**JOULUNTÄHTIEN torstai**
Alla on taas linkki eiliseen keskusteluun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8017258&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (13)
Huomenia kaikille.... Eilen olikin mukavasti tähtösiä " liikenteessä" , aika varma syksyn merkki kun lomat alkaa loppua :-( Tervetuloa vaan palstailemaan tänne!
Mitenköhän Kultikutri voi? Toivottavasti lääkitys auttaa... Krita (eikö sinä ollutkin toinen suppareiden uhri?), hieno homma, että voit jo paremmin! Joku kyseli (olisko ollut Kukka75) Usamaman perään... Muistaakseni hän oli viimeksi muuttopuuhissa eli mahtaako olla kuorman kimpussa ja netin tavoittamattomissa?
Meillä kävi eilen välittäjä ja arvio hinnan kämpästä niin kovaksi, että epäilen meneekö ikinä kaupaksi. No, jos sillä hinnalla lähtee niin menen vaikka synnäriltä kirjottaa papereita pankkiin, sen verran hyvä voitto olis :-) Aletaan aktiivisesti myymään vasta loman jälkeen eli kuukauden kuluttua. Mites Niiskun kämppä, onko jo myynnissä ja jos niin missä...?
Esikoinen ei halunnut nukkua viime yönä, joten tää päivä menee nuokkumiseksi... Heräs yhdeltä ja oli ihan pirteä, hiljeni vasta viiden aikoihin, joten en ole parhaimmillani just nyt!
Soitin eilen vakuutusyhtiöön (Pohjantähti) ja muistuttaisin kaikkia kanssasisaria, että nyt olis aika hakea sitä vakuutusta jos on sillä mielellä. Ainakin tuonne se haetaan viim 3kk maks 4kk ennen vauvan syntymää eli meillä just nyt... Saa nähdä minkä hinnan laittavat tälle lapselle, ne kun tuntuvat kallistuvan joka vuosi...
Nyt yritän taas saada jotain aikaseksi...
Tiina 23+0
...Taas jäi " muistilappu" eilisen pinosta tekemättä, joten joudun kommentoimaan haja-ajatuksin ja nimimerkit saattavat jäädä unholaan, sorry!
Jäi mieleen eilisestä (tai toissapäiväisestä?), kun Iituli kyseli lapsilukua. Olen aloittanut tämän lapsenteon niin myöhäisellä iällä, esikoisen syntyessä olin 31, ettei minusta mitään suurperheen äitiä tule. Jaksaminen oli niin tiukassa esikoisen moniallergisuuden vuoksi, että kyllä meidän lapsilukumme näyttäisi jäävän tähän kahteen..! Sterilisaatiota olen miettinyt itsekin, mutta never say never, ehtiihän sen päätöksen tehdä sitten vauvan synnytyäkin. Synnytyksen yhteydessä se olisi vai niin kätevä toimenpide :) Mies ei lämmennyt ajatukselle, hänellä on kenties taka-ajatuksia " iltatähdestä" ;)?
Oli toisaalta aika surullista tajuta esikoisen synnyttyä, että olisin halunnut monta lasta, mutta kun päätös ryhtyä vanhemmaksi kypsyi niin myöhään (ja kasvukipujen kera), niin turha jossitella. Olen hyvin onnellinen terveestä (allergioita lukuun ottamatta) esikoisesta ja toivon tietenkin hartaasti, ettei tällä joulukuisellakaan olisi mitään suurempaa ongelmaa. Rakenneultra jäi väliin, mutta jo aiemmin nähtiin sydämen nelilokeroisuus ja muita tärkeitä rakenteita, ja vatsan asukki on niin vilkas ja reagoi ulkoisiin ärsykkeisiin (ääniinkin jo), etten ole kauhean huolissani.
Ha, jutteletteko te muut jo kovasti vatsallenne? Minä aina välillä höpötän vauvalle, samoin mies ja tyttökin. Meidän äänemmehän vauva oppii joka tapauksessa tuntemaan, mutta minusta ainakin on mukavaa jutella suoraan tulokkaalle :) Luin jostakin viehättävästä aasialaisesta tavasta, että odottavat äidit varaavat joka päivä pienen hetken, jolloin keskittyvät täysin tietoisesti syntymättömään pienokaiseen ja toivottavat tämän tervetulleeksi ja rakastetuksi ajatuksin. Voi kun kaiken arjen keskellä ehtisi itsekin. Yritetään :)
Uusin nyt tämän alussa esittämäni " hömppägallupin" , kun huomasin ainakin äitikuun maininneen esikoislapsensa horoskooppimerkin :). Oletteko te ajatelleet (tai onko asialla teille mitään merkitystä), mitä eroa on sillä, syntyvätkö lapsenne joulukuun alkupuolella Jousimiehinä vai loppupuolella Kauriina? Itse harrastan
astrologiaa
(en siis niitä päivälehtien horoskooppeja), ja seuraan mielenkiinnolla, onko tästä lapsesta tuleva oikein " superjousimies" , lasketun ajan tienoilla (16.12.) kun näyttäisi Jousimiehen merkissä olevan usean planeetan keskittymä. Tosielämässä kun on useaan kertaan tullut todistetuksi astrologian toimivuus eräänlaisena " symbolikielenä" , joka korreloi hämmästyttävällä tavalla todellisuuden kanssa :D
Hömppäili Tinuri (Vaaka) ja Itu rv 21+5 (tuleva Jousimies, kenties jopa Kauris?)
PS. Veljeni syöpätyyppi on varmistunut jonkun sorttiseksi lymfoomaksi ja sädetys + solumyrkkyhoito aloitetaan mahdollisimman pian. Pitäkää peukkuja, että hoito tehoaisi ja että pikkuinen joulukuinen saisi mahdollisuuden tutustua enoonsa (ja toisinpäin ;))!
Voimia sinulle ja perheellesi, Tinuri. En tiedä lohduttaako tämä ollenkaan ja varmaankin olet ehtinyt jo paljon tietoa lymfoomasta hakea, mutta muistuttaisin vielä että suurin osa lymfooma-potilaista pystytään nykytaidoilla parantamaan.
Vakuutuksista oli hieman puhetta. Meidän perheen kaikki vakuutukset ovat If:ssä ja aion tulevallekin ottaa sieltä vakutuuksen. Harmittaa vain hieman että If ei tarjoa vakuutuksia ennen syntymää, vain vasta 2 kk ikäiselle terveelle lapselle. Aina saa sitten vähän jännittää ettei vain tule mitään ongelmia eteen ensimmäisten kuukausien aikana.
Lapsiluku: meidän lapsiluku on luultavasti nyt tässä eli 3 lasta. Toisaalta mieli tekisi kuitenkin vielä lisää, ainakin minun, ja ikää minulla on vielä alle 30 v, eli en pysty tässä vaiheessa tekemään mitään varmoja päätöksiä tulevaisuudesta. Tälläkin palstalla mainostettu ennustajakin ennusti meille vielä neljättä lasta, jotenka ei sitä koskaan tiedä. Hih hih =)
Nyt on taas viikko mennyt niin mukavasti ennakoivin supistusten, liitoskipujen ym vaivojen osalta että jo hieman jännittää onko tämä nyt tyyntä myrskyn edellä... Toisaalta olen tarkoituksella yrittänyt ottaa tämän viimeisen lomaviikon hieman kevyemmin ja kerätä voimia tuleviin työpäiviin. Vielä olisi 14 viikkoa töitä jäljellä ennen äippälomaa. Saa nähdä jaksanko loppuun asti, aiemmista raskauksista en ole kyllä ollut päivääkään saikkarilla ennen äitiyslomaa. Mutta nyt on taas monta vuotta ikää ja monta kiloa =( painoa lisää edellisiin raskauksiin verrattuna.
Teppis ja Juniori 20+5
Tinurille ekakskin paljon voimia veljen tilanteeseen!! PIdän peukkuja ja varpaitaitakin pystyssä että sairaus saataisiin pian aisoihin ja hoidettua!
Kyselit myös horoskooppimerkeistä. Mä olen aivan täysin ihastunut astrologiaan myös, vaikka en sitä suuremmin ole ehtinyt harrastamaankaan. Siis nimenomaan oikeaan astrologiaan, päivän hömppähoroskooppeja en lue ;) Kävin viime syksynä tosi hyvällä astrologilla (Jukka Viertomanner) ja se tiesi musta kaiken, ihan uskomaton juttu! (nyt kaikki epäilevät voivat suoraan hypätä tämän kappaleen yli...). Mä olen itse tyypillinen jousimies, jossa on tosin mukana nousevan merkin tasapainottavaa maaelementtiä.... Esikoinen on tosiaan neitsyt niinkun joskus kirjotin ja ihan kummaa, mutta se on just sellanen tarkkailija, harkitsija ja tutkija-tyyppi, millaisina usein neitsyet kuvataan. Vauvasta pitäis tulla jousimies (la 12.12), eli saas nähdä sitten millainen tapaus se on. Mieskin on aika tyypillinen kaksonen, vaikka joissakin piirteissä merkit ei pädekään siihen. Kai se nouseva merkki vaikuttaa sillä, mutten tiedä mikä se on. Oon tarkkaillut myös kavereita ja aika moniin noi horoskooppimerkin kuvaukset vaan sopii täysin. Hassua. Joskus vielä haluisin perehtyä astrologiaan paremminkin, mutta nyt aika ei riitä... Joskus haluan myös teettää lapsista tähtikartat vielä...
Tulevaa lapsilukua kyseltiin myös. Meillä 2 tai 3, iltatähti saa tulla jos on tullakseen sitten joskus, nyt kuitenkin haluan tämän jälkeen vähän taukoa ja töihin ja aikuisten pariin, olen ollut kotona nyt jo 2 vuotta esikoisen kanssa. Jos tämä tulokas on poika niinkun vähän epäilen, tyttöä varmaan yritetään vielä joskus sitten. Ikä vaan mullakin alkaa tulla vastaan.
Vielä pikaiset neuvolaterveiset, eli masussa kaikki hyvin. Saan lähetteen pelkopolille onneksi ja nyt vaan sitä odotellessa. Seuraava neuvola syyskuun 7 pv.
Vakuutukset meilläkin oli ennen IFissä mutta koska haluttiin esikoiselle syntymättömän lapsen vakuutus siirryttiin tapiolan asiakkaiksi. Nyt pitäiskin muistaa kysyä sieltä tarjousta....
Nyt tarttee mennä, kaveri tulee kohta kylään ja paljon vielä tekemättä.
seonmoi!
äitikuu
nimittäin neulatesti näyttää meille tätä poikaa ja vielä yhtä tyttöä... tiedä sitten.
Terveisiä kaikille TYKS:n uudesta pelkopolikäynnistä. Siitä oli kyllä apua. Siellä oli oikien loistava kätilö joka jaksoi mun itkuiseen ääneen vastata kaikkiin kysymyksiin kärsivällisesti ja asiallisesti. Sain vielä kopion niistä kaikista papereistani ja luin ne läpi. Fiilis on parempi. Saan vielä lähetteen psykologille jos haluan aiheesta jutella. Nyt kuitenkin tuntuu että suurin osa menneistä kauhuista on takana ja synnytyskään ei ahdista.
Oma napa: istuskelen täällä koneella koko ajan tehden tuota työtäni joten olo on suhteellisen " pöhnäinen" . Hemppa on varmaan alhaalla kun huimaa ja päätä särkee, mutta rautaakaan en pysty syömään joten se siitä.
Koitanpan huomenna pinoutua ja ehtiä kommentoimaan juttuihinne, nyt on niin loppu ettei silmät pysy auki...
Ilmis ja rv 23
Ilmis: hieno juttu että polkopolikäynti auttoi. Onko sulla nyt siis suunnitelmana sektio vai alatie? Vastailin sulle jotain tuossa maanatain pinossa mutta en nyt muista enään mitä kirjoitin. Joka tapauksessa hyvä että nyt on asiat vähän paremmin. Mulla vaivaa se edellinen synnytys edelleen mutta tulevaisuutta katson luottavaisemmin koska tosiaan tiedän että sama ei tule enään toistumaan.
Vaatteista: vauvan vaatteita en ole ostanut enkä pessyt! jestas, meinasin oikein ahdistua kun luin että muut jo peseekin vaatteita. Meillä pestään sitten joulukuun 13 päivä. Tai sitten laitokselta palatessa. Itselle olen kyllä ostellut vaatteita kun moneen viikkoon ei ole enään mahtunut päälle mikään tavallinen vaate. Teetin ompelijalla jakkupuvun jossa toivon pärjääväni loppuajan äityslomaan saakka mutta voi olla että sekin jää jossain vaihteessa pieneksi. Kun ei niitä suurennusvaroja voi niin hirmuisesti jättää. Eihän se nyt niin kallis puku ollut verrattuna jos olis vaikka jostain saman ostanut mutta olihan se aika satsaus ihan vaan muutaman kuukauden vaatteksi. Mutta minkäs teet.
Kohta olis taas yksi ulkomaan keikka edessä myöhäisillan lennolla. Voi, kuinkahan sitä jaksaa, seuraavana iltana on sitten lento takaisin. Voi olla että väsyttää aika kovasti kotiin palatessa kun en koskaan ole oikein osannut nukkua reissussa, varsinkaan nyt kun selkää jomottaa jo kotivuoteessakin. Supistuksia on ollut aika paljon viime aikoina, mutta ei onneksi kivuliaita. Pahemmat ovat liitoskivut, välillä vihloo niin ettei pysty liikkumaan. Mutta paljon tsemppiä niille jotka kärsii tosi runsaiden suppareiden kanssa!! Heitäkin täällä näyttää olevan.
Kukas se tiesikään noista horoskoopeista. Eli jos vauvamme syntyisi 14.12 niin olisiko sitten Jousimies vai?
Lapsiluku? Hmmm. Kyllä 2 riittää nyt, ainakin muutamaksi vuodeksi. Tämä kakkosen jälkeen keskityn taas täysillä työhön, ehkä sitten kolmekymppisenä iltatähti, tai sitten ei. Kun nyt vaan saisi tämän tokan turvallisesti maailmaan niin katsotaan sitten.
Nyt palaan töiden pariin.
Senna
ei mitään kummenpaa tapahtunu lähiaikoina, muuta kun, että sain eilen soitettua haikaranpesään ja ilmottauduttua eli sinne olis nyt sit tarkotus joulunpyhinä mennä, jos vaan kaikki pysyy masussa kunnossa siihen asti.
ELVIIRATARkohan se oli joka siitä puhui myös. eli meillä valmennukset siellä myös makkaskuussa.... jos en ihan väärin muista niin 7.11. ja 14.11., kaks tiistai iltapäivää ne kuitenkin oli. Mahtaakohan olla samat päivät? =)
VAKUUTUKSISTAKIN on ollu puhetta. Meillä olis tarkotus ottaa myös vauvalle vakuutus ennen syntymään, joten tässä lähiaikoina pitäs päättää mistä. Tapiolassa on muut vakuutukset, et sieltä todennäkösesti sekin otetaan.
Eipä kummenpia täällä tällä kertaa. Olo mitä mainioin, jos ei pientä jatkuvaa väsymystä ja todellista " vähempää ei vois kiinnostaa fiilistä duunia kohtaan" lasketa. Kolmisen kuukautta kun siellä vielä sinnittelis=)
-nani 20+2
on sitten marraskuu jo muuttunu mun teksteissä makkaskuuksi=D
Ilmalaiva, kyselit ennustajan perään. Luin aiemmin keskustelua täällä odotus-palstalla kahdesta " ennustajasta" joille voi laittaa sähköpostilla tiedustelua lapsen syntymäajasta, sukupuolesta sekä tulevien lasten syntymäajasta/ajoista ja sukupuolista.
Osoitteet ovat ennustajaelli@luukku.com sekä madam.mamma@luukku.com
Tietoina laiton oman ja mieheni syntymäajat sekä jo syntyneiden lasten sukupuolet ja syntymäajat.
Laitoin kysymykset menemään 1.8., Madam Mamma vastasi heti 2.8. ja Ennustaja Elli tänään (10.8.)
Ihan hauskaa ja harmitonta hupia, vastaukset olivat kyllä hieman erilaisia =) Mutta kiva ainakin kokeilla, ei maksa muuta kuin sähköpostin lähettämisen vaivan...
Iltaa!
Pikkusiskolle: Oma kämppä ei ole vielä myynnissä, välittäjä kävi tänään arvioimassa, mutta aika hyvin se mitä oltiin jo arveltukin saavamme/laittavamme pyyntihinnaksi, kertoi välittäjä myös olevan mahdollista tästä saada.
Kiinteistömaailmasta kävi heppu siis. Myyntipäätöstä ei olla vielä tehty, mutta pian se pitää tehdä jos halutaan ennen pikku2 syntymää muuttaa.
Rivari neliöstä haaveillaan, ja mielellään kohtuu hyväkuntoisesta, ei sitä viimisillään kauheesti jaksais ruveta remppaa tekemään.
Vaunuista: Ne on vihdoinkin tänään ostettu. X-adventuren 3-pyöräiset ja tosi näppärästi menivät autoon ja ovista sisälle. Kevyet työntää (ainakin vielä) ja hyvin näytti jalkapeite suojaavaan lapsia talven tuiskuilta. hädin tuskin näkyi nenua :)
Oma napa: Potkuja, potkuja. Lisääntyvässä määrin ja hyvä niin.
Närästystä ja supistelua myöskin, ei niin kivaa.
Nyt iltapalalle ja ipanan viereen lepäilemään.
Niisku ja ipanat
kävimme ultrassa tiistaina. Vatsa on vieläkin arka siitä reilun puolen tunnin kääntelystä että hoh.. sitä tämä raskaus teettää. vauvelilla oli kaikki hyvin, kasvaa ajallaan, tyttöveikkaukseni sitten kääntyi pojaksi. grr... tulee sota perheessä, kaikki tais odottaa tyttöä. vielä totuus ei ole valjennut lapsille, odottakoon jouluun :-)
ei enempää tällä erää. nyt on vähän muita kiireitä
ihanaa rötköttää divaanilla ja katsoa toisella silmällä telkkaa, mut keskittyä enemmän vauvapalstaan..
ELVIIRATAR kyseli HAIKARANPESÄÄN menijöistä, me mennään valmennuksiin marraskuussa, 7. ja 14. päivä :-)
NIMIkeskusteluita olen mielenkiinnolla lukenut, mm. nimenvaraamista jne. kyllä ihmiset on ihmeellisiä..
Huomenna mökille :-D nyt on taas työhommat vähäks aikaa paketissa. No kyllähän niitten lomalla pitäis ollakin heh.
Taas pitäis jaksaa mennä nukkumaan... tai jos ottais koneen sänkyyn.. hyvää yötä tähtöset.
Hei, mitäs jos kerätään ihania unilauluja tuleville vauvoille, tähtösistähän niitä on paljon ;-)
Heini ja yli20cm möngertäjä rv 20&1
Eilinen pino olikin aika pitkä. Lomalta palaavia ja lomalla piipahtelevia riitti.
TEPPIS taisi kertoa kaveristaan, joka kommentoi nimiasioita. Tuntuu kyllä törkeältä tuollainen ystävä. Voihan niitä mielipiteitä olla itse kullakin läheisten antamista nimistä, mutta mölyt olisi parempi pitää mahassa.
BAMBI3 kertoi istukan paikan aiheuttamista huolista. Mutter-mommy kertoi siitä aiemmin siitä, että hänelle oli määrätty jo sektio etisen istukan takia. Itse muuten satuin eilen juttelemaan naapurini kanssa istukka-asiasta. Hän kertoi, että hänellä istukka oli siirtynyt rv 30 kontrollissa pois kohdunsuun edestä. Toivottavasti sama tapahtuu sinulle ja kaikille muillekin. Ilmeisesti sitäkään ei voi ennustaa ts. joillakin se siirtyy pois, toisilla taas valitettavasti ei.
TUUTI73 kyseli liitoskivuista ja kohjuongelmista. En ole ihan varma, mitä liitoskivut ovat. Koska en tiedä, voi kai vastata, että vielä ei ole sitä riesaa. Käyhän muuten sitten, Tuuti, kertomassa, mitä lääkärineuvolassa sanottiin kohdunsuun tilanteesta. Itse en tunnu osaavan päättää, mennäkö tutkituttamaan kohdunsuu näiden mien kivuttomien supistusteni takia. Vielä en ole nähnyt tarvetta sille.
Oli mukava kuulla, että KRITALLA olivat supistukset pysyneet poissa töiden aloittamisesta huolimatta ja että työmotivaatio on kohdallaan. :-)
PÄIVIKKI mietti esikoisen suhtautumista vauvaan. Meillä esikoinen on joskus osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä. Niitä on tullut vähäisessä määrin lähinnä sellaisina huomionkipeyden osoituksina, kun minä tai isä on kiinnittänyt huomionsa johonkin muuhun lapseen. On tosiaan " mielenkiintoista" nähdä, millainen esikoisen reaktio on, kun vauva tulee taloon. Meillä pojan toivomuksena on saada pikkuveli.
OMA NAPA. Kävin eilen otattamassa näytteitä labrassa. Tänä aamuna terkkari soitti ja kertoi, että clue-soluja oli löydetty runsaasti. (Anteeksi nyt vaan tämä graafinen kuvailu.) Ne kuulema johtuvat siitä, että alakerrassa on bakteereja. Sen tarkemmin ei kuulema aleta selvittää, mitä ne bakteerit ovat, vaan minulle määrättiin suoraan ilman lääkärikäyntiä resepti Flagyl-emätinpuikkoja varten. Toivottavasti ne auttavat näihin lieviin tulehdusoireisiin ja ennen kaikkea vähentävät supisteluja, jotka nyt pari päivää ovat olleet aika vähäisiä.
Masu kasvaa hurjaa vauhtia. Turvotusta on tosiaan selvästi, mikä näkyy vaa´alla ja muutenkin. Alavatsaa vihloo joskus, hengästyminen on nyt uusi riesa. Mutta nämä ovat pieniä murheita. En kyllä koe olevani mitenkään elämäni kukoistuksessa enkä pidä tätä itse raskausaikaa mitenkään aivan ihanana ja ihmeellisenä asiana, vaan odotan aika malttamattomasti jo marras-joulukuuta.
Toivotan edelleen voimia niille, jotka joutuvat elämään läheisen vakavan sairauden kanssa. Toivon hartaasti, että kaikki kääntyy hyväksi.
Muutoin oikein mukavaa ja kesäisää torstaipäivää kaikille!
Iituli 22+1