Jos äitisi ilmoittaisi sinulle että tulee kolmeksi viikoksi sun luo asumaan
Kommentit (73)
Kysyisin että miksi, hänellä on oma koti tossa ihan lähellä joten jai tuohon joku hyvä syy olisi..
Kerran tätä jo vähän jouduin miettimään kun äiti oli jäämässä asunnottomaksi. Onneksi sai asiansa järjestymään niin ei tarvinnut päättää mitä tekisin. Tietenkään en äitiäni kadulle haluaisi, mutta en myöskään lapsiani (tai edes itseäni) samaan asuntoon ketjupolttavan alkoholisti marttyyrin kanssa. Sataprosenttisella varmuudella ei kolmea viikkoa selvinpäin olisi ja ulos polttamaan menokin olisi varmasti parin päivän jälkeen ylivoimaista (ja kyllä se haju oikeasti on aika järkky vaikka just sillä sekunnilla/sisällä ei polttaisikaan).
Tervetuloa! Äiti on aina tervetullut meille.Ja me heille.
Kunpa ilmoittaisikin! En voi kuvitella mitään, mikä ilahduttaisi minua enemmän. Kävisin hakemassa äidin, petaisin huolella mankeloidut lakanat vierassänkyyn ja halaisin äitiä pitkään. Keittäisin kahvit ja juteltaisiin.
Äiti kuoli tasan kuukausi sitten ja tuntuu että muserrun tähän ikävään.
Soittaisin poliisit. En ole tavannut äitiäni vuosiin ja hyvästä syystä.
Isä sen sijaan olisi tervetullut :)
Yllättyisin kyllä aikalailla. Äiti on kuollut.
Alkaisin siivoamaan niin maan perusteellisesti!
Ei tulisi. Ja ollaan ihan hyvissä väleissä, mutta haluan olla jatkossakin :-D
Tervetuloa!<3 Varmistaisin tosin vielä, onko puolisoltani kysytty. Luulen tosin, ettei hänelläkään olisi mitään sitä vastaan, jos kyse kuitenkin on vain 3 viikosta. Minä ottaisin jopa hänen äitinsä 3 viikoksi meille, jos olisi välttämätöntä. Ja se on paljon se.
Sitten yhdessä katsomaan mom-son-videoita.
No sittenpähän tulisi. Itsekin asuin pari kuukautta vahempieni nurkissa, kun edellinen asunto oli myyty ja tyhjennetty ja uudessa vielä remontit kesken. Kyllähän se välillä hermoille otti, mutta kun tiesi tilanteen olevan väliaikainen, niin kyllä siitä selvittiin kaikki täysjärkisinä. Varmasti kolmen viikon aikanakin ehtisi monta kertaa jokin seikka ottaa äidissä päähän, mutta toisaalta olisi varmasti suuremman osan aikaa ihan mukavaa. Vielä kun äiti sattuu tykkäämään siivoamisesta, toisin kuin minä, niin voisi hyödyntää sitten siivousapunakin.
Jos olisi ylimääräinen huone mihin majoittua. Kolme viikkoa menee nopeasti.
Asuin neljä kuukautta aikuisen poikani kanssa. Kotona ollessaan hän oli aina (makuu-,työ)huoneessaan, joten näimme toisiamme lähinnä silloin, kun hän kokkaili ja minä kävin hakemassa jotain jääkaapista. Olimme mielestäni kuin kämppiksiä; moikkasimme nähdessämme ja toisinaan juttelimme kohteliaasti sitä sun tätä. Kummallakin oma elämä.
Minä varmaan "haittasin" siinä mielessä, ettei kutsunut kavereita käymään eikä tuonut yövieraita. 😁
Olisin onnesta soikeana. Välit äitiin oli aina hyvät. Nyt ilmoitus tulisi toki yllätyksenä koska hän kuoli yli 5 vuotta sitten.
Äiti tuleekin asumaan joka talvi useiksi kuukauksiksi.
Hän on leski ja minä pyydän hänet pitkiksi talvikuukausiksi luokseni asumaan.
Olen työssäkäyvä sinkku ja on mukavaa tulla töistä kotiin, kun ruoka on valmiina ja on seuraa ja puhekaveri iltaisin.
Minulla on tilaa majoittaa äiti ja osaamme olla myös omissa oloissamme, kummallakaan ei ole mitään jatkuvaa puheripulia eikä huomion hakuisuutta.
Viihdymme hyvin yhdessä, myös kesälomani viedän äidin kanssa mökillä.
Kysyisin että mitä on tapahtunut, ja sanoisin että ilman muuta jos todella tarvitsee. Mun äiti kyllä kysyisi eikä ilmoittaisi.
Tällaisesta on kirjoitettu todella hyvä kirja, nimi on Whatever makes you happy (kirjailija William Sutcliffe). Kolme äitikaverusta päättää muuttaa kolmekymppisten poikiensa luokse asumaan selvittääkseen että miksi ei kuulu lapsenlapsia. Pojille ja äideille selviää toisistaan kaikenlaista. Varautukaa nauramaan jos luette.
Kaksi yötä riittäisi. Rakastan äitiäni mutta hän osaa välillä olla liiankin vaikea.
Kun äitini viimeksi kävi meillä, hän siivosi koko omakotitalon varastoa myöden. Kaikki pyykitkin tuli silitettyä. Tuoretta pullaakin saatiin. Hän nukkui työhuoneessani.
Olin kyllä siivonnut ennen hänen tuloaan, mutta kait aika kävi pitkäksi, kun oltiin miehen kanssa työssä ja lapsi koulussa.
Jollei olisi tätä koronaa, niin pariksi viikoksi voisi tulla ilman työvelvoitteita. Meillä on välillä aika hauskaa yhdessä. Tulisi ainakin lenkkeiltyä enemmän ja hän voisi opastaa minua esimerkiksi neulomisessa. Olen melko pösilö neuleohjeiden suhteen, en vain aina ymmärrä niitä/ohjeesta saattaa puuttua lause tai pari.Voitaisiin myös mennä kylpylään.
Mies voi olla eri mieltä vierailun keston suhteen.
Herra mun vereni!
Aivan kammottava pelkkä ajatuskin!
Parin tunnin vierailu on vielä ok, mutta niitäkin mieluusti harvakseltaan.