En ole koskaan nimitellyt ketään. Muita?
On hyvin yleistä, että toisia ihmisiä nimitellään. Yleisimmästä päästä taitaa olla "idiootti" tai "se nyt on niin tyhmä ettei se mitään tajua".
Olen luottavainen, että löytyy paljon ihmisiä, jotka eivät pidä tapanaan nimitellä toisia. Minua kiinnostaa perustelut tähän.
Toisaalta, olisi myös hyvin mielenkiintoista tietää jos nimittelet, niin miksi?
Kommentit (5)
Nuorempana pahoissa riidoissa saatoin nimitellä. Mutta kasvoin aikuiseksi enkä tee enää niin. Useat aikuisiksi itseään kutsuvat nimittelevät paitsi puolisoaan myös lapsiaan.
Enkä salakuvannut ketään. Ei kiinnosta eikä mitää tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja aivan varmuudella olet. Keksi parempi avaus. Next.
Avaus oli ehkä huono, mutta se ei muuta sitä etten nimittele. Olen sen verran aikuinen, että olen omia lapsianikin opettanut ettei toisten haukkuminen ole kovin sivistynyttä ja että se kertoo enemmän lausujasta kuin kohteesta.
No ei se, että sanoo tyhmäksi ole välttämättä nimittelyä. Jotkut ihmiset ovat tyhmiä, siis yksinkertaisia, hitaita, eivät vaan ymmärrä. Joskus tästä on pakko puhua. Tosin en käytä noita sanoja päin naamaa. Sen sijaan typerys, idiootti yms. ovat sanoja, joita en käytä. Varmaan on joskus lipsahtanut, mutta silloin olen itse ollut typerys.
Mitään huoritteluja tms. en todellakaan harrasta ja jos kuulen ihmisen puhuvan toisista noin, niin sen jälkeen tämä tyyppi on minun kirjoissani henkilö, jonka puheet ovat samantekeviä ja jota vältän. Ihan sama kuinka vihainen on, silti normaalit ihmiset säilyttävät tasonsa puheissaan.
Ja aivan varmuudella olet. Keksi parempi avaus. Next.