Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko ryhtyä sijaisvanhemmaksi?

Vierailija
09.03.2021 |

Olen sitä kyllä miettinyt. Viihdyn lasten kanssa ja yhteistä puuhaa riittää.
Se tosiaan muuttaisi myös minun elämäni.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, ja mies voisi myös, kokemusta on kahdesta ADHD-lapsesta ja parista ihan tavallisesta. (Mutta he asuu vielä kotona ja eivät suostu jakamaan huoneitaan.) Osaan myös viittoa, mulla on kuuro veli. Ainakaan meillä ei olisi epärealistisia kuvitelmia siitä mitä se on. Suvussa on viinaan kuolleita alkolisteja, oma isä ja sen veli oli alkoholisti (raitistui), veli kuoli viinaan, jotain käsitystä on siitä menosta. Miehen isä taas oli narsisti ja sen veli juoppo. 

Kattellaan parin vuoden päästä,  vanhimmat lapset on nyt 18-v ja 20 v.

kelpuutetaankohan viiskymppisiä....varsinkaan alle kouluikäisten sijaisvanhemmiksi? 

Vierailija
22/26 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tätä miehen kanssa aina välillä miettineet, mutta pelkään että oikein haasteellisen lapsen tai nuoren kanssa omat paukut eivät riittäisi.

Omat lapset ovat jo yläkoulu- ja lukioikäisiä, ja olemme päässeet heidän kanssaan helpolla. Siksi pohdin omaa kykenevyyttä haasteellisen lapsen kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsia tekevä huolehtikoon itse kersoistaan. Tai olkoon tekemättä. Oma vapaa valintansa.

Vierailija
24/26 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lapsia tekevä huolehtikoon itse kersoistaan. Tai olkoon tekemättä. Oma vapaa valintansa.

Sossu ei salli tuota vaan vaatii kasvatussuositusten noudattamista. Huostaanoton uhalla.

Vierailija
25/26 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääsisi sijaisäidiksi. Olen sinkku ja kaiken lisäksi kiinnostunut toisista naisista eli tässä on jo kaksi estettä. Asun kerrostalossa ja olen matalasti koulutettu. Teen pätkätöitä, mutta töitä kyllä riittää. Talous on kunnossa. Pitäisi kuitenkin olla mies, hyvä koulutus ja korkea palkka (vähintäänkin miehellä), hieno omakotitalo uudella asuinalueella, uudet autot yms.

Jäin lapsettomasti ja olen joskus miettinyt jotain tukiperhetyötä. Haaveilin pitkään adoptiosta, mutta siinäkin olisi pitänyt olla puitteet kunnossa.

Tuohan ei pidä paikkaansa. Olen sinkkuäiti, yksi oma lapsi ja viimeisten 15 vuoden aikana ollut muutama sijaislapsi. Ihan kerrostalossa asutaan ja itse olen nimenomaan vain pätkittäin kodin ulkopuolella töissä.

Suosittelen hakeutumaan koulutukseen tai vähintäänkin info-tilaisuuteen, josa saa oikeaa tietoa asiasta.

https://www.sijaisvanhemmuus.fi/?gclid=EAIaIQobChMI9OL_jayj7wIVD2AYCh3q…

Vierailija
26/26 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä myös sosiaalityöntekijä, jolta rispektit kaikille sijaisvanhemmille. Minusta ei olisi siihen.