Miksi tämä nainen ei jätä miestäni rauhaan?
Kyseessä on nainen jonka kanssa miehelläni oli juttu yli vuosi sitten kun emme olleet yhdessä. Mies lopetti tuon suhteen koska "valitsi minut" ja sanoi naiselle myös tämön syyn selkeästi suomen kielellä. Pyynnöstäni mies myös lopetti "turhan yhteydenpidon" naisen kanssa tai ainakin radikaalisti vähensi sitä.
Nyt on käynyt ilmi, että tämä nainen ja mieheni lähettelee viestejä ja on jopa soitelleet muutamia kertoja tämän vuoden aikana. Mies vakuuttaa ettei hänellä ole muuta kuin kaverillisia ajatuksia naista kohtaan ja ei "viitsi olla tyly" vaan osittain kohteliasiuuttaan vastaa naiselle jos jotain viestiä laittaa. Kuulemma mukava ihminen, muttei sen kummempaa kiinnostusta.
En tiedä uskonko miestäni täysin, mutta luotan mieheeni ja hänen valintaansa sen suhteen että tosiaan haluaa olla minun eikä tämän naisen kanssa. Mieheni jopa ehdotti että voitaisiin nähdä kolmestaan jotta loputkin epäilykseni pettämisistä tms.loppuisi.
Nyt minua on alkanut ärsyttää tämä tilanne ja tämä nainen. Lähinnä siis se että olen ymmärtänyt hänen olleen todella kiinnostunut miestäni aiemmin. Nainen laittelee miehelleni viestiä ja tykkäilee somessa kuvista ja päivityksistä päivittäin. En tiedä soitteleeko myös. Jotenkin en ymmärrä miksi hänen täytyy "roikkua mieheni perässä" edes ns.kaverillisesti jos selkeästi ollut hänellä paljon muitakin tunteita miestäni kohtaan. Lisäksi mieheni tekee väärin, jos roikottaa naista kaverina ja antaa ymmärtää ehkä jotain muutakin jos toinen onnettoman ihastunut edelleen. En tiedä enää keneen luotan ja miten toimia... Mielestäni nainen toimii hieman epäkunnioittavasti minua kohtaan...mutta ehkä tapaaminen antaisi selvyyden tälle tilanteelle? En haluaisi kieltää miestä pitämään yhteyttä kavereihin, mutta kun tässä on mielestäni kyse hieman eri asiasta.
Mielipiteitä?
Kommentit (66)
Huomannu joidenkin miesten nauttivan, kun on entisiä hoitoja ja joitain kaveripanomimmejä, joiden kanssa viestitellään hiukan flirttaillen jne. Ja annetaan aina vähän ymmärtää enemmän. Joku ego siinä saa kivaa ravintoa eikä edes seurustellessa haluta noita kontakteja katkoa. Ja heti pikkuriidan tullessa ollaan kaveri-Tiinalle näpyttämässä kuinka kotona on vaikeeta hullun muijan kanssa ja sä sentään ymmärrät ja liipalaapa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Siksipä täältä hieman näkökulmaa haen, koska en oikein tiedä mitä ajatella ja mies niin paljon tuota "kaverillisuutta" painottaa ja ehdottaa sitä tapaamistakin. Eniten ehkä pohdin tuon naisen motiivia olla yhteydessä jos kerta tietää että ollaan vakavasti miehen kanssa yhdessä ja miehellä ei ole sellaisia tunteita naista kohtaan että jotain suhdetta tulisi. Mutta sitähän en voi 100% varmuudella tietää mitä mies ja nainen keskenään ovat jutelleet....
Toki maailma on ihania ja kauniita ihmisiä täynnä, mutta miksi pitää ängetä parisuhteisiin hämmentämään eikä voisi kunnioittaa edes sen verran että tämä nainen vaikka itse ehdottaisi näkevänsä minut? Jos he nyt pelkkiä kavereita ovat.
Ap
Miksi hänen pitäisi jotenkin erityisesti kunnioittaa sinua, ventovierasta ihmistä?
Itselläni ei kyllä tulisi mieleen laitella viestejä varatulle miehelle ihan sen takia, että en haluaisi hänen puolisonsa millään lailla luulevan minun olevan miehestä kiinnostunut- vaikka en puolisoa tuntisikaan. Tämä on mielestäni sitä kunnioitusta. En arvosta yhtään näitä toisten suhteeseen tuppautuvia.
Minäkin olen aina automaattisesti ottanut etäisyyttä mieskavereihin (ei edes entisiin "säätöihin") kun ovat pariutuneet, tai ainakin varmistanut että asia on ok sille kumppanille. Jos ei ole niin oon perääntynyt.
Eikä itsellä ole ollut tarvetta roikottaa exiä "kavereina" varsinkaan enää siinä vaiheessa kun pariudun.
En vaan tajua näitä, jotka kokevat tarpeelliseksi pitää "kaverina" varalla exiä ja panokavereita kun maailma on pullollaan muitakin ihmisiä joiden kanssa kaveerata.
Miksi se nainen jättäisi miehes rauhaan kun miehesi selkeästi haluaa jatkaa yhteydenpitoa?
Onko sulla itselläsi exiä/entisiä panoja kavereina ja hyväksytkö semmosen? Hyväksyiskö mies entiset säätösi sun kavereina?
Vaikka nykyään ympäriinsä paneskelu ja niiden kanssa kaveeraaminen tuntuu olevan normia, niin ei sun tarvitse tuota sietää jos tuntuu pahalta.
Jos mies sanoi lopettaneensa yhteydenpidon tuohon naiseen niin sitten outoa. Tai jos nämä viestittelevät oikeasti jatkuvasti. Muuten en omalla kohdalla osaisi välittää kun itsellänikin on kavereina pari entistä eksää. Samoin miehelläni.
Koetko jonkinlaista vallantunnetta siitä, että kuvittelet vaimon olevan mustasukkainen? Siitä, että ajattelet tuntevasi miehen syvemmin kuin vaimo tai että mies ehkä on sinuun ihastunut? Kuulostaa samanlaiselta dynamiikalta kuin toisen naisen tapauksessa.
Miehelläni ei ole mitään kirjeenvaihtokaveria, mutta eräs työkaveri on vuosia yrittänyt viritellä jotain keskusteluyhteyttä häneen, minkä mies kokee kiusallisena. Nykyisin ei enää vastaa, ellei kyseessä ole työasia eikä työasioihinkaan välttämättä enää. En tiedä onko kyse epätoivoisesta ihastuksesta vai siitä, että ei kertakaikkiaan ymmärretä, että työkaveria ei saa piinata vapaa-ajalla, jos tämä on jo selkeästi ilmaissut, ettei halua pitää yhteyttä. Tätä on jatkunut jo vuosia.