Mitä jännää tekisi kasslerista?
800 grammainen, maustamaton kassler. Tulisiko siitä jotain gulassin tapaista vai mitä siitä tekisi?
Kommentit (19)
Svensk kasslärlåda Porvoon saariston tapaan.
Hiero pintaan suolaa ja paljon sokeria, uunissa 225 C kunnes pinta karamelisoituu, sitten tiputa lämpötila 110 C ja anna olla 3 -4 tuntia.
Helppo ja hyvä nyhtösikavainaa. Laita vaikka burgerin väliin sinapin, cheddarin ja coleslawn kanssa.
Eli läskistä, jänteistä ja rustoista? Vie metsään eläimille murkinaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eli läskistä, jänteistä ja rustoista? Vie metsään eläimille murkinaksi.
Et taida tietää mitä kassler on.
Hattu on hyvä idea, mutta naamari voisi olla vielä jännempi. Siis jännäähän tässä nimenomaan haetaan. Toteutus voisi olla vaikka reiät silmille ja nenälle, jollain napakalla remmillä tai kuminauhalla otsan ympäri, että pysyy paikoillaan. Voin jo mielessäni kuvitella, kuinka jännää työkavereilla olisi, kun avaan aamupalaverin teamsin. Ja sitten mulla olisi jännää, kun saan jänskätä kuka sanoo ekana ja mitä. Miehenkin saisi yllättää sitten illemmalla.
Itse tehnyt että kylmäsavustus 12 tuntia. Vetäytyminen foliossa vuorokausi, sitten leivin uuniin muhimaan 10 tuntia. Jo vot hyvää
Uunipaistia, paahtopaistin tapaan. Jättäisin reilusti raa'aksi. Kokeile, loistava makuelämys.
Yöks, jätettä, roskiin! Ei ole ihmisen ruokaa, enkä antaisi koirallenikaan. Joskus 80-luvulla kai noita kaslereita ja piknik-paisteja syötiin, mutta että 2000-luvulla?
Nyhtöpossu on ainut hyvä ruoka, mitä kasslerista keksin. Mutta kassler on liian rasvaista minun makuuni, joten sen nyhtöpossunkin teen mieluummin jostain muusta lihasta.
Leikkaa paksuiksi pihveiksi, ruskista pannulla molemmin puolin ja anna hautua kannen alla. Rasvat sulavat pannulle ja lihasta tulee maukasta ja mureaa.
Ja tuolle yhdelle kerron, että kaslerilla ja piknikpaisteilla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa paksuiksi pihveiksi, ruskista pannulla molemmin puolin ja anna hautua kannen alla. Rasvat sulavat pannulle ja lihasta tulee maukasta ja mureaa.
Ja tuolle yhdelle kerron, että kaslerilla ja piknikpaisteilla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Ja tuolle yhdelle taas uudelleen kerron, että onhan niillä yhteistä; molempia meillä syötiin joskus 80-luvulla, ei siis enää vuosikymmeniin. Oliko vielä muuta, mitä et ymmärtänyt?
Raikas voileipä