani odottaa silloin yhä, mutta lapset ovat jo kasvaneet isoiksi. En halua menettää lasteni niin lyhyttä lapsuutta, kun työtäni saan kuitenkin tehdä eläkeikään saakka.
Kommentit (3)
Täällä jos teet niin tai näin niin se on aina väärinpäin (toisen naisen mielestä).
Jos jäät kotiin hoitamaan lapsia, sinun ei oleteta pystyvän työelämään, jos menet töihin heti äitiysloman jälkeen sinun ei oleteta pystyvän hyväksi äidiksi, surkeaa...
Olen töissä, jossa suurin osa on korkeastikoulutettuja ja aika moni naisista tai miesten vaimoista on jäänyt hoitamaan lapsia kotiin.
Itse olen korkeasti koulutettu mutta epämielekkäässä työssä. Hoitovapaalle jäisin vain päästäkseni työelämästä joksikin aikaa. Meillä tosin mieskin haluaa hoitovapaalle. Miehen ei oleteta edes haluavan hoitovapaata, kumma juttu.