Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä vuokralainen (hki) pyytää vuokran tarkistusta alaspäin

Vierailija
09.03.2021 |

Viikko aikaa tulla vastaan satanen. Löytänyt kuulemma naapurista halvemman eikä haluaisi muuttaa ennen kuin on antanut minulle mahdollisuuden. Pitäisikö tehdä se?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on vuokra nyt ja minkä kokoisesta asunnosta?

Vierailija
2/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Sinun asuntosi se on, ei minua sinun rahasi hetkauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjät kuukaudet kalliimpia kuin reilu hinnantarkistus. Painetta on vuokranlaskuun joten tyhjien kuukausien jälkeen saat asunnon vuokrattua parhaimmillaan satasen kaksi halvemmalla. Jos nyt päästät vuokralaisesta irti niin kaikki kortit ovat avoinna. Suostuisin itse.

Vierailija
4/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti hyvä vuokralainen niin kyllä voisin alentaa vuokraa. Mutta jos asunto on Helsingissä niin löydät kyllä uuden vuokralaisenkin nopeasti.

Itse annoin alennusta reippaasti ja kiitoksena oli revitty tuhottu asunto. Oikein miellyttävää oli tämä.

Vierailija
5/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjät kuukaudet kalliimpia kuin reilu hinnantarkistus. Painetta on vuokranlaskuun joten tyhjien kuukausien jälkeen saat asunnon vuokrattua parhaimmillaan satasen kaksi halvemmalla. Jos nyt päästät vuokralaisesta irti niin kaikki kortit ovat avoinna. Suostuisin itse.

Paitsi, että hyvät asunnot menee Helsingissä hetkessä. 

Vierailija
6/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on vuokra nyt ja minkä kokoisesta asunnosta?

Liikesalaisuus

Vierailija
7/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Vierailija
8/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on käsityksesi alueen vuokratasosta. Jos vuokra on linjassa yleisessä linjassa ja alueella vuokra-asuntoihin on tulijoita, niin et laske vuokraa. Jos vuokra on hieman yli keskitason tai muuten ei niin haluttu alue, kannattaa miettiä alentamista. Jos asunto on kuukaudenkin tyhjillään ilman vuokralaista, tulee siitä tappiota

Vierailija
9/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Hymyilisin iloisesti ja kysyisin, että onko asunto siis vapaa toukokuun alussa. Paitsi jos asunnon vuokra on 3000 e/kk, silloin voisin suostua satasen alennukseen.

Vierailija
10/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkalleen Helsingin vuokra-asuntojen tilannetta, mutta ainakin monissa muissa kaupungeissa on koronan myötä tavallista enemmän pieniä asuntoja tarjolla vuokralle. Ehkä kannattaisi pitää kiinni nykyisestä vuokralaisesta, ellei varmasti löydy uutta hyvää tilalle.´..

Vierailija
11/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen ei ole iso summa ja vuokralainen on osoittautunut jo luotettavaksi. Todennäköisesti siinä toisessa asunnossa, jota vuokralainen harkitsee, on noin 200 - 250 euroa halvempi vuokra. Muuten hän ei edes harkitsisi muuttamista, on se niin kettumaista touhua. Pääkaupunkiseudun vuokrien nousu on pysähtynyt. Niihin asuntoihin joissa on vuokraa korotettu, on hankalampaa löytää vuokralaisia. Mielestäni joudut joka tapauksessa tänä tai ensi vuonna laskemaan vuokraa vähintään satasen verran, joten vuokralaisen pyyntö on kohtuullinen.

Vierailija
12/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hän bluffaa?

Vierailija
13/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokra-asunto on kohtuuhintainen ja hyvässä kunnossa, niin en itse todellakaan alentaisi satasella. Se on kuitenkin 1200e vuodessa vähemmän tuloa. Maksimissaan voisin tulla kahdella kympillä alas vuokrassa. 

Helsingissä ei ole koskaan ollut ongelmaa löytää vuokralaisia. 

Vierailija
14/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satanen ei ole iso summa ja vuokralainen on osoittautunut jo luotettavaksi. Todennäköisesti siinä toisessa asunnossa, jota vuokralainen harkitsee, on noin 200 - 250 euroa halvempi vuokra. Muuten hän ei edes harkitsisi muuttamista, on se niin kettumaista touhua. Pääkaupunkiseudun vuokrien nousu on pysähtynyt. Niihin asuntoihin joissa on vuokraa korotettu, on hankalampaa löytää vuokralaisia. Mielestäni joudut joka tapauksessa tänä tai ensi vuonna laskemaan vuokraa vähintään satasen verran, joten vuokralaisen pyyntö on kohtuullinen.

12*100=1200 € vuodessa.

Vierailija
15/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laskisin. Hyvä vuokralainen on kullanarvoinen.

Vierailija
16/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta kyllä vuokralaisen kuulu sanella ehtoja.

Vierailija
17/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaisin, että sen jälkeen sulla on viikko aikaa muuttaa.

Vierailija
18/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman taustatietoja vaikea sanoa. Mikä vuokra, mikä alue ja minkäkokoinen asunto? Asunnon kunto ja vuokrasuhteen pituus myös vaikuttaa, sekä jäätkö edelleen voitolle alennuksesta huolimatta.

Näin helsinkiläisenä 100e vuokranalennus kuulostaa kyllä hurjalta ja vähän röyhkeältä. Asuin 4 vuotta vuokralla samassa asunnossa ja sen verran kohtasin pyytää, ettei indeksikorotusta tehtäisi ja se sopi. Vuokranantaja olisi varmaan nauranut ulos asunnosta jos olisin alennusta pyytänyt :D Toki alue oli hyvä ja asunto halpa sijaintiin nähden.

Nyt kun on oma asunto ja jos ajattelisin itseni vuokranantajaksi.. en suostuisi. Lähtökohtaisesti vuokra olisi asetettu kohtuulliseksi, joten jos hyväkin vuokralainen haluaa halvemman asunnon, saisi hän etsiä sen jostain muualta.

Vierailija
19/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaisin, että sen jälkeen sulla on viikko aikaa muuttaa.

Ihan kuin vuokralaisten tarvitsisi tuota kuunnella :) 

Vierailija
20/77 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viikko aikaa tulla vastaan satanen" kuulostaa lähinnä kiristykseltä. Suostuisin kyllä muuten neuvottelemaan vuokranalennuksesta, varsinkin jos on vaikea elämäntilanne tms. mutta en jos asia noin esitetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi