Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinnöttä jättämisen laillisuus

Vierailija
09.03.2021 |

Sairastan rintasyöpää ja saatan selvitä tai olla selviämättä. Kuitenkin poikani ei ole käynyt katsomassa minua tai ollut missään yhteyksissä koko sairauden aikana, koska meille tuli riitaa vuosia sitten ja hän katkaisi välit. Välit menivät poikki, kun poika oli 18 ja siitä on jo neljä vuotta, joista kaksi viimeistä olen sairastanut syöpää. Voinko jättää hänet ilman perintöä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit jättää mutta lakiosuuteen hänellä on kuitenkin oikeus.

Perinnöttömäksi tekeminen tarkoittaa juuri sitä, että ei ole oikeutta edes lakiosaan. Se taas edellyttää sitä, että on "syvästi loukannut perittävää". Tietääkö poika edes sitä, että olet sairas?

Kyllä hän tietää olen monta kertaa kertonut.

-ap

Miten olet hänelle kertonut, jos ette ole olleet tekemisissä moneen vuoteen?

42/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin testamentin, jossa tyttäresi on edunsaaja. Poikasi voi sitten vaatia lakiosaansa, jos tahtoo. Tyttäresi saisi siinä tapauksessa 75% perinnöstä ja poikasi 25%. Jos poikasi ei vaadi lakiosaansa, saa tyttäresi 100%.

Lakiosaa pitää vaatia kuuden kuukauden kuluessa siitä, kun testamentin on saanut luettavakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lahjoittaa elinaikanasi kaiken pois, esim. hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
44/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sellainen karmiva toista lasta suosiva akka!

Ei äiti tee noin.

46/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sellainen karmiva toista lasta suosiva akka!

Ei äiti tee noin.

Moni tekee näin, jos lapsella on vaikka peli- tai vakava päihdeongelma. Ei halua, että lapsi hukkaa omaisuuden, jonka on saanut hankittua.

Vierailija
47/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä omaisuutesi itse eläessäsi tai anna käteisenä suosikkilapsille niin ettei pojan tarvitse ikinä tietää. Kyllä perinnöttömäksi jättämiseen on keinoja.

Vierailija
48/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle meinasit perinnöt jättää? Onko sinulla muita lapsia?

Tyttärelleni ajattelin jättää, joten en voi tuhlata rahojani ennen kuolemaa.

-ap

Lahjoita kaikki mahdollinen tyttärelle jo elinaikanasi. Esim. asunnon lahjoittaminen niin että lahjaan kirjataan sinulle elinikäinen hallintaoikeus, on ihan fiksua. Hallintaoikeus pienentää veron määrää huomattavasti koska olet ilmeisesti vielä aika nuori.

Ennenaikaista perintöä ja poika voi alkaa vaatimaan jälkikäteen tarkastusta tileiltä miten paljon tyttöön on mennyt rahaa. Tulee iso lasku tytölle, jos hyväksyy ennenaikaisen perinnön. 

Kannattaako höpistä jos ei mitään tiedä. Ennakkoperintöä ei todellakaan tarvitse maksaa takaisin.

Vierailija
49/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja tyttärelle ei ole sama kuin ennakkoperintö. Lahjasta toki pitää maksaa lahjaveroa, mutta esim. asunnon kohdalla elinikäisen hallintaoikeuden pidättäminen laskee veroa huomattavasti.

Vierailija
50/50 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lyödä sinua. Monta kertaa. Ja potkaista perssauksiin.

Näen kyllä mikä olet. Ota kuoppaan rahasi.

Yritä ostaa helvetissä rahoillasi taivasosuus.

Ehkä kovia sanoja mutta täti tietää...

Häiriintynyt perhe ja poika se selväjärkisin.