Onko 43 lomapäivää vuodessa hyvä vai todella hyvä?
Kommentit (57)
PeruS, vaikka eihän tuo ihan kansanedustajien lomiin verrattuna oikein pärjää.
Näin pätkätyöläisen näkökulmasta, aina uusia soppareita tehdessä toinen toisensa perään , ihan todella hyvä.
Mutta tiedän, että pitää tietysti olla varmaan kiitollinen, että työllistyn aina uudelleen.
8,5 viikkoa ei ole vielä mitään opettajien lomiin verrattuna.
Mulla on lomaa vuodessa jtn 30 päivää.
Kesällä voi pitää noilla lomilla 6 viikkoa lomaa, sitten jouluna 8 päivää ja talvilomaakin jäisi vielä viikko.
Vierailija kirjoitti:
Eikä opettajien lomat kansanedustajien lomiin. Kaikki kun on niin suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Näin pätkätyöläisen näkökulmasta, aina uusia soppareita tehdessä toinen toisensa perään , ihan todella hyvä.
Mutta tiedän, että pitää tietysti olla varmaan kiitollinen, että työllistyn aina uudelleen.
Mä heittäydyin tuohon kun 38 lomapäivää ei riittänyt. Nyt on lomaa kesällä 4 kk ja talvella tarpeen mukaan. Ei tietysti sovi joka elämäntilanteeseen.
Kunnan ja valtion viran- ja toimenhaltijoilla on 15 vuoden palveluksen jälkeen oikeus 38 päivän vuosilomaan, jossa yksi viikko vie viisi (5) lomapäivää. En ole koskaan kuullutkaan 43 päivän vuosilomaoikeudesta, joten olisi todella mielenkiintoista tietää mistä alasta on kyse.
Opettajien lomat ovat oma lukunsa.
Perusloma on 30 päivää vuodessa, joten onhan tuo tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Lomaa vuodessa 12 viikkoa. T. Ope
32 päivää on. Joskus olen ottanut palkatonta kaksi viikkoa lisäksi.
Riippuu onko siinä kaikki vai onko viikonloput tai muuten 2 päivää viikossa vapaata noiden lisäksi. Jos näin on niin todella reilusti on vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Ei riittävä ainakaan minulle. T:Vaka ope, aina pitää ottaa palkattomia 43 vuosilomapäivän lisäksi
Ja minkähän työehtosopimuksen alla "vakaope" työskentelet? Meillä kunnalla on max 38 vuosilomapäivää/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko siinä kaikki vai onko viikonloput tai muuten 2 päivää viikossa vapaata noiden lisäksi. Jos näin on niin todella reilusti on vapaata.
La-su aina vapaat, ja toki vaput, itsenäisyyspäivät, joulut ja juhannukset sekä pääsiäiset, loppiaiset ja helatorstait, kuten asiaan kuuluu tuon 43 lomapäivän lisäksi.
Miten viikon loma vie 5 päivää?
Kuus päiväähän se normaalisti vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riittävä ainakaan minulle. T:Vaka ope, aina pitää ottaa palkattomia 43 vuosilomapäivän lisäksi
Ja minkähän työehtosopimuksen alla "vakaope" työskentelet? Meillä kunnalla on max 38 vuosilomapäivää/vuosi.
5 ves päivää. Googleta jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Kolme työtöntä käynyt jo alapeukuttamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme työtöntä käynyt jo alapeukuttamassa
KVTES, lomaviikko 5 pv
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 ves päivää. Googleta jos et usko.
No kyllä mä ves-päivät tiedän. Ne tulee vuosiloman lisäksi. Eivät ole vuosilomaa.