Miksi tämä nainen ei jätä miestäni rauhaan?
Kyseessä on nainen jonka kanssa miehelläni oli juttu yli vuosi sitten kun emme olleet yhdessä. Mies lopetti tuon suhteen koska "valitsi minut" ja sanoi naiselle myös tämön syyn selkeästi suomen kielellä. Pyynnöstäni mies myös lopetti "turhan yhteydenpidon" naisen kanssa tai ainakin radikaalisti vähensi sitä.
Nyt on käynyt ilmi, että tämä nainen ja mieheni lähettelee viestejä ja on jopa soitelleet muutamia kertoja tämän vuoden aikana. Mies vakuuttaa ettei hänellä ole muuta kuin kaverillisia ajatuksia naista kohtaan ja ei "viitsi olla tyly" vaan osittain kohteliasiuuttaan vastaa naiselle jos jotain viestiä laittaa. Kuulemma mukava ihminen, muttei sen kummempaa kiinnostusta.
En tiedä uskonko miestäni täysin, mutta luotan mieheeni ja hänen valintaansa sen suhteen että tosiaan haluaa olla minun eikä tämän naisen kanssa. Mieheni jopa ehdotti että voitaisiin nähdä kolmestaan jotta loputkin epäilykseni pettämisistä tms.loppuisi.
Nyt minua on alkanut ärsyttää tämä tilanne ja tämä nainen. Lähinnä siis se että olen ymmärtänyt hänen olleen todella kiinnostunut miestäni aiemmin. Nainen laittelee miehelleni viestiä ja tykkäilee somessa kuvista ja päivityksistä päivittäin. En tiedä soitteleeko myös. Jotenkin en ymmärrä miksi hänen täytyy "roikkua mieheni perässä" edes ns.kaverillisesti jos selkeästi ollut hänellä paljon muitakin tunteita miestäni kohtaan. Lisäksi mieheni tekee väärin, jos roikottaa naista kaverina ja antaa ymmärtää ehkä jotain muutakin jos toinen onnettoman ihastunut edelleen. En tiedä enää keneen luotan ja miten toimia... Mielestäni nainen toimii hieman epäkunnioittavasti minua kohtaan...mutta ehkä tapaaminen antaisi selvyyden tälle tilanteelle? En haluaisi kieltää miestä pitämään yhteyttä kavereihin, mutta kun tässä on mielestäni kyse hieman eri asiasta.
Mielipiteitä?
Kommentit (66)
Voin kertoa, että pidän yhteyksiä mieheen, joka on naimisissa. Niin olen minäkin. Pidän tästä miehestä ihan hirveän paljon, mutta en voisi kuvitella meille yhteistä elämää. Meillä on yhteisiä mielenkiinnon aiheita ja mielenkiintoisia keskusteluja. Emme tapaa. Suhde on niinkuin vanhanajan kirjeenvaihtokaveruus. Mitä pahaa, te mustasukkaiset vaimot?
Tää ei nyt oikein lähde. Ap selvästi odottaa, että kaikki haukkuisi sen naisen. Hirvee pettymys, kun kommentoijat haukkuukin miestä 😁
En haluais luoda epäluottamusta välillenne mutta minusta kuulostaa siltä että he on enemmän kimpassa kuin te.... koska ovat valmiita tapaamaan yhdessä sinut eli pitävät yhtä köyttä.
Tapaa nainen yksin. Sitä miehesi ehkä pelkääkin että jos juttelet hänelle yksin, jospa haluaa varmistaa että tietää mistä puhutte tulemalla keskusteluun mukaan?
Tai sitten voi olla että kyseessä on kaveri ja nainen odottaa että millon teillä menee huonosti/suhde kaatuu.. en tiedä mutta mitäs jos muuttaisitte? Jonnekin kauemmas? Ehfota muuttoa.
Tekisin tuosta lopun. Sanoisin miehelle, että nyt on valinnan paikka tai sinä teet sille naiselle asian selväksi. Jos ei auta, lähde itse kävelemään. Älä anna huijata itseäsi.
No siis ensinnäkin, tuo nainen ei ole sinulle mitään velkaa, eikä varsinkaan pelkkien kaverivälien viilentämistä vain siksi että hän on joskus aiemmin ollut myös romanttisesti kiinnostunut miehestäsi. Tällaiset odotukset ovat sinun osaltasi täysin kohtuuttomia ja epärealistisia. Kukaan ei katkaise välejä kaveriin vain siksi ettei kaverin kumppanille tulisi paha mieli. Ei kukaan, eikä edes silloin kun ollaan oltu tai ollaan edelleen ihastuneita siihen kaveriin. Jos ne välit katkeaa ihastuksen tai pienen säädön myötä, niin kyllä se syy on silloin siinä kaverisuhteessa ja sen osapuolissa eikä muualla.
Toiseksi, kertomasi perusteella olen erittäin skeptinen miehesi viattomuuden suhteen. Todennäköisesti miehesi on yhtä aktiivinen osapuoli kuin nainenkin eikä kyse ole mistään silkasta kohteliaisuudesta. Kyseessä voi olla pienellä flirtillä ja ekstrahuomiolla viritetty kaverisuhde, mutta on myös varsin mahdollista että kyseessä on jo ihan oikea sivusuhde. Joka tapauksessa mies on se osapuoli jota sinun pitää tässä asiassa lähestyä. Ymmärrän ettet halua hyväksyä tuollaista romanttisella kiinnostuksella leikittelevää kaverisuhdetta miehellesi, en minäkään hyväksyisi. Mutta tämä sinun tulee itse käsitellä miehesi kanssa eikä jäädä odottelemaan naiselta jonkinlaista oma-alotteista vetäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
En vakoile mieheni somepostauksia mutta on selvää, että ne herättävät huomion kun tiedän ns.taustat. Miehelläni on naispuoleisia tuttuja ja kavereita, ne eivät minua haittaa. Mutta tämä kyseinen henkilö on alkanut häiritsemään. Esim.viikonloppuna nainen laittoi miehelle viestiä kun oli nähnyt tämän auton parkkipaikalla? Näin siis viestin eikä siinä ollut mitään ihmeellistä, mutta selvästi tikusta asiaa...
Ok. Mieti omalta kohdaltasi onko jonkun auton parkissa näkeminen tai luulo siitä, että se on kyseisen henkilön auto olennaista satunnaisille tuttaville? Ei ole. Ei monellakaan ole tarvetta viestitellä esim. työkaverille viikonloppuna, että hei näin teidän audin prisman parkkipaikalla. Eli oli miten oli. Nainen on erittäin investoitunut mieheesi, jos tuollainen seikka on syy ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Siksipä täältä hieman näkökulmaa haen, koska en oikein tiedä mitä ajatella ja mies niin paljon tuota "kaverillisuutta" painottaa ja ehdottaa sitä tapaamistakin. Eniten ehkä pohdin tuon naisen motiivia olla yhteydessä jos kerta tietää että ollaan vakavasti miehen kanssa yhdessä ja miehellä ei ole sellaisia tunteita naista kohtaan että jotain suhdetta tulisi. Mutta sitähän en voi 100% varmuudella tietää mitä mies ja nainen keskenään ovat jutelleet....
Toki maailma on ihania ja kauniita ihmisiä täynnä, mutta miksi pitää ängetä parisuhteisiin hämmentämään eikä voisi kunnioittaa edes sen verran että tämä nainen vaikka itse ehdottaisi näkevänsä minut? Jos he nyt pelkkiä kavereita ovat.
Ap
Mistä sä tiedät mitä se nainen teidän elämäntilanteesta tietää?
No siis tiedän että hän tietää mieheni valinneen minut hänen sijaansa ja että olemme yhdessä. Luulisi sen jo ainakin jonkin verran hillitsevän päivittäistä yhteydenpitoa... Ja tosiaan tämä nainen oli (on?) mieheeni ihastunut ja harmissaan kun mies päätti heidän tapailun. Joten en usko täysin että nyt yhtäkkiä nainen olisi pelkästään kaverimielellä vaikka mies olisikin.
No määrittele kaverimielellä. Kyllä minulla on ollut läheisiä ystävyyssuhteita ihmisiin, joihin olen ollut ihastunut ja ymmärtänyt että tunteet ovat yksipuolisia. Eivät nämä poissulje toisiaan. Ihastus menee aikanaan ohi mutta ystävyys jää.
Sinuna ottaisin asian uudelleen puheeksi miehesi kanssa. Kerro ettet pidä ajatuksesta, että hän viestittelee exänsä kanssa ja ettet ole varma naisen tarkoitusperistä. On hyvin todennäköistä, että miehesi ajattelee olevansa kohtelias pitäessään yllä jonkinlaista kaverisuhdetta. Voi myös olla, että tuo toinen nainen ei kunnioita teidän parisuhdettanne ja saa toimintaansa lisäpontta sillä, että miehesi ei tee selkeästi rajoja yhteydenpitoon. Joka tapauksessa miehesi täytyy kuunnella sinua ja ymmärtää miten asian koet. Jos hän ohittaa tuntemuksesi, tekee se hallaa parisuhteellenne jatkossa yhä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Siksipä täältä hieman näkökulmaa haen, koska en oikein tiedä mitä ajatella ja mies niin paljon tuota "kaverillisuutta" painottaa ja ehdottaa sitä tapaamistakin. Eniten ehkä pohdin tuon naisen motiivia olla yhteydessä jos kerta tietää että ollaan vakavasti miehen kanssa yhdessä ja miehellä ei ole sellaisia tunteita naista kohtaan että jotain suhdetta tulisi. Mutta sitähän en voi 100% varmuudella tietää mitä mies ja nainen keskenään ovat jutelleet....
Toki maailma on ihania ja kauniita ihmisiä täynnä, mutta miksi pitää ängetä parisuhteisiin hämmentämään eikä voisi kunnioittaa edes sen verran että tämä nainen vaikka itse ehdottaisi näkevänsä minut? Jos he nyt pelkkiä kavereita ovat.
Ap
Miksi hänen pitäisi jotenkin erityisesti kunnioittaa sinua, ventovierasta ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Sano miehellesi, että aiot hankkia itsellesi asunnon. Jos mies haluaa, voi tulla mukaan tai mennä sen toisen luokse. Ryhdy selvittämään itsellesi asuntoa ja uutta miestä. Itse en nielisi tuollaista.
t.mies
"Kyseessä on nainen jonka kanssa miehelläni oli juttu yli vuosi sitten kun emme olleet yhdessä."
Ei kai he vielä yhdessä asu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Ap
Miksi hänen pitäisi jotenkin erityisesti kunnioittaa sinua, ventovierasta ihmistä?
Itselläni ei kyllä tulisi mieleen laitella viestejä varatulle miehelle ihan sen takia, että en haluaisi hänen puolisonsa millään lailla luulevan minun olevan miehestä kiinnostunut- vaikka en puolisoa tuntisikaan. Tämä on mielestäni sitä kunnioitusta. En arvosta yhtään näitä toisten suhteeseen tuppautuvia.
Ettei vaan ois niin että sä oot kolmas pyörä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Ap
Itselläni ei kyllä tulisi mieleen laitella viestejä varatulle miehelle ihan sen takia, että en haluaisi hänen puolisonsa millään lailla luulevan minun olevan miehestä kiinnostunut- vaikka en puolisoa tuntisikaan. Tämä on mielestäni sitä kunnioitusta. En arvosta yhtään näitä toisten suhteeseen tuppautuvia.
Mikä puoliso? Ap ei vuosi sitten vielä edes ollut yhdessä miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Ap
Miksi hänen pitäisi jotenkin erityisesti kunnioittaa sinua, ventovierasta ihmistä?[/quote
Mikä puoliso? Ap ei vuosi sitten vielä edes ollut yhdessä miehen kanssa.
Jos missasit pointin niin mieti vielä vähän aikaa- ehkä se sitten aukenee sinullekin;)
Tämä!! Tässähän onkin juuri se pointti, että miksi tämä nainen silti yrittää miestä selvästi lähestyä. Toki mies tekee väärin anatessaan siihen edes mahdollisuuden, mutta jos tosiaan miehelle selvä ettei muuta kuin kaveruutta ja naiselle ei.... Eikö silloin ihastuneen kannattaisi kunnioittaa parisuhdetta eikä yrittää täysillä väliin.
Jonkinlainen suhde niillä on, fyysinen tai emotionaalinen. Kumpi on kenellekin pahempi..
Tee loppu siitä tai anna niiden jatkaa mihkä jäi.
Miehesi soutelee useammalla järvellä. Älä ole naivi.
Mene hoitoon. Mustasukkaisuuteen saa apua.
Ei vanhat hoidot ole mitään kavereita. Sanot että nyt loppu tuo heti.
Kuulostaa ihan exältäni "ei viitsi olla tyly, vaan kohteliaisuuttaan vastaa naiselle" juu-u....
Ja oma exäni myös ehdotti, että voisimme tavata kolmestaan, minä, exäni ja tämä hänen "ystävä" naisensa...
No suhde heillä kuitenkin oli....