Mies ei pelkää kauhuelokuvia tai pelästy niissä yhtään
Onko tämä normaalia vai meneekö autismin puolelle? katsoimme Conjuring 2 ja The Nun ja olihan niissä kohtauksia missä oikein selkäpiitä karmi. Mies vain nauroi, että katso nyt miltä toikin näyttää, olisivat voineet laittaa valoja päälle kuvatessa enemmän. Kun joku juoksee vaikka pakoon niin mies kertoo kuinka olisi kannattanut juosta keittiöön, koska siellä on aina veitsiä ja jotain kättä pitempää, no niin katso nyt kuinka demoni sai kiinni.
Eikö autisteille ole normaalia, että eivät pysty tällaisiin samaistumaan vaan katsovat niitä vain analyyttisesti?
Kommentit (41)
No nauraako vitseille? Autistit eivät ymmärrä vitsejä, koska niissä ei ole heidän mielestään loogisesti järkeä.
Teillä on oikein hyvä ja terve parisuhde, jos parisuhteen vaikeat ongelmat liittyvät kauhuelokuvien katseluun.
Siis päättelet miehesi autistiksi koska ei pelkää kauhuleffoja.
Ahaa, taidan siis itsekin olla autisti koska minäkään en pelkää. Paitsi että en ole. Paras ystäväni myös. Ja hänen vaimonsa. Äitini. Siskoni mies.
Mulla oli joskus tuollainen kaveri( tyttö), joka tykkäsi hirveästi kauhu elokuvista ja kirjoista. Hän luki niitä Stephen kingin kirjoja jo alaasteella, toi niitä kouluunkin ja luki niitä välitunnilla minulle. Kertoi myös itse keksimiään kauhujuttuja.
Hänestä oli hirvittävän hauskaa lukea kun vaikka kyniä työnnetään nenän kautta silmiin tai sisäelimiä revitään irti.
Itse en voinut sietää tuollasia. Hän pakotti minut joskus katsomaan stephen kingin unensieppaaja elokuvan, kun se oli niin hyvä.
Koko elokuvan ajan mietin vain mikä sairas sekopää kaverini oikein on.
Kaverin huoneessa oli myös niitä unensieppaaja koristeita. Vieläkin ällöttää jos jossain sellaiseen törmään. Kerran näin jollain vanhalla naisella sellaisen tatuoinnin. Hyi.
Itse epäilen, että kaverillani oli aspergin syndrooma. Sen lisäksi, että hän oli sairaalloisen kiinnostunut kauhujutuista hän osasi ulkoa kaikki pokemonit ja digimonit, muisti kaikki harry potter loitsut yms. Hänellä oli paljon kaikkea tuollaisia asioita joita osasi ulkoa ja keräili kaikenlaista.
Oli myös erittäin kömpelö ja käveli robottimaisesti.
Mitään tyttömäistä hänessä ei ollut. Ei koskaan puhuttu mistään ”tyttöjen” jutuista vaan aina hänen mielenkiinnon kohteistaan eli elokuvista ja kirjoista yms.
Kaverillani oli kuitenki erittäin hyvä huumorintaju ja hän oli älykäs. Näiden syiden takia viihdyin hänen kanssaan jotenkuten. Tykättiin myös joistain samoista bändeistä.
Ikävintä kaverissani oli dominoiva luonne ja tietynlainen itsekeskeisyys.
Kauhuelokuviin samaistuminen on erittäin hankalaa niiden käsittämättömän pöljyyden ja korniuden vuoksi.
Ei tuu mitään, lähinnä naurattaa.
Katsoimme sitten ranskalaisen draaman Kaikki elämän aamut ja se oli kovin surullinen, meni vallan roska silmään.
Sellaista se on, mikä nyt keneenkin vetoaa.
Aloittaja ota yhteyttä mielenterveystoimistoon asap..sulla ei ole kaikki ok.
Eihän noita leffoja voi edes sanoa kauhuksi, ja on sulla ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kyllä epäilyttävämpää, että aikuinen ihminen pelkää elokuvia, sukupuolesta riippumatta. Itse tykkään kauhuelokuvista. Luin lapsena myös paljon Stephen Kingin kirjoja.
En ole autisti, asperger enkä mikään muukaan ismi, vaan ihan tavallinen keski-ikäinen naisellinen nainen.
Moi hyvännäköinen.
Mitä pelättävää niissä on, kun kaikki kauheus tapahtuu ruudun toisella puolen?
Teillä molemmilla on hyvin erilainen ajatusmaailma.
Mulla on vaan muutama leffa kauhugenressä, jotka pelotti ja yksi niistä on Hereditary.
En itsekään kokenut tuossa Conjuring - saagassa mitään pelottavaa. The Nun lähinnä nauratutti. :)
Mutta tosiaan, ihmisiällä on monenlaisia kauhutiloja ja pelkoja.
Ihan hulluahan onkin pelätä, siinä ympärillä on kuvaaja, äänimies, valomies, ohjaaja ym.
Ei kukaan siellä pimeässä metsässäkään yksin, vähintään kuvaaja on seurana.
Torjumisreaktio. Miehesi pelkää aivan hirveästi, joten yrittää lyödä koko jutun leikiksi.
Olenko autisti kun minäkin nauran kauhuleffoille tai tylsistyn, enkä ymmärrä vitsejä ennen kuin joku selittää ne minulle?
Tuossa The Nunissa oli kyllä saatu karmeaa tunnelmaa aikaiseksi, ne hautausmaan kellot jotka alkoivat kaikki soimaan, en todeksi tiedä mutta uskaltaisin veikata että sellaisia on ollut joskus menneisyydessä ihan oikeasti, jota on voinut soittaa jos on tullut haudatuksi vahingossa
Suurin osa nykyajan kauhuelokuviksi kutsutuista rainoista ei tosiaan pelota pätkääkään. Ring pelotti aikanaan pikkuisen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaan muutama leffa kauhugenressä, jotka pelotti ja yksi niistä on Hereditary.
En itsekään kokenut tuossa Conjuring - saagassa mitään pelottavaa. The Nun lähinnä nauratutti. :)
Mutta tosiaan, ihmisiällä on monenlaisia kauhutiloja ja pelkoja.
Hereditary ja The Haunting of Hill House on ainoat kauhuleffat ja sarjat jotka minuakin pelottaneet vai pitäisikö sanoa järkyttänyt
Vierailija kirjoitti:
Tuossa The Nunissa oli kyllä saatu karmeaa tunnelmaa aikaiseksi, ne hautausmaan kellot jotka alkoivat kaikki soimaan, en todeksi tiedä mutta uskaltaisin veikata että sellaisia on ollut joskus menneisyydessä ihan oikeasti, jota on voinut soittaa jos on tullut haudatuksi vahingossa
Jep, niitä on ollut oikeasti.
Onko sama mies joka suhisee, ottaa pikku hien ja potkaisee pihakoivua? Joutuu hässäköihin ravintelissa?