Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten ”pitäisi” työllistyä, aika vaikeaa kun työpaikkoja ei ole tarjolla

Vierailija
09.03.2021 |

Vaikeaa löytää työ kun te keskuksessa ei ole mitään kunnon töitä edes tarjolla ja työttömiä sen kuin satelee lisää Koronan takia ja konkurssejen takia.. aktiiviisuusmalli todellakin et haeppa nyt sit jtn töitä. Myyjänä tarjolla jtn osa aika shittiä 10-20h millä kukaan ei elä, ja nekin useimmat puhelinmyyjä tai keikkatöitä. (Huonolla palkalla)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina päässyt halutessani töihin, toki tykkään myös työttömänä olemisesta, sillä taloudellinen tilanteeni on aina sama olenko töissä tai työtön. Huonopalkkaisen tai keskituloisen elatusvelvollise,jolla useampi lapsi, itselle jäävä raha on aina vakio 500-600e. Jos saatte jotain tukia tämä summa jää.

Vierailija
22/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksa kutsuu ! kirjoitti:

Onko tää nimenomaan matalastikoulutettujen naisten ongelma, jos ainut työ mikä tulee mieleen on kauppa tai kahvila ?

Suomessa löytyy joka pitäjästä fyysistä duunia mikä ei vaadi mitään kouluja, opit tekemällä.

Itse 197 senttisenä ja 104 kilosena olen saanut aina töitä niin Helsingistä kuin aivan perähikijältä, aina täydet tunnit ja väh 13-14 € tunti.

Nytkin on 3 vanhaa työnantajaa kysellyt hommiin, kun ei löydy kunnon tekijöitä...

Ei niitä suklaasisätöitä kaikille riitä !

Jos minäkin olisin tuon kokonen nainen ni tuskinpa tosiaan kukaan uskaltaisi jättää palkkaamatta kun töitä mänis kysymään.. Että on sinulla ainakin avut millä hommia saat. Minut on naurettu raksalta pois. N155cm 45kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 000 uutta työpaikkaa on pian tulossa ainakin jos pääministeriin on luottaminen

Mitenkäs nämä ohisalolaisten 80 000 vuosittaista tulijaa?

Vierailija
24/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto ei täystyöllisyyttä kaipaa. Silloinhan työntekijöistä pitäisi kilpailla palkalla.

Vierailija
25/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmet Automotive tarvitsee nopeasti tuhat työntekijää – tällaista palkkaa työstä maksetaan

Yhtiö tarvitsee uusia autonrakentajia jo ensi kuussa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007849522.html

Työmatka yli 500km joten ei kiitos.

Kyllä se on sinun muutettava työn luokse eikä odotettava, muuttaisiko autotehdas sinun luoksesi.

Niin ja jätettävä lapset, mies, oma talo, ikääntyvät vanhemmat jne.

Edelleen ei kiitos.

Sittenhän asia on kunnossa, sinulle ei tarvitse maksaa mitään työttömyysetuutta, koska katsot muiden asioiden menevän työn edelle.

Oletpas kylmä. - eri

Pelkästään looginen. Miksi pitää maksaa työttömyysetuutta sellaisille, joiden mielestä he saavat itse valita elämäntapansa? Siihen ei kuulu työ.

Vierailija
26/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmet Automotive tarvitsee nopeasti tuhat työntekijää – tällaista palkkaa työstä maksetaan

Kyllä se on sinun muutettava työn luokse eikä odotettava, muuttaisiko autotehdas sinun luoksesi.

Edelleen ei kiitos.

Sittenhän asia on kunnossa, sinulle ei tarvitse maksaa mitään työttömyysetuutta, koska katsot muiden asioiden menevän työn edelle.

Kaikilla menee aina muut asiat työn edelle. Teen itse unelmieni työtä, joka oli haaveeni lapsesta asti, ja jossa koen voivani toteuttaa itseäni ja se on palkitsevaa. Silti läheiset ihmiset menevät tämänkin työn edelle. 

Vierailija
27/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ei kiitos.

Oletpas kylmä. - eri

Pelkästään looginen. Miksi pitää maksaa työttömyysetuutta sellaisille, joiden mielestä he saavat itse valita elämäntapansa? Siihen ei kuulu työ.

Koska työttömyysetuutta kuuluu lain mukaan maksaa työttömälle, ja maksaminen voi katketa vain, jos kieltäytyy työstä tms. Se, että ei ole valmis jättämään kaikkea jonkun työn takia, ei ole peruste jättää korvausta maksamatta - muutenhan kukaan ei ikinä saisi työttömyyskorvausta. Mutta sitä maksetaankin työttömyyden, ei asenteen tai uhrautuvuuden perusteella.

Vierailija
28/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, kaiken tämän kaaoksen keskellä noi edelleen puhuu, kun duunareita pitää saada tähän maahan muualta, että työt säilyy. Aina yhtä huvittavaa maassa missä on noin 500k tytötöntä ja 350k työkykysiä ihmisiä ja työpaikkoja on 50k noin zägällä tarjolla.

Vierailija
29/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on toimittelija spämmäämässä tänne klikkiotsikkoaan! Sinä kirottu toimittelijarotta!

Vierailija
30/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ei kiitos.

Olen aika varma siitä että on olemassa jokin raja sille minkä verran ihmisen tarvitsee tehdä työllistymisensä eteen.

En usko että lastensuojelu katselisi kovin kauaa jos eläisin lasten kanssa niin kuin tein nuorempana. Välillä oli pitkiä aikoja jolloin olin koditon koska en ollut samalla paikkakunnalla välttämättä edes viikkoa ennen kuin siirryin jonnekin muualle töihin pätkän loputtua. Jos oli pitempi pätkä ilman töitä matkustin jonnekin missä oli joku tuttu jonka luona majailla. Lapsia ei oikein voi nakata paikkakunnan a päiväkotiin tällä viikolla ja paikkakunnan b päiväkotiin ensi viikolla. Olen nukkunut autossani, olen nukkunut työpaikalla, olen tehnyt kaikenlaista aivan älytöntä työn takia ja nuorena ja lapsettomana tuo jotenkin meni mutta lasten kanssa on ihan eri juttu. Vaikka minulla ei olisi lapsia en tiedä lähtisinkö enää tuohon työn perässä juoksemiseen ympäri Suomea. En usko että kovin monelle on pitkällä tähtäimellä kovin kestävä ratkaisu elää niin että olet viikon paikkakunnalla a jonka jälkeen menet paikkakunnalle b jonka jälkeen menet paikkakunnalle c jonka jälkeen menet paikkakunnalle d.

Vierailija
31/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ei kiitos.

Kaikilla menee aina muut asiat työn edelle. Teen itse unelmieni työtä, joka oli haaveeni lapsesta asti, ja jossa koen voivani toteuttaa itseäni ja se on palkitsevaa. Silti läheiset ihmiset menevät tämänkin työn edelle. 

Silloin sinulle ei tarvitse maksaa euroakaan, jos menetät nykytyösi etkä suostu menemään uuteen. Minusta on vain reilua, että jos työ ei ole yhtä tärkeä kuin elämän muut osa-alueet, niin työttömyyden aikana ei tarvitse antaa rahallista korvausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi