Onko -1,5 kg/kk realistinen laihdutustahti?
Painoa pudotettavana 25 kg ja olen varannut projektille reippaasti aikaa. Pidän maltillista kalorivajetta ja lisäilen liikuntaa ohjelmaan jaksamisen mukaan.
Putoaako paino pidemmän päälle 1,5 kg kuukaudessa vai pitääkö varautua siihen, että loppuvaiheessa paino on sitkeämmässä?
Kommentit (13)
Jos laihdutat viimeiset kilot normaalipainon sisällä, voi olla tiukassa varsinkin, jos treenaat aktiivisesti. Mutta muuten oikein hyvä suunnitelma. Maltti on valttia.
"Kaloreita vähentämällä laihdutaan tavallisesti 1 – 2 kiloa kuukaudessa. Hidas laihtuminen ei kilojen karisemisnopeudessa pärjää dieeteille, mutta sille ei kannata nyrpistää nenää. Päinvastoin! Maltillinen painon lasku ilman dieettiä on laihtumisen ehdoton valttikortti. Aineenvaihduntasi ja fysiologiasi eivät pelästy ja ryhdy protestoimaan säästöliekillä ja muilla tavoilla. Mahdollisuutesi pysyvään tulokseen ovat paremmat kuin dieetillä."
Paras olisi lihastreeni sopivalla proteiinipitoisella dieetillä. Se estää lihasten kulumista energiaksi ja helpottaa painon säilymistä myöhemmin.
Mun mielestä aika kunnianhimoinen tavoite. Riippuu toki alkupainostakin .
Maltillisella vajeella ei välttämättä lähde 1.5 kg. Minulla lähtee isolla vajeella 2 kg kuussa (edelliset 2 kk) mutta olen kyllä normaalipainon sisällä.
Todellakin on realistinen. Pidä tuo, niin ensi vuoden kesän lopulla olet päässyt tavoitteeseen, ja ilman kärsimystä, ilman vahinkoa aineenvaihdunnallesi, ja todennäköisesti myös ilman pahempia iho-ongelmia.
Mulla lähti normaalipainon sisällä reilu kilo viikossa, yht. 10 kg. Pitäisin tuota kiloa kuukaudessa hyvinkin realistisena tahtina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti normaalipainon sisällä reilu kilo viikossa, yht. 10 kg. Pitäisin tuota kiloa kuukaudessa hyvinkin realistisena tahtina.
Sinulle realistinen, mutta ihmiset ovat yksilöitä. Toki ap:llä voi käydä tuuri ja hänellä onkin sama tahti kuin sinulla.
T: 7
Matalakalori dieetillä lähtee kilo parissa päivässä joten tuo on ihan maltillinen tahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle realistinen, mutta ihmiset ovat yksilöitä. Toki ap:llä voi käydä tuuri ja hänellä onkin sama tahti kuin sinulla.
T: 7
Tietenkin ovat, mutta sanoisin että kilo kuukaudessa on kenelle tahansa tosi maltillinen tahti. Jos se sopii itselle niin toki sitä kannattaa noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Maltillisella vajeella ei välttämättä lähde 1.5 kg. Minulla lähtee isolla vajeella 2 kg kuussa (edelliset 2 kk) mutta olen kyllä normaalipainon sisällä.
Ylipainoinen laihtuu yleensä helpommin kuin normaalipainoinen. Mutta yksilöllistähän tämä on, ja vaikka keski-ikäisen naisen laihdutus verrattuna nuoreen mieheen on aivan erilainen.
1-2 kiloa kuukaudessa on erittäin realistinen tahti pidempään pudotukseen. Joillakin voi pudota nopeammin, joillakin hitaammin. Mutta jos haluaa pysyviä tuloksia, hitaampi tahti on lähes aina parempi niin pystyy rakentamaan kestäviä uusia elintapoja.