Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronako hidastaa ulkomaan postia?

Vierailija
10.03.2021 |

Tuntuu kestävän nyt todella monta viikkoa pakettien kulku USA:sta ja Briteistä tänne. Toki yhtenä vaikutuksena on Suomenkin posti, jota jaetaan nyt vaan muutamana päivänä viikossa niin vaikuttaa noihin postilaatikkoon tuleviin kuoriin. Missä ajassa muilla tullut paketteja ulkomailta? Täällä mennyt nyt 2,5-3 viikkoa. Siis siitä kun lähetetty.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta kesti kirjelähetyksen saapuminen Englantiin noin 35 työpäivää, joten väittäisin että postin kulussa on nyt hitautta koronasta tai muusta johtuen.

Vierailija
2/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se korona jonkin verran lähetyksiä hidastaa, ja varsinkin ulkomaan lähetyksiä. Maakohtaista, miten paljon.

Pitää olla vaan kärsivällinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta Alankomaihin kesti paketilla kolme kuukautta, vaikka Suomen ja Alankomaiden välillä on kulkenut useita lentoja päivittäin lähes koko pandemian ajan.

Vierailija
4/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan pakettien tulo kesti koronan alkuaikoina suhteettoman kauan, nyt on vähän nopeutunut, mutta joku hidastaa vieläkin.

Vierailija
5/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskasta kesti tulla runsaat kolme viikkoa, Kanadasta tilattu paketti on nyt ollut matkalla jo yli seitsemän viikkoa. Itse asiassa hieman jo huolettaa tuleeko perille ollenkaan.

Kiina-nyssyköistä ei todennäköisesti monikaan tule perille, osa onneksi tulee. Mutta kahdesta vanhimmasta paketista olen jo saanut rahatkin takaisin, ovat seurannan mukaan tulleet Suomeen joulukuun lopussa. Myös tammikuun alussa on tullut kaksi, mutta eivät ole löytäneet mulle asti.

Postin toiminta varsinkin Kiinan pakettien suhteen on kyllä luokattoman huonoa. Se pitäisi jollain tavalla saada vastuuseen oman työnsä laiminlyömisestä.

Vierailija
6/12 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidastunut keskimäärin kotimaan postiin. Matkahuolto nopeampi ainakin Virosta ja kotimaasta

Vierailija
7/12 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti Saksaan kesti kuukaden matkassa. Ennen mennyt viikossa.

Vierailija
8/12 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on, se vaikuttaa, sillä joka tullissa koiran täytyy haistaa, tuoksuuko sisältö virallisen hajuiselta.

Vierailija
9/12 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko ap sen halvimman kuljetustavan jos tilasit Usasta jotain?

Minulle on lähtenyt paketti 03.03. Maksoin extra tästä " Priority Mail International® (6 - 10 business days)", rahat saa takaisin jos ostos häviää matkalla. Näkyy nyt 08.03. jämähtäneen paikoilleen. Onko kenelläkään kokemusta, menevätkö Usan paketit yleensä vain Postiin tullattaviksi vai voiko mennä myös Ups:lle/dhl:lle? Postin kautta itse netissä itse tullaus olisi halvin.

Vierailija
10/12 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kuvittelette, että ne postit kulkevat maasta toiseen? Lentelevät itse tuolla taivaalla? Kirjekyyhkyt tuovat? Jos lentoliikenne ja muu matkustajaliikenne on käytännössä lähes seisahduksissa normaalitilanteeseen verrattuna, niin ei se puhtaasti rahtiliikenne, joka vielä pääsee kulkemaan, millään selviydy siitä samasta määrästä postia yksinään samoissa aikarajoissa. 

Vierailija
11/12 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaakohan ne Postissa säilöä Kiinan paketteja jakamatta siihen 1.7. Asti jolloin voivat alkaa periä tullimaksut halvoistakin tilauksista?

Vierailija
12/12 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te kuvittelette, että ne postit kulkevat maasta toiseen? Lentelevät itse tuolla taivaalla? Kirjekyyhkyt tuovat? Jos lentoliikenne ja muu matkustajaliikenne on käytännössä lähes seisahduksissa normaalitilanteeseen verrattuna, niin ei se puhtaasti rahtiliikenne, joka vielä pääsee kulkemaan, millään selviydy siitä samasta määrästä postia yksinään samoissa aikarajoissa. 

Esim. Finnair lentää New Yorkista Suomeen edelleen päivittäin.