Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu menee huonosti :(

Anonyymi
10.03.2021 |

Olen melkein 13v ja kouluni menee huonosti melkein joka päivä. Saan kokeista huonoja numeroita esim 5,6 ja 7. Paras numero tällä vuonna enkun sanakokeesta 10. Oon aina haaveillut hyvästä ammatista ja että kaikki olis hyvin. Joskus hiihtolomalla äiti lähti kotoonta huumeiden takia. Joskus tuntuu että vois ittensä tappaa😭

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Olen itse 13-vuotiaan äiti, toivon että tilanteesi kohenee. Käy juttelemassa koulun kuraattorilla. Tarvitset tukea koulunkäyntiin.

Yritä käydä arkisin ajoissa nukkumaan, ja syö aamupala kotoa lähtiessä. Jo näistä tulee paljon voimia koulunkäyntiin. Yritä keskittyä tunneilla (opit paljon jo pelkästään kuuntelemalla) ja tee läksyt heti koulun jälkeen.

Kun tiedät, että tulossa on kokeet, käy parina iltana ennen koetta koealuetta läpi. Varmista että ymmärrät matikan aihealueet, ja tunnistat kokeessa mihin matikanaiheeseen tehtävä liittyy. Kokeessa rauhoitu laskemaan. Kielissä lue kappaleet ääneen läpi ja selaa tehtäväkirjasta uusien asioiden esittelykohdat ja sanastot. Lukuaineissa katso ensin koealueen sisällysluettelo ja mieti, mikä aiheista tuntuu vaikeimmalta. Lue vaikeimmalta tuntuvat luvut kokonaan, muille jutuille riittää selailu ja tietoruutujen silmäily.

Vanhempiesi ongelmat eivät johdu sinusta. He ovat aikuisia ihmisiä jotka ovat itse vastuussa elämänsä sekoittamisesta. Jos he eivät pysyt pitämään sinusta huolta, sinulla on oikeus saada huolenpito muualta. Älä koskaan tee itsellesi mitään pahaa.

Vierailija
2/2 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä