Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden vauvat nukkuvat useamman tunnin päiväunia

Vierailija
10.03.2021 |

Olkaa kiitollisia ja lopettakaa valitus! Antaisin mitä vaan jos oma puolivuotiaani nukkuisi päivisin edes tunnin kerrallaan, mutta ei, maksimissaan puoli tuntia jaksaa nukkua ja sitten ylös.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko ap vauvasi ulkona vaunuissa? Vois auttaa et nukkuis pidempään.

Vierailija
2/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa ehdottomaan ulkona nukkumista. Oma "vauvani" 2v on nukkunut alusta alkaen ulkona ja hän on aina nukkunut pitkät päiväunet heräämättä. Täällä pk-seudulla hän on myös tottunut kaupungin ääniin, eikä siten heräile joka rasahdukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä valittanut koskaan. Olin erittäin kiitollinen niistä useasta tunnista, jotka sain päivittäin käyttää miten parhaaksi katsoin.

Vierailija
4/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuuko ap vauvasi ulkona vaunuissa? Vois auttaa et nukkuis pidempään.

Joo nukkuu tosi mieluusti! Mutta maks 30min kerrallaan 😂 kävelen aina niin pitkään että vauva herää itse, eli ei siis herää siihen että vaunut pysähtyvät. Ei tälle kai voi mitään tehdä kun toiselle riittää vähempi uni. Olisi tietysti ihana voida itsekin vaikka ottaa unet päivisin kun toi pieni torkahtaminen mulla vaan pahentaa väsymystä.

Ap

Vierailija
5/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että ei nuku esimerkiksi pihalla paikallaan olevissa vaunuissa. Vaatii sen liikkeen että nukahtaa vaunuihin.

Ap

Vierailija
6/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa ehdottomaan ulkona nukkumista. Oma "vauvani" 2v on nukkunut alusta alkaen ulkona ja hän on aina nukkunut pitkät päiväunet heräämättä. Täällä pk-seudulla hän on myös tottunut kaupungin ääniin, eikä siten heräile joka rasahdukseen.

Jotkut ei nuku, meidän keskimmäinen nukkui tasan puoli tuntia, sekin liikkuvissa vaunuissa. Ei yhtään sen enempää vaikka olisi päällään seissyt. Jos liike pysähtyi heräsi heti.

Vierailija
7/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tiedän tunteen! Esikoiseni nukkui vain maksimissaan 20min pätkiä ja silloinkin piti olla sylissä mahdollisimman pystyssä. Oli sitten yö tai päivä. Näin jälkikäteen ihmettelen, miten tuosta ajasta selvittiin kaikki hengissä. Hänen nukkumattomuutensa ja itkuisuutensa johtui ehkäpä kaksivuotiaana todetusta laktoosi-intoleranssista, oli siis hyvin tyytymätön, pätkäuninen ja itkevä jo heti synnärillä.

Vaunuihin nukahti ensimmäistä kertaa vasta 3kk iässä, ei tosin sielläkään nukkunut kuin maksimissaan tunnin ja vaunujen piti pysyä koko ajan kovassa liikkeessä. Yhdetkin punaiset valot ja niihin pysähtyminen niin vauva heräsi, eikä enää nukahtanut uudelleen. Puolen vuoden iässä unet venyivät 30min mittaisiksi ja kolmevuotiaaseen asti hänen päiväunensa olivat vain 30min, kunnes jäivät kokonaan pois. Yöunet tasoittuivat yhtäjaksoisiksi noin kaksivuotiaana, kun sattuman kautta (kova räkätauti ja limaisuus) jätimme maidon ruokavaliosta pois.

Toinen vauvamme taas nukkui 2-4h päiväunia ja nukkuu vielä melkein neljävuotiaanakin 1-2h päiväunet. Nukahti synnäriltä lähtien itse, nukkui yöt eikä vaatinut ikinä mitään nukutusta, vaunujen vatkaamista tai muita vippaskonsteja.

Tiedä, että jossain vaiheessa nukkuminen kuitenkin helpottuu. Jaksamista arkeesi ❤.

Vierailija
8/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, tiedän tunteen! Esikoiseni nukkui vain maksimissaan 20min pätkiä ja silloinkin piti olla sylissä mahdollisimman pystyssä. Oli sitten yö tai päivä. Näin jälkikäteen ihmettelen, miten tuosta ajasta selvittiin kaikki hengissä. Hänen nukkumattomuutensa ja itkuisuutensa johtui ehkäpä kaksivuotiaana todetusta laktoosi-intoleranssista, oli siis hyvin tyytymätön, pätkäuninen ja itkevä jo heti synnärillä.

Vaunuihin nukahti ensimmäistä kertaa vasta 3kk iässä, ei tosin sielläkään nukkunut kuin maksimissaan tunnin ja vaunujen piti pysyä koko ajan kovassa liikkeessä. Yhdetkin punaiset valot ja niihin pysähtyminen niin vauva heräsi, eikä enää nukahtanut uudelleen. Puolen vuoden iässä unet venyivät 30min mittaisiksi ja kolmevuotiaaseen asti hänen päiväunensa olivat vain 30min, kunnes jäivät kokonaan pois. Yöunet tasoittuivat yhtäjaksoisiksi noin kaksivuotiaana, kun sattuman kautta (kova räkätauti ja limaisuus) jätimme maidon ruokavaliosta pois.

Toinen vauvamme taas nukkui 2-4h päiväunia ja nukkuu vielä melkein neljävuotiaanakin 1-2h päiväunet. Nukahti synnäriltä lähtien itse, nukkui yöt eikä vaatinut ikinä mitään nukutusta, vaunujen vatkaamista tai muita vippaskonsteja.

Tiedä, että jossain vaiheessa nukkuminen kuitenkin helpottuu. Jaksamista arkeesi ❤.

Huh on varmasti ollut ihan super rankkaa! Hatunnosto sulle

Ap

Vierailija
9/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata valittaa ainakaan kenellekään toiselle äidille. Äitiys on ihme kilpailu kenellä oikeus mihinkin.

Entä jos toinen vanhempi vaikka on kuollut ja vauva nukkuu hyvin. Saako silloin sitten valittaa ? miten tämä määräytyy ?

Vierailija
10/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että ei nuku esimerkiksi pihalla paikallaan olevissa vaunuissa. Vaatii sen liikkeen että nukahtaa vaunuihin.

Ap

Olet varmasti kokeillut kaikenlaista, mutta siitä huolimatta: mun esikoinen nukkui vaunuissa (kuopus ei, koska heräsi autojen ääniin). Mutta lenkki piti olla just tietyn pituinen. Jos käveli liian kauan, vauva tottui nukkumaan liikkeessä ja heräsi heti, kun pysähtyi. Mutta jos käveli ihan lyhyesti niin, että ehti nukahtaa, mutta ei nukkua kovin pitkään, jäi myös nukkumaan vaunuihin kunnon unet. Tässä piti tietää se, miten kauan lapsella suunnilleen kestää nukahtaa, niin osaa ennakoida, koska kääntyy takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi