Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kotona eri lasit eri juomia varten ja eri astiastot eri vieraita varten?

Vierailija
09.03.2021 |

Esimerkiksi maidolle, kolalle, viskille, ginille, shampanjalle, eri viineille kaikille omat juomalasit. Hyvin arvokas astiasto erittäin tärkeille vieraille, hieno astiasto mieluisille vieraille ja arkiastiasto kaikille muille?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laseista löytyy seltteri-, snapsi-, punaviini-, valkoviini-, cocktail-, kuohuviini-, olut-, toti- ja konjakkilasit sekä jokapaikan yleislasit.

Koska olen köyhä juntti, niin esimerkiksi remmareita, portviinilaseja tai viskilaseja ei löydy.

Astiastoja on kolme.

Arkiastiasto, juhla-astiasto sekä jouluisin käytettävä isoisänidänäidin astiasto.

Juhla-astiastoa käytetään, kun siltä tuntuu.

Jos ei tunnu, niin vieraat syövä arkiastiastosta.

Vierailija
2/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla vanha arabian astiasto jota olen käyttänyt lähinnä jouluisin. Sitten on muitakin astioita joita käytän jos tulis vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laseista löytyy seltteri-, snapsi-, punaviini-, valkoviini-, cocktail-, kuohuviini-, olut-, toti- ja konjakkilasit sekä jokapaikan yleislasit.

Koska olen köyhä juntti, niin esimerkiksi remmareita, portviinilaseja tai viskilaseja ei löydy.

Astiastoja on kolme.

Arkiastiasto, juhla-astiasto sekä jouluisin käytettävä isoisänidänäidin astiasto.

Emännän tuulen mukaan mennää, fair enough!

Vierailija
4/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on.

Vierailija
5/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen litran tuoppeja joihin on mukava sekoittaa tuju grogi tai rommitoti.

😁

Vierailija
6/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
7/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vesi, maito yms ei tarvitse omaa lasia mutta 2x viinilasit, skumpalle omat, viski, grappa, pitkille juomille, snapsille jne. 2 eriväriset vesilasit kattausten mukaan (arkilasit värittömät)

Astiastoja on 2: arki ja parempi josta kyllä syödään ihan viikonloppunakin

Vierailija
8/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onn joo. Kossupullo nasautetaan auki kun tosi ystävät saapuvat ja sauna lämpiämässä. Saunamakkarat tulillla. Mikkihiiri lasit pöydässä ja kunnon posliiniastiat lyöty pöytäään kun täytyy luoda hyvät mielihyvä siis mielikuvat.

Vierailija
9/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa lämmittämistä varten on posliinilautanen, muuten mennään puolustusvoimien peltikalustolla.

Jalommille juomille tosin on Clencairn -aromilasit ja oluelle tuopit.

M 45

Vierailija
10/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi astiastoa: arki- ja juhla. Juhla-astiasto on pöydässä, kun tulee vieraita. Laseja on skumppa, valkkari, punkku, konjakki, vesi/mehu/maito. Ja snapsilasit, joita ei ole ainakaan 15 vuoteen tarvittu. Jos joku drinkki pitää tehdä, se tehdään viini- tai noihin normilaseihin. Erillisiä viski tms laseja ei ole. Ei kyllä juoda viskiäkään.

Vierailija
11/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittaloita on tarpeeksi. Jos arkiarabiat eivät vieraille kelpaa, syökööt muualla.

Vierailija
12/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailta ei kysytä kirjoitti:

Iittaloita on tarpeeksi. Jos arkiarabiat eivät vieraille kelpaa, syökööt muualla.

Milloin ajattelit hankkia oikeat astiat?

Vierailija
13/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vieraita? Laseja meillä on eri juomille, mutta mitään vierasastiastoa on täysin turha pitää. Mehän olemme kuitenkin tämän kodin tärkeimmät ihmiset eli ne jotka täällä asuvat. Miksi vieraita varten pitäisi varata jotain parempaa?

Vierailija
14/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla eri astiat liha- ja maitoruoille, että olisi kosher.

Vierailija
15/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puna-, valko- ja kuohuviinilasit kahdeksalle ja olutlaseja sekalainen kokoelma. Muutoin ihan aino aalto ja ultima thule -laseja kaikelle muulle juomalle. Astiastoja on käytössä yksi, Arabian mustavalkoinen paratiisi. Se on kiva sarja ja haluan syödä siitä arkenakin. Ja meidän vieraille justiinsa riittävä, meillä ei käy mitään kuninkaallisia. Kaapissa seisoo myös Pentikin viinimarja-astiasto, mutta sitä ei juuri käytetä. Ehkä sekin tulee taas joskus muotiin ja tykästyn siihen uudestaan.

Vierailija
16/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailta ei kysytä kirjoitti:

Milloin ajattelit hankkia oikeat astiat?

Seuraavassa elämässä.

Vierailija
17/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuksa, lusikkahaarukkaveitsi, linkkuveitsi ja taskumatti.

Vierailija
18/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astiastoja on kolme.

Olet sielunkumppanini.

Meilläkään ei ole remmari-laseja. Mulle ei ole koskaan valjennut, mihin niitä käytetään. Osaatko valaista mua, joka olen vielä juntimpi?

Vierailija
19/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekalaista ja niistä tarjoillaan kaikille. Lautasen pitää olla valkoinen, muuten iha sama.

Vierailija
20/45 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onn joo. Kossupullo nasautetaan auki kun tosi ystävät saapuvat ja sauna lämpiämässä. Saunamakkarat tulillla. Mikkihiiri lasit pöydässä ja kunnon posliiniastiat lyöty pöytäään kun täytyy luoda hyvät mielihyvä siis mielikuvat.

Olen samoilla linjoilla. Kossupullo ja Mikkihiiri lasit kertovat, että nyt vierasta arvostetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi