Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä apua olet saanut purentakiskosta? Hammaslääkäri suosittelee narskuttelun vuoksi, hinta olisi 700€.

Vierailija
09.03.2021 |

Tiedän narskuttelevani öisin, mutta herätessä ei ole päänsärkyä tms., enkä ole hampaissakaan kokenut mitään kummallista. Hinta-arvio tosiaan n.700€. Hinta on mielestäni todella kova, etenkin kun olen epävarma sen suhteen, mitä hyötyä kiskosta on.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova hinta kyllä. Itse maksoin noin 6vuotta sitten noin 500€, mutta on varmaan nämäkin hinnat nousseet.

Itse satsasin kyllä koska purin hampaat rikki. Maksaahan se lohkeamien korjaaminenkin, joten pitkässä juoksussa kisko maksaa itsensä takaisin.

Edellinen kisko kesti noin 10 vuotta ja hinta about 400-500€.

Vierailija
2/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se noin tolkuttomasti maksaa? Itse hankin kiskon YTHS:n kautta, eli itse lääkärikäynnit maksoivat tosi vähän, mutta kiskon osuus oli muistaakseni n. 250 euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hammassuojat esim prismasta, maksaa n. 3-5€. Näin minäkin tein, säästöä tosiaan se viitisensataa..

Vierailija
4/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensin vaikka tällaista, mitä saa apteekeista. 

https://www.apteekkishop.fi/epages/ApteekkiShop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/S…

Vierailija
5/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kiskon julkiselta puolelta 15v sitten. Auttaa, ettei hampaat kulu tai tule halkeamia. Niiden korjaaminen on myös kallista.

Vierailija
6/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, itse maksoin 2v. Sitten 250€ kiskosta.

Vierailija
7/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on noin kallista? Purentakisko maksaa normaalisti noin 250-300e. T. Alan työntekijä

Vierailija
8/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hammas lohkeaa, niin tuo on edullinen hinta. Minä olen aina käynyt julkisella ja kiskot käynteineen sieltä maksoi 3 vuotta sitten 300 e. Olivat itselle jo toiset. Ilman kiskoja olen narskuttelemalla hionut hampaani ja ne tietenkin estävät, ettei hampaat kulu enempää. Lisäksi minulla oli todella kovat pääkivut ilman kiskoja. En nuku yötäkään ilman.

Vierailija
9/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ensin vaikka tällaista, mitä saa apteekeista. 

https://www.apteekkishop.fi/epages/ApteekkiShop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/S…

Ei ei ei ei.

Vierailija
10/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin omistani n. 300 vuosi sitten. Toki lääkärin hoitopalkkio sitten erikseen. En saanut niistä mitään apua, kun en pystynyt käyttämään. Yritin pitkään totutella mutta en voinut nukahtaa ne suussa. Tiedän kyllä joitain jotka ovat saaneet ison avun eivätkä muuta osaa enää ajatella kuin nukkua niiden kanssa. Mulla oli hutiostos.

Vierailija
11/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän päälle hampaat murtuvat ja katkeavat narskuttelusta eli niitä voi joutua poistamaan kuten itselleni kävi. Julkisella saat kiskot halvemmalla ja arvion siitä onko tilanne niin paha että oikeasti ne tarvitset. Yksityiset hammaslääkärit eivät ole niin luotettavia, vaan saattavat rahastaa. Itselläni on ikäviä kokemuksia siitä. 

Vierailija
12/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain kiskon julkiselta. Tänään oli iltapäivälehdessä juttua botoxin käytöstä mm. narskutteluun. Hammaslääkäri siis pistää sen.

Vierailija
13/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 250 € kunnallisen hammaslääkärin kautta. 

Vierailija
14/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskutuskiskot saa myös julkiselta. En tiiä tekevätkö niitä taas, vai onko toiminto edelleen tauolla koronan takia. Yritin kesällä tilata uutta kiskoa, mutta se ei silloin ollut mahdollista. Nyt tarvitsisin kuorsauskiskon ja mietin, mistä sen hommaisin. Sitä ei taida saada julkiselta ja yksityisellä maksaa sen 700-800 euroa.

Vierailija
15/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hinta-arviota toisestakin paikasta.  

Purentakisko on ollut todella hyvä ostos, enkä voisi enää nukkua ilman sitä. Itselläni ollut nyt 3 - 4 vuotta ja silloin maksoi 400 € pienellä yksityisellä hammaslääkäriasemalla. 

Vierailija
16/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hammaslääkärini siunauksella 8€ hintaisia muotoiltavia kiskoja. Olen opetellut tekemään niistä hyvät. Kestävät muutaman kuukauden.

Vierailija
18/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Kyse tosiaan yksityisestä hammaslääkäristä, hinta-arvio pitää kuulemma sisällään kiskon, tekijän palkkion ja pari käyntiä hammaslääkärillä. Itse en osaa arvioida mikä hampaideni tilanne on narskuttelun osalta, kun mitään poikkeavaa ei tunnu, mutta ilmeisesti kulumista on nähtävissä. Tuo kuulosti kyllä kurjalta, että hampaat voi narskuttelusta tuhoutua ja edessä voi olla hampaiden poisto! Harkitsenpa siis kiskon hankkimista uudelleen...

Ap

Vierailija
19/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentakisko maksaa 250-300e julkisella. Yksityisellä, ainakin Mehiläisessä oli 500e. Mutta on myös halvempia yksityiselläkin.

Vierailija
20/41 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Kyse tosiaan yksityisestä hammaslääkäristä, hinta-arvio pitää kuulemma sisällään kiskon, tekijän palkkion ja pari käyntiä hammaslääkärillä. Itse en osaa arvioida mikä hampaideni tilanne on narskuttelun osalta, kun mitään poikkeavaa ei tunnu, mutta ilmeisesti kulumista on nähtävissä. Tuo kuulosti kyllä kurjalta, että hampaat voi narskuttelusta tuhoutua ja edessä voi olla hampaiden poisto! Harkitsenpa siis kiskon hankkimista uudelleen...

Ap

700e on kyllä kallis yksityiselläkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan