Saako ylipainoiset aiemmin rokotteen?
Kuuluvatko riskiryhmään?
Olen itse 45-vuotias terve ja normaalipainoinen nainen. Voiko todella olla että joku saa rokotteen ennen minua ylipainonsa takia??
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Harvan painoindeksi on yli 40. Sen sijaan monella sitä laihemmallakin on kakkostyypin diabetes, joka on riskiryhmä 1 tauti. Heitä rokotetaan jo nyt.
Moniko sairastaa tietämättään?
Ap on normaalipainoinen, mutta on sitä ihan ilman omaa ansiota, kuten kaikki normaalipainoiset. He eivät pinnistele päivittäin syömisessä kanssa, eivät itse asiassa juurikaan ajattele syömistään.
Me ylipainoiset puolestaan kamppailemme joka päivä enemmän tai vähemmän onnistuneesti mielihalujamme vastaan. Joudumme jatkuvasti rajoittamaan syömistämme, mutta ruokahalu on jatkuvasti kovempi kuin kulutus. Liikunta vain pahentaa tilannetta.
Kuvitteleeko joku oikeasti vielä tänäkin päivänä, että ylipainoiset haluavat olla ylipainoisia? Miksi ihmeessä kukaan haluaisi? Siitä huolimatta ongelmaa on mahdoton ratkaista eikä lääketieteelläkään ole mitään tarjota avuksi. Jatkuvat laihdutusyritykset vain pahentavat ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eivät. itse ovat tilanteeseen hankkiutuneet, rinnastan suoraan nisteihin ym.
Siis millä perusteella?
Yliriippuvuus ruuasta. Syö liikaa kulutukseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt alkaa vuosi sitten vetämään mättöä oikein urakalla niin nyt pääsisi piikille. Sarkasmia oli tämä.
Itse aloitin vihdoin onnistuneen elämäntaparemontin noin vuosi sitten, koska alkoi olla näitä huomioita maailmalla että ylipaino ja koronavirustartunta ei ole yhtään hyvä yhdistelmä. Toki silloin soimasin itseäni, että pitikö tämä nyt oikeasti näin viime tinkaan jättää vaikka samalla toivoinkin, että onnistun välttelemään tartuntaa sen kuukauden/kaksi jonka tämän tukahduttaminen Suomen osalta vie.
Noh, valitettavan hyvin kerkesin laihtumaan normipainoon (84 ->59) kun tämä virus päätettiinkin ajaa suomalaisten läpi. En silti aio saada tartuntaa enkä ota rokotetta ja sen toki saisinkin vasta joskus syksyllä..
Tottakai riskiryhmiin kuuluvat saavat rokotteen ensin.
Ilmeisesti joidenkin mielestä rokote pitää antaa ensimmäisenä niille jotka ovat eläneet täysin terveellisen elämän ja ovat täysin terveitä.
Mutta miksi?
Rokotteen tarkoitus ei ole olla palkinto kunnollisesta elämästä vaan estää ihmistä joutumasta tehohoitoon. Jos riskiryhmiä ei rokoteta ensimmäisenä, se vaarantaa kaikkien muidenkin hoitoonpääsyn myös muissa kuin koronan aiheuttamissa sairauksissa.
Vaikka riskiryhmäläinen olisi kamalan paha ihminen joka on itse aiheuttanut riskinsä, hänen rokottamisellaan turvataan myös täydellisen, terveellisen ja hyvän ihmisen terveyttä.
Jostain syystä tämä ei kuitenkaan näille hyville ihmisille käy.
Vierailija kirjoitti:
Harvan painoindeksi on yli 40. Sen sijaan monella sitä laihemmallakin on kakkostyypin diabetes, joka on riskiryhmä 1 tauti. Heitä rokotetaan jo nyt.
Ei rokoteta. Nyt rokotetaan vasta niitä riskiryhmäläisiä joilta puuttuu tyyliin toinen keuhko..
Vierailija kirjoitti:
Ap on normaalipainoinen, mutta on sitä ihan ilman omaa ansiota, kuten kaikki normaalipainoiset. He eivät pinnistele päivittäin syömisessä kanssa, eivät itse asiassa juurikaan ajattele syömistään.
Me ylipainoiset puolestaan kamppailemme joka päivä enemmän tai vähemmän onnistuneesti mielihalujamme vastaan. Joudumme jatkuvasti rajoittamaan syömistämme, mutta ruokahalu on jatkuvasti kovempi kuin kulutus. Liikunta vain pahentaa tilannetta.
Kuvitteleeko joku oikeasti vielä tänäkin päivänä, että ylipainoiset haluavat olla ylipainoisia? Miksi ihmeessä kukaan haluaisi? Siitä huolimatta ongelmaa on mahdoton ratkaista eikä lääketieteelläkään ole mitään tarjota avuksi. Jatkuvat laihdutusyritykset vain pahentavat ongelmaa.
Kuule! Olen normaalipainoinen juuri siksi että katson mitä syön! Pidän siis itsestäni huolen. Lisäksi teen istumatyötä joten olen tarkka mitä syön. Normaalipaino on ihan työn tulosta omaksi parhaakseni.
Pitääkö koronarokotuksessa käyttää jotain 15-senttistä neulaa pahimpien laardiallien tapauksessa?
Jotkin rokotteet jotka pitää saada lihakseen, vaativat nimittäin erittäin ylipainoisilla ihmisillä erittäin pitkän neulan koska muuten neula ei ylety lihakseen asti paksun ihrakerroksen takia.
Etenkin jos rokote pitäisi pistää kankkuun, tuo on ihan todellinen ongelma eikä mikään vitsi.
Valitettavasti osa saa, kun oikea päätös olisi siirtää lihavat rokotejonon hännille. Paras ratkaisu olisi kieltää lihavilta rokote kokonaan ennen kuin laihduttavat itsensä normaaliin painoon. Rokote ei toimi lihavilla kunnolla, joten sen antaminenkin heille on kuin rokotteen heittämistä roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lihava on sitä omasta tahdostaan. Jos lihavien keksimillä selityksillä lihavuudelleen voitaisiin tuottaa sähköä olisi maailman energiaongelma ratkaistu. Lihavuus loppuu, kun ottaa itseään niskasta kiinni, alkaa kuntoilemaan ja syömään vähemmän. 10 kg lähtee kahdessa kuukaudessa ja 50 kg vuodessa.
Tämä on sinänsä kyllä tasa-arvoinen juttu, että jokaisella on mahdollisuus päästä tähän riskiryhmään jos niin kovasti riskiryhmiä rokotusjonopaikan vuoksi kadehtii. Muutamassa viikossa ehtii lihoa jo aika paljon jos oikein kunnolla yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lihava on sitä omasta tahdostaan. Jos lihavien keksimillä selityksillä lihavuudelleen voitaisiin tuottaa sähköä olisi maailman energiaongelma ratkaistu. Lihavuus loppuu, kun ottaa itseään niskasta kiinni, alkaa kuntoilemaan ja syömään vähemmän. 10 kg lähtee kahdessa kuukaudessa ja 50 kg vuodessa.
Just. Alkoholismikin loppuu, kun ottaa itseään niskasta kiinni ja laitta korkin kiinni. Puhumattakaan masennuksesta, ylös, ulos ja lenkille vaan!
Nyt pitäisi tehdä keskivartalonhävityskampanja, kuten Jonssonin Boris teki Briteissä.
Pätkäpaastolle kaikki keskivartalomiehet ja - naiset! Syö ja juo kaikki päivän sapuskat ja ryystöt 8 tunnin aikana, ihan sama mitä ja miten paljon, kunhan aikaraja pitää. Siitä se lähtee, vatsarasva!
Toimii nopeammin ja turvallisemmin kuin rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Alkoholismikin loppuu, kun ottaa itseään niskasta kiinni ja laitta korkin kiinni. Puhumattakaan masennuksesta, ylös, ulos ja lenkille vaan!
Alkoholismi ei lopu, mutta juominen loppuu juuri noin. Apua voi päätöksen tekemisen jälkeen tarvita, mutta olennaista kaiken tällaisen ylimääräisen syömisen ja juomisen lopettamisessa on oma päätös.
Olisi pitänyt alkaa vuosi sitten vetämään mättöä oikein urakalla niin nyt pääsisi piikille. Sarkasmia oli tämä.