Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa siitä on että lapsen hampaat menee pilalle tutin kanssa?

Vierailija
11.03.2021 |

Siis jos pitkään syö tuttia? Kuitenkin maitohampaat kyseessä. Nehän lähtee kuitenkin pois.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin maassa on satoja ihmisiä, jotka ovat syöneet tuttia (esimerkiksi minä ja veljeni) eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia hampaitten kanssa. Tämä on taas joku villitys, näitähän tulee ja menee.

Riippuu yksilöllisistä eroista ja siitä minkä ikäiseksi tuttia käytetään.

Vierailija
22/24 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuitenkin tutti kuin peukalo, jolla saa pahemmat purentaviat ja siitä on vaikeampi vierottaa.

Ja oikeanlainen tutti, noita on lähes joka ikäkuukaudelle sopiva.

BB-Kessu hyvä esimerkki peukalonimijästä: korkea kitalaki > kapea yläkaari. Vertikaalinen ylipurenta (googlaa) lähemmäs 10 mm, kun normaali on 1-2 mm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan reilu yläpurenta peukalon imemisen vuosi. Ei niitä silloin, kun sain rautahampaat oiottu. Käskettiin painella sormin etuhampaita taaksepäin (!).

Nykyään tietysti eri juttu ja oikomishoitoa saa helpommin. Mutta ei se mitään mukavaa ole. Tutti unohtuu parissa päivässä.

Itse olen hampaisiini tottunut ja tokihan ne ovat sopivamman kokoiset aikuisen naamaan kuin 9-vuotiaan oravahampaat.

Vierailija
24/24 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden asennosta näkee aikuisen, joka on lapsena syönyt liian pitkään tuttia. Ei ole edes kovin harvinaista, paitsi että nykyisin lapset pääsevät onneksi oikomishoitoihin. Ne vaan voivat haitata lapsen ja nuoren elämää monta vuotta. En jaksa uskoa, että kukaan tietoisesti sellaista piinaa lapselleen järjestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan