Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää hommata koira jos sen kumminkin jättää yksin suurimmaksi osaksi päivästä?

Vierailija
10.03.2021 |

Toinen kysymys on se että jos koira on vielä kova haukkumaan ja silti se jätetään yksin? Joo ei välttämättä omistaja tiedä että haukkuu poissaollessa, mutta kun haukkuu vaikka omistaja olisi paikalla! Ja miksi sitä koiraa ei voi kouluttaa olemaan ylipäänsä haukkumatta turhaan ja joka ikiselle äänelle kerrostalossa?
Kahdella naapurilla on haukkuvat koirat ja ne haukkuvat myös toistensa haukkumiselle, toinen asuu yläkerrassa ja toinen seinänaapurissa. 7 vuotta saatiin rauhassa tässä asua ja yhtäkkiä molemmilla naapureilla jatkuvasti haukkuvat koirat!
Miten voi olla mahdollista että naapurit saa luvalla sabotoida naapureiden rauhaa.
Heräilen öisinkin tuohon haukuntaan.
Koko asunto on pilalla tämän takia.
Korvatulpat ei auta yhtään mitään kun toinen koirista on saksanpaimenkoira jolla älyttömän kova ääni ja toinen pikkukoira jolla kans kimeä ja kova ääni.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää hommata lapsi jos sen kuitenkin vie päiväkotiin koko päiväksi? 

Vierailija
22/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin talossa huutaa vauvat ja pikkulapset keskellä yötä ja päivää. Ketä näitä oikein hankkii?

Minua myös haittaa nämä. Samoin pihalla mekastavat räkänokat. Eikö voisi kouluttaa hilajiseksi? Voisiko nämä kammeta jotenkin pois taloyhtiöstä?

No jos pihalla leikkivät? Lapset häiritsee niin sit pitäisi jo harkita itse muuttoa pois. On taloyhtiöitä joissa ei lapsia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niimpä, kyllä koiria ja lapsia voi verrata.

Ja aivan liian pieninä lapset laitetaan päiväkotiin.

Vierailija
24/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiramme on maksimissaan sen 8 tuntia yksin. Minä teen 3-vuorotyötä ja mies päivätyötä. Paljon teen iltavuoroja, jolloin koira on vaan pari tuntia yksin. Meillä kyllä koira saa päivittäin pari tuntia ulkoilutusta ja vapailla melko usein koko päivän kestävää ulkoilua. Ei hauku.

Vierailija
25/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NiiMpä :D 

Vierailija
26/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä lasten hylkääminen koko päiväksi on pahempi asia. 

Vierailija
27/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni koira haukkuu yksin ollessaan levottomuuttaan. Ei saa tarpeeksi purettua energiaa, jotta voisi rauhassa odotella ihmisiä kotiin.

Vierailija
28/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koirien haukkumiselle on aina syy, joku asia niitä häiritsee ja ne eivät voi hyvin. Joten koulutus ja yhdessä vietetty aika on se avainasia.

Ja monet täällä puhuvat myös lapsista, no lapsissa sama juttu. Sehän on ihan yleinen juttu että koora on kuin lapsi vaatii yhtä paljon aikaa, sama homma toiste päin.

Se että jos koirat häiriköivät kerrostalossa, ei kumoa sitä asiaa että myös lapset saattavat häiriköidä.

Ja sama toisinpäin.

Osa aikuisistakin möykkää kerrostaloissa.

Ihan sama mikä sen turhan jatkuvan mölyn aiheuttaja on, niin epäreilua se on joka tapuksessa naapureita kohtaan.

Vierailija
29/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien päiväkodit olisivat inhimillinen ratkaisu koirien yksinoloon. Niitä vain pidetään vähän hömpötyksenä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että koiralla täytyisi olla seuraa ja puuhaa päivän aikana. Koira on uskomattoman sopeutuvainen eläin, mutta ei sitä ole luotu nököttämään sohvalla yksinään kahdeksaa tuntia päivässä. Terveelle koiralle ei muutaman tunnin ulkoilukaan päivässä riitä virikkeeksi. Ihminen itse, joka on liikkeellä koko päivän ja tekee jatkuvasti jotain ei ehkä tule ajatelleeksi, että koira ei tee oikeastaan yhtään mitään vuorokauden aikana, lukuun ottamatta ulkoiluja. 

Vierailija
30/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien päiväkodit olisivat inhimillinen ratkaisu koirien yksinoloon. Niitä vain pidetään vähän hömpötyksenä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että koiralla täytyisi olla seuraa ja puuhaa päivän aikana. Koira on uskomattoman sopeutuvainen eläin, mutta ei sitä ole luotu nököttämään sohvalla yksinään kahdeksaa tuntia päivässä. Terveelle koiralle ei muutaman tunnin ulkoilukaan päivässä riitä virikkeeksi. Ihminen itse, joka on liikkeellä koko päivän ja tekee jatkuvasti jotain ei ehkä tule ajatelleeksi, että koira ei tee oikeastaan yhtään mitään vuorokauden aikana, lukuun ottamatta ulkoiluja. 

Nuo päiväkodit olisivat kivoja, mutta todella kalliita. Jos maksaisi samanverran kuin lasten päivähoito niin voisin jopa harkita. 

Meillä kyllä koira osaa muuten puuhailla ihan itsekseenkin. Etäpäivinä ollut hyvä seurata sen tekemisiä.

Vierailija
31/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla osaksi eroahdistuksesta kumpuavaa haukuntaa,tee ilmoitus eläinsuojeluviranomaiselle ne käyvät juttelemassa ja antavat ohjeita.Samalla tarkistavat,onko tämä koiran omistaja sellainen että eläin yleensäkin voi olla hänellä. Näin on parasta,jos ilmenee jotakin,asia järjestyy parhaiten tuota kautta.Isännöitsijä harvoin voi puuttua asiaan.

Vierailija
32/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät eivät saa ottaa koiraa kun joutuvat olemaan työpäivän ajan yksin. Työttömät ei saa ottaa koiraa kun ei ole varaa maksaa 5 000 euron ell laskua jotta koira voisi vielä kittuuttaa elossa yksijalkaisena.

Kuka niitä koiria oikein saa pitää?

Etätyöläiset ja hyvin toimeentulevat eläkeläiset. 

Työtilanne voi muuttua. Kaveri teki etätöitä, mutta työpaikka meni alta ja joutui työhön jota ei tehdä etänä. Siispä etätyö ei ole selitys. Ihmiset nyt vaan joutuu käymään työssä ja koiran on sopeuduttava.

Vierailija
33/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Muiden hoidettavaksi ja monesti vielä tosi pienenä.

Vierailija
34/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on itsekäs. Ei mulla muuta.

Vierailija
35/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät eivät saa ottaa koiraa kun joutuvat olemaan työpäivän ajan yksin. Työttömät ei saa ottaa koiraa kun ei ole varaa maksaa 5 000 euron ell laskua jotta koira voisi vielä kittuuttaa elossa yksijalkaisena.

Työtilanne voi muuttua. Kaveri teki etätöitä, mutta työpaikka meni alta ja joutui työhön jota ei tehdä etänä. Siispä etätyö ei ole selitys. Ihmiset nyt vaan joutuu käymään työssä ja koiran on sopeuduttava.

Olen eri mieltä. Ymmärrän, että elämäntilanteet saattavat muuttua, mutta koiraa ei koskaan pidä jättää yksin koko päiväksi vain odottelemaan isäntäväkeä paikalle. Tilanteeseen pitää yrittää keksiä jokin muu ratkaisu. Yksi mahdollisuus on koiran lenkittäjän palkkaaminen. 

Vierailija
36/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin talossa huutaa vauvat ja pikkulapset keskellä yötä ja päivää. Ketä näitä oikein hankkii?

Sama meillä. Takaan että seinänaapurin lapsesta lähtee enemmän ääntä kuin minun koirista. On jo varmaan 3v eikä vieläkään nuku täysiä öitä vaan herää joka yö parkumaan.

37/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Ymmärrän, että elämäntilanteet saattavat muuttua, mutta koiraa ei koskaan pidä jättää yksin koko päiväksi vain odottelemaan isäntäväkeä paikalle. Tilanteeseen pitää yrittää keksiä jokin muu ratkaisu. Yksi mahdollisuus on koiran lenkittäjän palkkaaminen. 

Höpö höpö. Jos se koira saa riittävästi liikuntaa ja aivojumppaa ei se tarvitse ihmisen seuraa 24/7 vaan sitten ollaan yhdessä kun tullaan kotiin. Iso osa koirista nukkuu päivät yksin ollessaan.

Vierailija
38/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän koirasta. Meidän bulldogin kohdalla on melko selvää, ettei kärsi työpäivän aikana yksinolosta. Olen ntt etänä, eikä tuo ole edes herännyt. Kerran käänsi kylkeä.

Lounasaikaan pakotan sen lähipuistoon, sen jälkeen jatkaa uniaan. (Normityöpäivinä vien siis aamutuimaan ulos.)

Heräilee vasta neljän aikoihin, kun tulisin muutenkin töistä.

Vierailija
39/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira alkaa haukkumaan aina, kun yläkerran poppoo pistää myllyt päälle. Eikä se ole kivaa herätä riitelyyn tai vasta siihen koiran haukkuun keskellä yötä. Hirveän vaikea opettaa koiraa olematta reagoimatta tähän, kun mun mielestä periaatteessa koiran on ihan tervettäkin reagoida uhkaavaan. Voisi varmaan käydä viemässä lapun, että parahin "vatun huåra ja vatun pelle, voisitteko lopettaa toisillenne huutamisen ja kamojen paiskomisen?"

Vierailija
40/58 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Takaan että seinänaapurin lapsesta lähtee enemmän ääntä kuin minun koirista. On jo varmaan 3v eikä vieläkään nuku täysiä öitä vaan herää joka yö parkumaan.

Unikoulu olisi lapselle paikallaan. Mä varmaan laittaisin jonkun lapun unikoulusta tossa tilanteessa.

On se myös harmi että kuka tahansa saa lapsia ja koiria hommata. Sanomattakin selvää että ei kaikki vanhemmiksi/koirien omistajiksi todellakaan sovi.