Alue asumiseen Helsingin metroliikenteen läheltä?
Hei,
Työt tuovat kohta Lappeenrannasta Helsinkiin ja asunnon etsiminen on alkanut. Mitä aluetta suosittelisitte, kun etsitään vaimon kanssa mukavaa aluetta?
- Vuokralle tulossa (kaksio, budjetti ~1000e/kk)
- Vajaa 30v
- Ei lapsia, paitsi kissa
- Mieluiten tosiaan metroliikenteen läheltä (Molempien työt suhteellisen lähellä eri metropysäkkejä)
Olemme toistaiseksi katselleet Helsingin puolelta Herttoniemeä ja Espoon puolelta Matinkylää ja kaipaisimme vähän laajennusta sellaisilta, ketkä asiasta mahdollisesti tietävät. Meillä kokemus ja tietotaito Helsingistä rajoittuu pääosin Kamppiin ja Kluuviin..
Elämä ympärillä ei meitä tosiaankaan haittaa, mutta ei mieluisesti mikään kaupungin levottominkaan alue. Tykkään käydä yöllisillä kävelyillä ja en haluaisi niistä luopua ilmapiirin takia. Viettäisimme myös mielellämme välillä viikonloppuyötä kuppilassa.
Kiitos :)
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Puhos!
Kiteen suunnalla. -Rata on, mutta juna ei tiettävästi pysähdy enään P:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Metro on käytännössä ainoa oikeasti sujuva joukkoliikenteen muoto. Ajokortittomana pienituloisena voin kertoa, että pääkaupunkiseudun kehuttu joukkoliikenne ei ole ollenkaan niin toimivaa kuin moni luulee, silloin kun sitä katsoo sellaisen näkökulmasta joka on täysin sen varassa. Kun joutuu käyttämään joukkoliikennettä joka päivä, säässä kuin säässä, arvottaa jollain lailla sujuvat joukkoliikenneyhteydet asuinpaikan valinnassa aika korkealle.
Minulla menee metrolla ja junalla työmatkoihin yli kaksi tuntia joka päivä kun kuljen aivan toiselta puolelta pääkaupunkiseutua töihin. Jos tämä matka olisi bussilla takkuamista niin aikaa menisi varmasti kaksinkertaisesti. Metrossa saa myös yleensä edes vähän tilaa ympärilleen. Bussissa ollaan usein kuin sardiinit purkissa. Metro myös yleensä toimii säästä riippumatta, toisin kuin esimerkiksi juna, ja vuorovälit ovat pieniä. Järjestyshäiriöitä on junissa enemmän kuin metrossa ja metroasemilla on aika paljon vartijoitakin.
Itä-Helsingissä on kieltämättä aika rupuisia asuinalueita, asun valitettavasti sellaisessa itsekin, mutta ei meillä nyt onneksi sentään vielä ole sellaisia asuinalueita joilla ei normaali ihminen voisi asua. Omakin asuinalueeni on menossa aika huolestuttavaan suuntaan, ja muuttaisin täältä kyllä jos minulla olisi siihen taloudelliset mahdollisuudet, mutta kyllä täällä tällä hetkellä voi ihan normaalisti asua, käsitys siitä, että täällä olisi samanlaista kuin jo esimerkiksi Ruotsin pahimmissa lähiöissä, on aivan liioiteltu. Itä-Helsingissä on myös lähekkäin aika erilaisia alueita, esimerkiksi Kontulan metroaseman seutu on hyvin sotkuista ja siellä pyörii paljon epämääräistä väkeä, mutta lähialueilla on jo ihan viihtyisiä paikkoja. Talollakin on merkitystä, joissakin taloissa paljon ongelmaporukkaa, jotkut taas rauhallisia ja siistejä taloja, ei mitään häiriötä.
Ongelmaväki on päättäjien suosimaa, kaltaistensa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tuonne Kontulaan tai muuallekaan mamulähiöihin erehtykö. Puotilan metroaseman länsipuolelta, siitä aivan 24/7 Itäkeskuksen Prisman vierestä alkaa Vartioharju joka on mukavaa ja rauhallista aluetta kun sosiaalista asumista siinä ei juuri ole. Kaikki on siis aivan metroaseman juuressa. Jätkäsaaressa on suolaisen hintaista ellette munkilla saa kaupungin kaksiota, sekin on toki mahdollista joten haku vaan sisään; itse maksavia asukkaitakin siellä kaivataan. Ruoholahden puolella on myös ihan jees asua, katsokaa sieltäkin. Keskustaan on kävelymatka.
Voi hyvä tavaton. Siistejä asuntoja ja rauhallisia paikkoja löytyy myös Kontulasta, Puotinharjusta ja Mellunmäestä. Olen asunut Mellunmäessä 7 vuotta. Siistiä ja rauhallista. Asuin vähän aikaa Etu-Töölössä, oikein luksusalueella, mutta liikenteen melu ihan karmea. Asunnot vanhoja sokkeloita.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Vuosaarta, ja erityisesti Aurinkolahtea, josta on lyhyt kävelymatka metrolle ja joka toisaalta on ihastuttavalla merenrannalla. Täällä on myös kiva kanava, sen varrella on myös kerrostaloja sekä viheraluetta. Varsinkin kesällä Aurinkolahti on huippupaikka.
Täällä on tällä hetkellä kaksioita vuokrattaviksi alle 1000:lla eurolla/kk. Katsokaa esimerkiksi Etuovelta tai Oikotieltä.
Edullisimmat vuokra-asunnot löytyvät Vanhan Vuosaaren 60-luvun asuntokannasta. Tuo vanha Vuosaari on luonnonläheinen, väljemmin rakennettu, puistomainen ja rauhallinen alue. Moni pitää nimenomaan siitä alueesta.Itse asun Aurinkolahdessa, tämä on uusi alue ja sijainniltaan mielestäni paras.
Kun on reilun kilsan päässä kauppakeskuksesta, voi olla jo ihan toisessa maailmassa siellä. -Meillä pitää olla kaukana korvessa tai sikakalliilla seudulla, jotta voisi välttyä näkemästä, joskus myös haistamasta maamme jetsettiä.
Paras ratkaisu olisi jäädä Lappeenrantaan. Pk-seudulla on jo ihan tarpeeksi ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää tuonne Kontulaan tai muuallekaan mamulähiöihin erehtykö. Puotilan metroaseman länsipuolelta, siitä aivan 24/7 Itäkeskuksen Prisman vierestä alkaa Vartioharju joka on mukavaa ja rauhallista aluetta kun sosiaalista asumista siinä ei juuri ole. Kaikki on siis aivan metroaseman juuressa. Jätkäsaaressa on suolaisen hintaista ellette munkilla saa kaupungin kaksiota, sekin on toki mahdollista joten haku vaan sisään; itse maksavia asukkaitakin siellä kaivataan. Ruoholahden puolella on myös ihan jees asua, katsokaa sieltäkin. Keskustaan on kävelymatka.
Voi hyvä tavaton. Siistejä asuntoja ja rauhallisia paikkoja löytyy myös Kontulasta, Puotinharjusta ja Mellunmäestä. Olen asunut Mellunmäessä 7 vuotta. Siistiä ja rauhallista. Asuin vähän aikaa Etu-Töölössä, oikein luksusalueella, mutta liikenteen melu ihan karmea. Asunnot vanhoja sokkeloita.
Liikennemelu on kuin kehtolaulua öykkärien mökään verrattaessa.
Vierailija kirjoitti:
Metro on käytännössä ainoa oikeasti sujuva joukkoliikenteen muoto. Ajokortittomana pienituloisena voin kertoa, että pääkaupunkiseudun kehuttu joukkoliikenne ei ole ollenkaan niin toimivaa kuin moni luulee, silloin kun sitä katsoo sellaisen näkökulmasta joka on täysin sen varassa. Kun joutuu käyttämään joukkoliikennettä joka päivä, säässä kuin säässä, arvottaa jollain lailla sujuvat joukkoliikenneyhteydet asuinpaikan valinnassa aika korkealle.
Minulla menee metrolla ja junalla työmatkoihin yli kaksi tuntia joka päivä kun kuljen aivan toiselta puolelta pääkaupunkiseutua töihin. Jos tämä matka olisi bussilla takkuamista niin aikaa menisi varmasti kaksinkertaisesti. Metrossa saa myös yleensä edes vähän tilaa ympärilleen. Bussissa ollaan usein kuin sardiinit purkissa. Metro myös yleensä toimii säästä riippumatta, toisin kuin esimerkiksi juna, ja vuorovälit ovat pieniä. Järjestyshäiriöitä on junissa enemmän kuin metrossa ja metroasemilla on aika paljon vartijoitakin.
Itä-Helsingissä on kieltämättä aika rupuisia asuinalueita, asun valitettavasti sellaisessa itsekin, mutta ei meillä nyt onneksi sentään vielä ole sellaisia asuinalueita joilla ei normaali ihminen voisi asua. Omakin asuinalueeni on menossa aika huolestuttavaan suuntaan, ja muuttaisin täältä kyllä jos minulla olisi siihen taloudelliset mahdollisuudet, mutta kyllä täällä tällä hetkellä voi ihan normaalisti asua, käsitys siitä, että täällä olisi samanlaista kuin jo esimerkiksi Ruotsin pahimmissa lähiöissä, on aivan liioiteltu. Itä-Helsingissä on myös lähekkäin aika erilaisia alueita, esimerkiksi Kontulan metroaseman seutu seutu on hyvin sotkuista ja siellä pyörii paljon epämääräistä väkeä, mutta lähialueilla on jo ihan viihtyisiä paikkoja. Talollakin on merkitystä, joissakin taloissa paljon ongelmaporukkaa, jotkut taas rauhallisia ja siistejä taloja, ei mitään häiriötä.
Jostain Espoon perukoilta Vantaan perukoille voi mennä julkisilla kolmatta tuntia. - Se, mihin Ruotsissa ryhdytään, apinoidaan usein Suomeen. Autoverossa on sentään eri linja.
Metrolla kulkee vain rajattomat. Sen mitä itse joskus metroa kokeillut niin hyvin usein on nistejä, mölisijöitä sekaisin olevia maamuja että en enää koskaan astu metroon. Oma autoon mukava ja turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Metrolla kulkee vain rajattomat. Sen mitä itse joskus metroa kokeillut niin hyvin usein on nistejä, mölisijöitä sekaisin olevia maamuja että en enää koskaan astu metroon. Oma autoon mukava ja turvallinen.
Pks:lla liikenne sujuisi paljon paremmin, jos kaltaisesi minäminäjavieläkinminätyypit joutuisivat maksamaan ajokilometriveroa. Ainoastaan ammatti- ja muu pakollinen työntekemisen (ei siis töihin ja pois töistä) vuoksi tapahtuva liikkuminen voisi olla verosta vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pks:lla liikenne sujuisi paljon paremmin, jos kaltaisesi minäminäjavieläkinminätyypit joutuisivat maksamaan ajokilometriveroa. Ainoastaan ammatti- ja muu pakollinen työntekemisen (ei siis töihin ja pois töistä) vuoksi tapahtuva liikkuminen voisi olla verosta vapaa.
Niin, teidän imastoahdistuneiden mielestä kaikkien pitäisi kärsiä kun kerran tekin kärsitte siellä kusisessa metrossanne. E-hei, minä kuljen maiilman tappiin omalla autolla. Haen vaikka Venäjältä bensat jos täällä yritetään rajoittaa. Kukaan ei mahda mulle mitään 🤗
Vierailija kirjoitti:
Ei metromatkustaminen mitenkään mukavaa ole. Nytkin, vaikka on korona, ruuhka-aikoina metrot on aika täysiä. Niissä matkustaa paljon maskittomia. Metroissa on myös lähes aina juoppoja, ei ole kiva istua niillä penkeillä, joissa joku pissat housussa äsken istunut.
Vallanpitäjiemme suosikit jättävät käyntikorttiaan. Ja jos saa pummimaksun, niin voi sen repiä saman tien. -Tämä eliitti on alkanut sisältää myös naispuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, teidän imastoahdistuneiden mielestä kaikkien pitäisi kärsiä kun kerran tekin kärsitte siellä kusisessa metrossanne. E-hei, minä kuljen maiilman tappiin omalla autolla. Haen vaikka Venäjältä bensat jos täällä yritetään rajoittaa. Kukaan ei mahda mulle mitään 🤗
Tuleeko sinulle pienessä mielessäsi mieleen, että sinä ja kaltaisesi aiheutatte valtavasti haittaa ammattiliikenteelle. Jotkut yrittävät tienata leipänsä ja palvella asiakkaita, mutta mummojen ja isien pitää päästä autolla viemään pikkupilttinsä päiväkotiin/kouluun ja sitten mennään töihin, jossa se pyhäpeltilehmä seisoo päivän ja illalla sama toisinpäin. Oikeasti polttoaineiden hinnat saisivat nousta verolla 2-3 euroa/litra ja ammattiliikenteelle kompensatio kuitteja vastaan, näin ruokien yms hinnat eivät nousi pilviin vaan pysyisivät kohtuullisina. Muualla kuin julkisen liikenteen alueella asuvat voisivat myös saada pienemmän kompensation. Tai sitten pk-seudulla omalla autolla liikkumiseen kilometrivero.
Vuosaari!
Opettele muutama kieli ennenkuin muutat.