Muita, jotka etsivät kesämökkiä tai rantatonttia?
Mitä kriteereitä teiltä löytyy ns. tavallisten kuten etäisyys kotoa, etäisyys naapureihin, järven puhtaus lisäksi? Mistä päin Suomea etsitte ja mikä on budjetti? Mistä katsotte tai kyselette?
Kommentit (47)
Lumet sulaa ja tonttien ja mökkien myyjät aktivoituu. Meillä toiveissa mökki alle 200 km Helsingistä. Kallista on, mutta tätä on haluttu pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en myyjänä esitä hintapyyntöä lainkaan, tarjota saa ja liian pieni tarjous aiheuttaa vastauksen "Kiitos yhteydenotostanne, toivottavasti löydätte jostain unelmienne tontin."
Menetät myös monta varteenotettavaa ostajaa, kun et selvästi kerro pyyntihintaa. Me emme ainakaan lähde tuollaisiin vedätyksiin.
Ei me tarvita, kuin se yksi ostaja. Emme kaipaa sellaista ostajaa, joka on hankala jo kaupanteko vaiheessa.
Tekeekö se sitten ostajasta hankalan jos tämä ei noteeraa ilmoituksia joissa ei ole hintapyyntöä? Minä ohitin tarjouskauppakohteetkin kun hain mökkiä. Olen varmaankin sitten über-hankala, mutta sain mökin johon olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Hankin mökin kaksi vuotta sitten ja jo silloin sekä myöhemminkin mökkiseudulla kulkiessani olen huomannut että maassamme on tosi paljon lahoamaan jätettyjä mökkejä. Luulisi että ne kannattaa myydä / ostaa vaikkapa tontin hinnalla. Näissä on upeitakin kohteita, tie perille, useimmiten sähköliittymäkin valmiina, jne. Paljon helpompi aloittaa kuin umpimetsään.
Ihan mökkini tuntumassakin on kymmekunta talläista kohdetta. Yksi niistä kunnostettiin viime kesänä.
Tuo on osa yhteiskunnaasa käynnissä olevaa isia muutosta. Ihmiset haluavat päästä helpolla, on vuokramökkejä jne. Ei viitsitä nähdä vaivaa, vaikka se vaivannäkö voi tuoda merkitystä.
Miksi tarvitaan vesistöä joku kysyi.
Makuasiahan se on, mökkejä on moneen lähtöön.
Minulla mieli lepää katsellessani kesäpaikkamme merenlahtea.
Me löysimme muutama vuosi sitten meille juuri hyvän mökin.
Emme ole varsinaisesti mökki-ihmisiä: emme halua muuttaa pitkiksi ajoiksi mökille, emme veneile, emme kalasta.
No mitä me teemme mökillä?
Ostimme sen lähinnä saunomista ja uimista, vedessä puljaamista varten. Vietämme vuodessa siellä max 15 yötä. Toki saunomisen, uimisen ja oleilun lisäksi mm. marjastamme mökin lähistöllä. Polttopuita tuodaan myös kotiin.
Meille kävi hyvä tuuri. Löysimme läheltä (20 km) puhdasvetisen, keskikokoisen järven rannalta perinteisen sähköttömän lautamökin. Kunto on ok, pienellä pintaremontilla siitä saatiin omannäköinen. Hinta oli edullinen. Ranta on hiekkapohjainen. Vesi on kirkas, näkösyvyys on jotakin viiden-kuuden metrin luokkaa (testattu). Sinilevää ei tule. Vesikasvillisuutta ei kasva. Tontti on helppohoitoinen. Tieyhteydet ovat hyvät.
Siellä voidaan viettää enemmän aikaa, kunhan lapset kasvavat. Myös he saavat mökkeillä siellä halutessaan, viedä vaikka kavereita käymään. Mökille pääsee vaikka polkupyörällä, jos haluaa. Aurinkopaneelit ovat harkinnassa, tavoitteena saada sen verran sähköä, että minijääkaappia voi käyttää viikonlopun aikana, samoin pientä valaistusta, ladata puhelinta jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitaan vesistöä joku kysyi.
Makuasiahan se on, mökkejä on moneen lähtöön.Minulla mieli lepää katsellessani kesäpaikkamme merenlahtea.
Samoin, paitsi että meillä kyseessä on suuri järvi. Auringonnousut -ja laskut vesistön ääressä ovat huikeita.
Eikö viesti mennyt perille?