Onko 43 lomapäivää vuodessa hyvä vai todella hyvä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riittävä ainakaan minulle. T:Vaka ope, aina pitää ottaa palkattomia 43 vuosilomapäivän lisäksi
Ja minkähän työehtosopimuksen alla "vakaope" työskentelet? Meillä kunnalla on max 38 vuosilomapäivää/vuosi.
5 ves päivää. Googleta jos et usko.
No kyllä mä ves-päivät tiedän. Ne tulee vuosiloman lisäksi. Eivät ole vuosilomaa.
Eivät taida olla, mutta mitenkään en sitä kyllä huomaa kun lomailen.
Eli luulet sulla olevan 43 vuosilonapäivää. 😄😄 Nolo.
Ois kyllä kiva 43 vuosilomapäivää ja päälle vessit.
Vierailija kirjoitti:
8,5 viikkoa ei ole vielä mitään opettajien lomiin verrattuna.
Ei olekaan, mutta kun tuohon lisää ne 60 omaa sairaspäivää ja hyvässä lykyssä alle 12 vuotiaan hoidon järjestämistä varten otettavat palkalliset vapaat, joita voikin olla vaikka 30 vuodessa, ei ole ihme että varhaiskasvatuksessa on työvoimapula kun vuodessa poissaolopäiviä tuleekin 133. Siihen vielä juhlapyhät päälle, niin muutamana hassuna viikkona täytyy käväistä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riittävä ainakaan minulle. T:Vaka ope, aina pitää ottaa palkattomia 43 vuosilomapäivän lisäksi
Ja minkähän työehtosopimuksen alla "vakaope" työskentelet? Meillä kunnalla on max 38 vuosilomapäivää/vuosi.
No kyllä mä ves-päivät tiedän. Ne tulee vuosiloman lisäksi. Eivät ole vuosilomaa.
Eli luulet sulla olevan 43 vuosilonapäivää. 😄😄 Nolo.
Ois kyllä kiva 43 vuosilomapäivää ja päälle vessit.
Joo. Hävettää ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap ole niin väittänytkään, että olisivat vuosilomaa. Lomapäiviä ne vessitkin ovat.
Käyttäjä1277 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8,5 viikkoa ei ole vielä mitään opettajien lomiin verrattuna.
Olet oikeassa. Lomaa vuodessa 12 viikkoa. T. Ope
Ja lyhyet päivät, ja paljon narinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat sinä mitään tietänyt. Katsoit kuukkelista, kuten kehotettiin.
Kahdeksan ja puoli viikkoa lomaa. Eli siis missä on noin pitkät lomat paitsi kouluissa työskentelevillä ja kansanedustajilla? En kysy katkeruuttani vaan ihan kiinnostuksesta. Tuo voisi jo vaikuttaa ammatinvalintaan.
Mä teen töitä 4kk vuodesta, 8kk siis lomaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Kunnan ja valtion viran- ja toimenhaltijoilla on 15 vuoden palveluksen jälkeen oikeus 38 päivän vuosilomaan, jossa yksi viikko vie viisi (5) lomapäivää. En ole koskaan kuullutkaan 43 päivän vuosilomaoikeudesta, joten olisi todella mielenkiintoista tietää mistä alasta on kyse.
Opettajien lomat ovat oma lukunsa.
Vakaope jolla 38 päivä vuosilomaa ja 5 vessin päivää. Tekee yhteensä 43 vuosilomapäivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan ja puoli viikkoa lomaa. Eli siis missä on noin pitkät lomat paitsi kouluissa työskentelevillä ja kansanedustajilla? En kysy katkeruuttani vaan ihan kiinnostuksesta. Tuo voisi jo vaikuttaa ammatinvalintaan.
Lukion käyneillä tarhantäteillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnan ja valtion viran- ja toimenhaltijoilla on 15 vuoden palveluksen jälkeen oikeus 38 päivän vuosilomaan, jossa yksi viikko vie viisi (5) lomapäivää. En ole koskaan kuullutkaan 43 päivän vuosilomaoikeudesta, joten olisi todella mielenkiintoista tietää mistä alasta on kyse.
Opettajien lomat ovat oma lukunsa.
Vakaope jolla 38 päivä vuosilomaa ja 5 vessin päivää. Tekee yhteensä 43 vuosilomapäivää vuodessa.
Varo ettei jankuttaja tule jankuttamaan ettei vessit ole vuosilomaa.
Myönnän, että on ihanaa, että koko kesä on lomaa. Se on paras etu tässä muuten nykyään tosi raskaassa ammatissa. Olen luokanope, ja luokallani on 27 oppilasta, joista usealla monenlaista ongelmaa oppimisessa, käytöksessä tai suomen kielessä. Teen arkipäivisin töitä n. 8-16.
Palkkani on bruttona n. 2600 e / kk.
Se olisi suurempi, jos meillä oliis vähemmän lomaa, joten pitkä loma tavallaan luontoisetu.
Minulla on 40 vuosilomapäivää enkä millään keksi mihin noita käyttäisin. Viime vuoden jäminä plus nyt alkuvuoden kertymänä on nytkin jo yli 40. Toisin sanoen tänä vuonna pitäisi olla töistä poissa kokonaiset kaksi kuukautta PLUS mitä tulee vielä kertymään seuraavan 9 kk aikana...
Silloin tällöin otan viikon vapaaksi ja möllötän vain kotona. Pöh.
Vierailija kirjoitti:
Mulla valtiolla ns. pitkät lomat (yli 15 v. työuraa) 38 pvää ja päälle 5 pvää lomarahanvaihtovapaata = 43 pv. Säästän siis veronmaksajien rahoja pitämällä nuo 5 päivää lomaa lomarahan sijasta.
Ylihyvä, missä tuollainen on?
Yksityisellä puolella normi on yksi ma-pe talviloma ja 4 ma-pe kesälomajaksoa.
Virkamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla valtiolla ns. pitkät lomat (yli 15 v. työuraa) 38 pvää ja päälle 5 pvää lomarahanvaihtovapaata = 43 pv. Säästän siis veronmaksajien rahoja pitämällä nuo 5 päivää lomaa lomarahan sijasta.
Tuo on vain törkeää veronmaksajien rahan tuhlausta.
36, riippuu vähän sopimuksesta.;)
Virkamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet yli 2 kk töistä lomalla? Varsinainen suojatyö.
Lisäksi tänä vuonna on 8 arkipyhää.